Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omtrent het nieuwe forumreglement

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

    @Purlut: Doe je nog mee voor 'kwaliteit'?

    Comment


    • #32
      Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

      Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
      Of gaat er niemand zo consequent zijn ?
      Van de menige antwoorden in deze topic zie ik geen enkele persoon die al definitief beslist heeft te stoppen , ikzelf stop mijn VZW bijdrage maar dat wist je al .
      En misschien kijk ik nog wel de kat uit de boom om een ongeregistreerde gast te worden , reden is het feit dat ik momenteel toch geen fotoos meer post en ik dat in de nabije toekomst ook niet zal doen , kwestie ik nauwelijks OPBOUWENDE kritiek krijg en enkel hetgene ik al wist voor ik de foto poste ......
      Daar ik ook niet door een vreemde uitgemaakt dien te worden als bederver van het forum en degelijke uitschrijfsels .... en dat voornamelijk door diegene die niet lezen wat er staat , maar er het hunne van maken .
      Verder wens ik al diegene nog een prettig nieuwjaar en voor de gelovigen een godsvruchtige Kerst .

      Comment


      • #33
        Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

        Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
        @Purlut: Doe je nog mee voor 'kwaliteit'?
        Lut,
        Ik dacht, denk dat dit duidelijk is. Ik wil gaan voor kwaliteit en vandaar ook mijn gezeur en gemierenneuk.
        Als dat zo niet over komt en als dit overkomt dat ik van mijnen 't wege enkel spijkers op laag water zoek is, laat het me gerust weten, mag zelfs via PM. Dan weet ik ook wat mij te doen staat.
        Ik heb liever geen reglement dan een reglement dat vol gaten of pijnpunten zit want die zaken komen toch ooit tot uiting en dan zorgen ze alleen maar voor nieuwe overlast, comotie ...
        Problemen oplossen nadat ze zich voordoen ? Dat is geen ijkpunt van kwaliteit. je probeert problemen voor te zijn indien je kwaliteit beoogt.
        vb. het forum en de modules worden grondig getest eer ze in productie komen. Niet daarna, want dan zou je nogal wat zien. Euh, denk aan de inschrijfroutine van BDlive die niet grondig was getest en waar nogal wat ergenis is geweest.
        Ja, kwaliteit en daar wil ik mijn schouders (voor zover mijn linkerschouder dit nog toelaat) onder zetten, maar dan zal men wel moeten rekening houden dat ik niet gemakkelijk ben en vooral een detaillist.
        Dat ik kwaliteit beoog kan niemand ontkennen wanneer je de SD's beziet die ik organiseer. EN ook daar ben ik bereid te luisteren naar kritieken vandaar de lessons learned en de aanpassingen nadien nadat we de deelnemers via PM om kritiek hebben gevraagd.
        Last edited by Wim.Vanmaele; 22 december 2009, 09:17.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #34
          Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

          Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
          Lut,
          Ik dacht, denk dat dit duidelijk is. Ik wil gaan voor kwaliteit en vandaar ook mijn gezeur en gemierenneuk.
          Als dat zo niet over komt en als dit overkomt dat ik van mijnen 't wege enkel spijkers op laag water zoek is, laat het me gerust weten, mag zelfs via PM. Dan weet ik ook wat mij te doen staat.
          Ik heb liever geen reglement dan een reglement dat vol gaten of pijnpunten zit want die zaken komen toch ooit tot uiting en dan zorgen ze alleen maar voor nieuwe overlast, comotie ...
          Problemen oplossen nadat ze zich voordoen ? Dat is geen ijkpunt van kwaliteit. je probeert problemen voor te zijn indien je kwaliteit beoogt.
          vb. het forum en de modules worden grondig getest eer ze in productie komen. Niet daarna, want dan zou je nogal wat zien. Euh, denk aan de inschrijfroutine van BDlive die niet grondig was getest en waar nogal wat ergenis is geweest.
          Ja, kwaliteit en daar wil ik mijn schouders (voor zover mijn linkerschouder dit nog toelaat) onder zetten, maar dan zal men wel moeten rekening houden dat ik niet gemakkelijk ben en vooral een detaillist.
          Dat ik kwaliteit beoog kan niemand ontkennen wanneer je de SD's beziet die ik organiseer. EN ook daar ben ik bereid te luisteren naar kritieken vandaar de lessons learned en de aanpassingen nadien nadat we de deelnemers via PM om kritiek hebben gevraagd.

