Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto's fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Auto's fotograferen

    Ik ga binnen tweetal weken op een verlaten industrieterrein (op vraag) 3 exclusieve BMW's fotograferen voor gebruik in tuning-shows ed. Zijn zéér exclusieve wagens, compleet custom tuned.

    Heb vrij weinig ervaring hiermee, behalve dat ik weet dat ik het best doe bij valavond of 's morgens vroeg én dat ik foto's vooral speels moet houden met vooral foto's van laag of zeer hoog profiel ipv 'head on'

    Nog andere tips? Materiaal = Canon 20D, 17-40L, 28-75, 50/1.8 + flash 550ex.
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

  • #2
    Re: Auto's fotograferen

    Met jouw uitrusting zul je het moeten doen met omgevingslicht.

    Belangrijk punt is dat je moet opletten met overdreven reflectie van licht op het metaal. Voor sommige shots zul je net wel die reflecties opzoeken (om te tonen hoe goed de lak is ), maar dit is een gevaarlijke...

    Typische tuning shots zijn met deuren en/of motorkap en/of kofferdeksel open...
    Als ook de binnenkant getuned is, kan dit ook dankbare shots opleveren, deels compleet van binnenuit, maar ook een combo van buiten naar binnen getrokken door open deur kan mooi uitvallen (met binnenverlichting of neon aan...).
    Ook een trapladdertje kan zijn nut bewijzen om net die andere "angle" uit te kiezen...

    Probeer vooral eens unieke hoeken uit en maak in elk geval ook foto's van kleinere details (velgen, etc.) omdat net die details heel gegeerd zijn....
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: Auto's fotograferen

      Voor advies ga hier eens kijken : http://www.hymanltd.com/photographing_classic_cars.htm

      Voor inspiratie zie hier : http://www.timandrew.co.uk/index.html

      Comment


      • #4
        Re: Auto's fotograferen

        Voor inspiratie ook eens een tuningmagazine inkijken !!

        Er zijn heel veel manieren om een auto mooi in beeld te brengen....

        Comment


        • #5
          Re: Auto's fotograferen

          Of hier

          Zal me daar binnenkort ook eens op toeleggen, als ik een geschikte auto vind
          Last edited by DD; 14 maart 2005, 18:10.
          Groetjes DD
          Fronstages

          Comment


          • #6
            Re: Auto's fotograferen

            denk dat een pola-filterke ook een must is!
            grts; M

            Comment


            • #7
              Re: Auto's fotograferen

              naast een liefhebber van alles wat apple is, zijn auto's ook mijn passie, ik ben redelijk bezeten door het personaliseren van de auto laat ons zeggen.

              de grootste uitdaging is om de autolak welke voor 99% een eigen gemaakte kleur zal zijn, heeeel moeilijk is om correct vast te leggen op de gevoelige plaat!!!

              alvast veel succes, enne kijk eens op belgisch grootste webstek voor foto's en fotoreportages www.carstyling.net

              Comment


              • #8
                Re: Auto's fotograferen

                zeemvel en poetsdoeken niet vergeten.!

                Bij dit genre fotografie is het kleinste spatje vuil een afknapper .

                Regendruppels kunnen dan weer wel.
                Dus misschien een handsproeier of tuinslang?

                Johan
                Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                Comment


                • #9
                  Re: Auto's fotograferen

                  intressant

                  ben benieuwd naar de foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Auto's fotograferen

                    Oorspronkelijk geplaatst door servir frais
                    naast een liefhebber van alles wat apple is, zijn auto's ook mijn passie, ik ben redelijk bezeten door het personaliseren van de auto laat ons zeggen.

                    de grootste uitdaging is om de autolak welke voor 99% een eigen gemaakte kleur zal zijn, heeeel moeilijk is om correct vast te leggen op de gevoelige plaat!!!

                    alvast veel succes, enne kijk eens op belgisch grootste webstek voor foto's en fotoreportages www.carstyling.net
                    Mooie site!!!

                    Ik heb er in het verleden met veel plezier voor gewerkt.
                    Ik deed toenertijd de nederlandse meetings fotgraferen met een SONY mavica floppy cam :-)

                    persoonlijk denk ik dat Locaties ZEER belangrijk zijn voor auto's!!
                    Vreemde camara posities die de lijnen complimenteren van de auto!
                    Niemand kan u beter vertellen wat er mooi is aan de auto (lijnen) dan de eigenaar zelf!! (het is immers een liefhebber)

                    Ik heb zelf wat foto's (klein formaat) gemaakt met een G3 en een D70.
                    (let niet op de slechte bewerkingen.. het gaat om het idee)
                    hopelijk vinden de moderators het niet erg als ik wat foto's plaats




                    fout in de auteruit (tis meer voor het idee)





                    www.hamond.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Auto's fotograferen

                      Ook niet vergeten: schroevendraaier. Dan moet je achteraf niet telkens die nummerplaten wegshoppen.


                      seppuku.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Auto's fotograferen

                        met gedraaide wielen is toffer

                        lage shots zijn ook toffer



                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Auto's fotograferen

                          Is die "POLO 16V" er achteraf bij geshopt?


                          seppuku.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Auto's fotograferen

                            neeje da staat er zo op

                            tja je 'was' jong en je 'wou' wat hé

                            mijn karreke is al 7,5 jaar oud
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                            Comment

                            Working...
                            X