Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

basis photoshop vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • basis photoshop vraag

    Hallo,

    Ik heb een vraagje. Stel: ik doe een photoshoot met een egale achtergrond (blauwe kleur bv). Ik hoorde onlangs een fotograaf zeggen dat je dan die kleur kan selecteren, dan de personen kan uitgommen om er vervolgens zo een andere achtergrond op te zetten (ter vervanging van het blauw), zonder dat het al te veel opvalt (lees: zodat je de selectie van de personen tov van de achtergrond zo minimaal mogelijk kan houden).
    Kan iemand me hééééél eenvoudig, stapje voor stapje (heel belangrijk voor een leek in photoshop als mezelf!) uitleggen hoe ik dit kan doen? Ter info: ik werk met photoshop CS3.

    groetjes,

    Tim
    canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

  • #2
    Re: basis photoshop vraag

    kijk maar naar dit filmpje werken met chroma key in PS

    Comment


    • #3
      Re: basis photoshop vraag

      Persoonlijk vind ik selecteren van personen in photoshop één van de moeilijkste dingen...als je het tenminste fatsoenlijk wil doen.
      Misschien best een "search" in google doen op "advanced masking techniques" ... "advanced selections" ... of zo.
      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

      Comment


      • #4
        Re: basis photoshop vraag

        best fotograferen op witte licht overbelichte achtergrond, anders gaat de kleur van de achtergronddoek je onderwerp een schijn geven, de chromakey komt uit de video, en wordt daar veelvuldig gebruikt omdat het daar handig is, maar in fotografie ken ik niemand die het met een blauwe of groene chroma-doek doet.

        Comment

        Working...
        X