          Wim, ik vind meer en meer dat je de laatste dagen vrij positief reageert. Je laatste reacties zeggen me ook dat je nog steeds interesse hebt in BD en het forum. Dit doordat je het reglement leest en zoals ik je ken (dit is niets negatief) je alles correct wil (geen fouten).

          Maar het nieuwe forum reglement is er nu. En misschien moet je via een PM aan Baloo, Lut, ... eens laten weten wat er volgens u niet correct is en waarover er moet nagedacht worden om aan te passen. Niet alles kan van de eerste keer perfect zijn. Soms kleine aanpassingen van woorden kan een groot verschil zijn en het meer duidelijk maken.

          Laat het ons positief houden en het als vrienden oplossen. Nobody is perfect. Soms zit al eens in kritiek op een onderwerp de oplossing of stof om over na te denken en aan te passen.
          http://www.photo-patricske.be
          Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

          Comment


          • #35
            Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
            En verder vind ik het reglement veel te lang. Zo is het gewoon niet overzichtelijke meer. Je kunt binnenkort beter een overzicht maken wat je wel mag, inplaats van niet.

            Over auteursrechten gesproken. Mogen jullie wel zomaar de plaatjes leveren als avater zoals:


            Daar hebben jullie volgens mij ook niet uitdrukkelijke toestemming van, of vergis ik me nu?
            Rogier, hoe hypocriet kan je nu eigenlijk zijn? Wat een lef...
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #36
              Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

              1 foto in SC mens model?

              Overal wordt gepleit voor series. Hoewel ik er meestal 1 post heb ik liever 1 topic van de hele shoot dan 10 topics met 1 per keer.

              Uiteraard moet je als fotograaf de beste uit een shoot kiezen maar als ik een dag schiet en 300-400 platen heb, zitten daar toch vaak wel wat meer tussen

              Ook als je een thema schiet, wat bij fashion vaak voorkomt, heb je een verhaal. Moet je dan naar een ander forumonderdeel verhuizen?
              Ik kom nu 2 x in Fart magazine, dat zijn toch echt series van 8+ platen.

              Jammer en niet doordacht vind ik.

              Maar goed.
              Tis jullie forum.

              Los van bovenstaande wens ik allen heel fijne dagen een een gezond 2010

              Gr.
              Jorgen
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

              Comment


              • #37
                Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                Ik kom nu 2 x in Fart magazine, dat zijn toch echt series van 8+ platen.
                Post dan gewoon de "knaller" uit die reeks met een linkje naar de rest van de foto's. Fart is een gratis online magazine, dus géén enkel probleem denk ik.

                1 beeld per topic is voor mij perfect, maar als een fotograaf 37 topics gaat openen met dezelfde shoot vrees ik voor "vervuiling".
                www.fotofolio.be

                Comment


                • #38
                  Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                  Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                  Maar goed.
                  Tis jullie forum.
                  Veel fotografen op BD hebben dit forum nodig om de schouderklopjes te kunnen ontvangen met een plaats in de HoF als kers op de taart.

                  Maar goed.
                  Tis jullie forum.
                  Komt over (bij mij althans):

                  "Ik heb BD niet echt nodig"

                  Terwijl ik weet dat ook jij geniet van die schouderklopjes (terecht hoor).
                  www.fotofolio.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                    ... Terwijl ik weet dat ook jij geniet van die schouderklopjes (terecht hoor).
                    O wat is Tommeke voorzichtig!
                    In plaats van "genieten" had je toch wel een krachtiger woord kunnen gebruiken.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #40
                      Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                      Hey juppekes

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                      1 beeld per topic is voor mij perfect, maar als een fotograaf 37 topics gaat openen met dezelfde shoot vrees ik voor "vervuiling".
                      In het begin van dit topic heb ik dat ook al eens gezegd, maar blijkbaar heeft er niemand op gereageerd

                      Daarom zou ik voorstellen om in SC eventueel 1 foto per dag te plaatsen, en de volgende dag een foto bij te plaatsen in hetzelfde topic (als het over eenzelfde shoot gaat natuurlijk)

                      Dus zoals ik soms een reeks heb van 6 foto's, open ik maar 1 topic in bijna een week: resultaat veel minder topics

                      Natuurlijk heb je dan die scroln..k.rs die dan zullen klagen dat ze te veel moeten scrollen
                      Bootjes

                      Comment


                      • #41
                        Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                        Hoewel ik niet de intentie had om nog buiten de fotohoek te reageren, wil ik toch even een paar opmerkingen plaatsen.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Forumleiding Bekijk bericht
                        Plaats hier je commentaren en opmerkingen over het bijgewerkte forumreglement.

