Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing 'pasfoto' opstelling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanpassing 'pasfoto' opstelling

    Vorig jaar heb ik op school 'pasfoto's' en broer-zusfoto's genomen. Het resultaat wat ze kregen was al bij al meestal wel goed, maar ik heb toch nog heel wat nabewerking gehad. Komt waarschijnlijk voor een groot deel door mijn lichtvormers in combinatie met de opstelling.

    - Links- en rechtsvoor: Jinbei Delicacy d200 flitskoppen met enerzijds een octabox (60cm) en anderzijds een rechtoekige (50x70)
    - Achtergrond was witte vinyl
    - Achtergrondbelichting waren 2x Godox SK400II met standaard reflector onder 45°

    Iso100
    F/8
    1/200


    Op bijna iedere foto heb ik de achtergrond NOG witter moeten maken aan de randen. op het scherm zag ik het niet, maar als ik in LR de overbelichting aanlegde waren het vooral de hoeken die niet goed waren.
    Het licht op de gezichten zou ik nog zachter willen.

    Zouden aan de voorkant flitsparaplu's een oplossing kunnen zijn ipv de softboxen? Andere tips?
    Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

  • #2
    Re: Aanpassing 'pasfoto' opstelling

    Probleem is dat je uw achtergrond niet goed genoeg hebt uitgelicht. Ofwel 2 flitsers gebruiken, ofwel uw flitser iets verder van de achtergrond zetten ( achter de persoon ) en zorg ervoor dat uw achtergrond flits 2 stops meer licht vangt dan de persoon. Maar liefst ook niet veel meer want anders gaat dat licht van de achtergrond terug keren naar de achterkant van de persoon. Zet die persoon ook niet te dicht tegen de achtergrond.
    Een softbox heeft zachter licht dan een paraplu. Maar hoe dichter een softbox hoe zachter het licht.
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Re: Aanpassing 'pasfoto' opstelling

      Bedankt voor de info. Mijn excuses dat ik er nu nog maar op reageer
      Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

      Comment

      Working...
      X