                        Zinvolle suggesties om de tekst van het forumreglement nog te verduidelijken zullen voor zover de tijd toelaat opgenomen worden.
                        Blijkbaar zijn er nog geen zinvolle reacties geplaats, want ik lees van het bestuur enkel, ontwijkende, korte, en negatieve reacties op de commentaren.
                        M.a.w. men wil wel reacties, men wil dat mensen het reglement gaan lezen, maar men doet niet de moeite om er deftig op te reageren.
                        Waarom dan een vraag om reacties ? Het is 5 voor 12 om er nog eventueel op te reageren of om er iets mee te doen.

                        Wat mij betreft... Ik heb het forumreglement ook integraal gelezen. Er zitten een aantal veranderingen in, die eigenlijk louter aanpassingen zijn, die zich opdrongen omdat het forum op zich veranderd is. Ik heb zelfs nog wat bijgeleerd... van "flamewars" had ik nog niet gehoord.

                        Een zeer positieve evolutie is het plaatsen van slechts 1 foto in showcase. Wat mij betreft, en daar gaat Jorgen helemaal niet akkoord zijn, zou de beperking nog veel verder mogen gaan. 1 foto per week, gespreid over heel showcase, per topicstarter.
                        Dat wil zeggen dat je 52 expositiewaardige foto's per jaar kan plaatsen.
                        Misschien wordt showcase dan terug waar ze voor dient, en niet zoals nu, een strengere fotobeoordeling. Waar ga je een expositie vinden, waar je 52 foto's KAN en MAG hangen ? Dit beantwoordt veel beter aan het doel van showcase.

                        Waar in het forum aangehaald werd, dat het forum een enorme bron van informatie is,
                        kan ik niet ontkennen dat dit zo is, maar tegelijk sleept het forum een enorme balast met zich mee. Al de dingen die men op dit forum terugvindt, kan men ook via google terugvinden. De reden waarom mensen zich naar internetfora verplaatsen, is omdat de men met de zoekfunctie van google te veel resultaten krijgt, en om hier pasklare antwoorden te krijgen. Hier krijg je dan het verschijnsel van steeds terugkerende vragen, met steeds terugkerende antwoorden. Actieve moderatie is moderatie, waarbij zulke zaken ondervangen worden.

                        Over actieve moderatie...
                        Men mag dan wel een oproep doen tot netetiquette, maar in dit topic, zie ik daar ene paar slechte voorbeelden van. De moderator heeft in casu een voorbeeldfunctie, en dient in plaats van korte en ontwijkende antwoorden te geven, die voor ergernis zorgen, overeenkomstig de netetiquette te handelen.

                        Er is ook geen duidelijkheid over "een ban". Wat is "een ban" ? Is dat 5 dagen geen toegang tot het forum ? Is dat levenslang ? Wie bepaalt welke ban aan iemand opgelegd wordt in welke omstandigheden ?
                        Nu dit is maar "een bemerking". IK ben niet zinnens van me te laten bannen, maar er zijn er maar enkele geweest, en die zorgden voor discussie. Deze discussie is er niet, als er duidelijke reglementen zijn.

                        Tot daar mijn vredige bemerkingen op de vooravond van kerstmis...

                        Mvg

                        Chris

                        Comment


                        • #42
                          Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht

                          Daarom zou ik voorstellen om in SC eventueel 1 foto per dag te plaatsen, en de volgende dag een foto bij te plaatsen in hetzelfde topic (als het over eenzelfde shoot gaat natuurlijk)
                          Dit vind ik een mooi voorstel
                          Voor mensen en modellen moest er inderdaad een oplossing komen, ik ben er zeker van dat het voorstel van Mriya zou zorgen voor minder nieuwe topics waardoor het surfen een stuk aangenamer zou worden.


                          @Jos Vanhengel:
                          Ik ben niet "voorzichtig" hoor, ik vind het gewoon telkens "grappig" dat bepaalde BD-leden na een meningsverschil beslissen (lees openlijk schreeuwen) om niet meer te posten op BD om eigenlijk x-aantal dagen later op kousenvoeten terug te komen. Voor mij is dit de bevestiging dat BD voor die mensen van belang is om hun beelden te kunnen tonen, en dus niet "zomaar" een zoveelste forum op rij is.

                          Ik pleit schuldig dat ik niet (meer) actief deelneem in mensen en modellen, soms heb ik stiekem zin om wat nieuw werk te posten of commentaar te posten (constructief natuurlijk). Anderzijds heb ik (stilzwijgend) de beslissing genomen om geen beelden meer te posten op fora, ik besefte op een bepaald moment dat ook ik afhankelijk werd van schouderklopjes en me mateloos begon te ergeren in bepaalde reacties op mijn werk (mijn haantjesgedrag dus). Het "Ik moet scoren op BD / ik moet bij anderen iets posten / ik bump mijn topic de lucht in" syndroom had ook bij mij een enorme invloed.

                          Ik heb een jaartje geleden (4 oktober 2008) hier mijn laatste foto gepost en moet toegeven dat ik sindsdien de sectie "mensen en modellen" van op een afstand bekijk, éénmaal op die zijlijn vallen die zaken die ik hierboven opsom erg hard op.

                          Alle gekheid op een stokje, dit is mijn mening - ik hoop dat de vele fotografen die hier dagdagelijks hun beelden posten dit ook in 2010 blijven doen!
                          www.fotofolio.be

                          Comment


                          • #43
                            Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                            Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                            Veel fotografen op BD hebben dit forum nodig om de schouderklopjes te kunnen ontvangen met een plaats in de HoF als kers op de taart.

                            Komt over (bij mij althans):

                            "Ik heb BD niet echt nodig"

                            Terwijl ik weet dat ook jij geniet van die schouderklopjes (terecht hoor).
                            Begrijpend lezen schijnt ook nog moeilijk te zijn:
                            'Tis jullie forum' = Jullie bepalen, de volgelingen passen zich aan. Wij/jij/ik komen toch wel.

                            Fart: En die linkjes waren er. Heb je schijnbaar gemist.

                            Ik heb BD ook niet nodig. Maar wel de schouderklopjes

                            En idd.. 37 topics over 1 shoot is ook ruk. Vandaar dat andere fora ervoor gekozen hebben om per shoot 1 topic te openen.
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

                            Comment


                            • #44
                              Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                              Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                              Begrijpend lezen schijnt ook nog moeilijk te zijn:
                              "Whateva" ...
                              www.fotofolio.be

                              Comment


                              • #45
                                Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                                Uit voorgaande posts blijkt duidelijk, dat artikel 3.3, betreffende showcase, niet duidelijk is.
                                Wat is het doel van showcase ?
                                Is het de mogelijkheid geven aan de fotograaf om met een ganse portfolio uit te pakken, of... is het gewoon de beste foto's van alle fotografen bij elkaar te krijgen ?

                                Er zijn hier fotografen die met gemak 365 plaatjes per jaar maken die in showcase thuishoren, maar er zijn er ook heel veel die niet kritisch genoeg zijn, en die showcase gebruiken zoals het zich nu voordoet, "als meest bekeken forum, waar men de meeste kans op commentaren heeft". 365 foto's per jaar kunnen plaatsen in showcase... da's een pak. Ik maak misschien 5 goeie foto's op een jaar, waarvan ik zelf niet meer weet hoe hij beter kan of kon (en dan kan hij meestal nog beter). Mja, dat doet niet ter zake.

                                De keuze voor 1 foto vind ik persoonlijk een heel goeie. Het plaatsen van 3 foto's maakt dat de mensen, die de foto's bekijken, een keuze gaan maken. Ze vinden meestal allemaal één foto de betere uit de reeks. Het plaatsen van drie foto's maakt dat men vaak geen commentaar krijgt op de foto's, maar gewoon dat de beste gekozen wordt door het publiek. Normalerwijze zou het de fotograaf moeten zijn, die zijn keuze maakt, voor hij zijn foto gaat exposeren, en geloof me... ik weet dat dat moeilijk is.
                                Je moet niet alleen een foto selecteren die je zelf goed vindt, maar één die de anderen ook goed gaan vinden.
                                Ik wil maar aangeven... plaats drie foto's apart, en je krijgt een veel betere fotobeoordeling. Plaats drie foto's samen en je krijgt een vergelijking, die vaak de twee van de drie geplaatste foto's oneer aandoet.

                                En nu sluit ik af, 't is Kerstavond.

                                Aan allen een vredig Kerstfeest en... leuke feestdagen, en een voorspoedig en consequent nieuw jaar.

                                Mvg

                                Chris

                                Comment

                                Working...
                                X