Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dubbel accounts - gebruik/misbruik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

    Ik vraag mij toch af als het niet beter is om duidelijk te maken wat er juist aan de hand was. Blijkbaar is niet iedereen van de zaak op de hoogte.

    Comment


    • #17
      Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Ik vraag mij toch af als het niet beter is om duidelijk te maken wat er juist aan de hand was. Blijkbaar is niet iedereen van de zaak op de hoogte.
      Als je de kat bij de melk zet...
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #18
        Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

        Een kort verslag : meerdere accounts op BD op hetzelfde IP adres zijn niet toegelaten, wel kan het gebeuren dat 2 of zelfs 3 familieleden allemaal een account hebben, dat mag dus ook als we daar op de hoogte worden van gebracht.
        Wat niet mag, is deze accounts misbruiken om topics van mekaar steeds op te hemelen en op die manier het topic weer naar omhoog te brengen in de lijst. Dergelijk misbruik wordt dus gestraft met een ban.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #19
          Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Ik vraag mij toch af als het niet beter is om duidelijk te maken wat er juist aan de hand was. Blijkbaar is niet iedereen van de zaak op de hoogte.
          Volkomen mee eens.
          De speculaties en geruchten nemen overhand toe, en daarmee ook de zwartmakingen en het gemor...

          Comment


          • #20
            Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Wel:
            1. je kunt perfect vanaf hetzelfde IP als twee aparte personen werken: zoals bv Bouk en Corien, of zoals ik en mijn vrouw. En dat moet kunnen, want wij zijn beiden ernstig met fotografie bezig, en laten mekaar daarin gerust. Ik zal in de mate van het mogelijke, ook nooit posten in een thread van mijn vrouw, en omgekeerd ook niet. Tenzij het werkelijk om echt technische dingen zou gaan.
            2. Maar je kunt ook bv verschillende "persoonlijkheden" aannemen, en dan eens als -ik zeg maar "LesC" optreden, en dan weer als "Mefisto" (wilde even reclame maken voor mijn sandalen, maar die nick bestond al) of zeg maar "den duvel". Zo kun je je eigen werk gaan ophemelen, of net met jezelf in de clinch gaan... Typische forum-dinges, maar het moet wel aan banden gelegd worden, want dit is niet zoals het hoort, echt niet. Stel je bijvoorbeeld voor dat in de Challenge je onder verschillende nicks, je telkens voor jezelf zou stemmen. Kan toch niet? Nee, toch?
            Of dat je een foto van jezelf, die misschien wat minder aandacht krijgt, gaat ophemelen onder je tweede nick.
            Ik moet er niet aan denken!
            Sloeber

            Comment


            • #21
              Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Sloeber
              Aha, "Sloeber", is dat je alter ego?

              Comment


              • #22
                Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                Die van Hans misschien, niet die van mij. De mijne zou met mijn Engelse achtergrond "Rascal" zijn!
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #23
                  Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Wat niet mag, is deze accounts misbruiken om topics van mekaar steeds op te hemelen en op die manier het topic weer naar omhoog te brengen in de lijst. Dergelijk misbruik wordt dus gestraft met een ban.
                  Aha, een ban is dan idd terecht.

                  Jezelf ophemelen op deze manier valt natuurlijk onder de categorie "Triest"

                  Dank voor de uitleg.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                    Wel ik vind het jammer dat dit gebeurd is. Maar het ontsiert BD maar weer eens..
                    Als je als nieuweling hier komt dan even goed de regeltjes lezen zou ik zeggen..
                    Misschien iets om in koeienletters op de voorpagina zetten zodat in de 10 voornaamste regels wordt uitgelegd waar het hier om draait?
                    Je kan onmogelijk het het hele reglement gaan plaatsen op de front maar je kan zoiets als " De 10 geboden van BD" of vuistregels of whatever?
                    DE TIEN GEBODEN VAN BD..of zoiets.
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #25
                      Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                      Wel ik vind het jammer dat dit gebeurd is. Maar het ontsiert BD maar weer eens..
                      Als je als nieuweling hier komt dan even goed de regeltjes lezen zou ik zeggen..
                      Misschien iets om in koeienletters op de voorpagina zetten zodat in de 10 voornaamste regels wordt uitgelegd waar het hier om draait?
                      Je kan onmogelijk het het hele reglement gaan plaatsen op de front maar je kan zoiets als " De 10 geboden van BD" of vuistregels of whatever?
                      DE TIEN GEBODEN VAN BD..of zoiets.


                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #26
                        Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                        Ik denk dat iedereen wel weet dat zoiets "not done" is. Als je ziet dat er in sommige topics met het zelfde IP-adres tot zes keer toe wordt gereageerd met lofbetuigingen en "HoF-nominaties"...

                        Dit is een goed signaal van de forumleiding
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                          Hey juppekes

                          Ik vraag mij wel eens af hoe jullie aan al die IP-adressen komen

                          Dat staat hier toch nergens vermeld.
                          Bootjes

                          Comment


                          • #28
                            Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                            Moderatoren zullen dat wel kunnen zien/opvragen hé...
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                              Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                              Moderatoren zullen dat wel kunnen zien/opvragen hé...
                              Yup, wel, 't is te zeggen. Op de forums waar ik moderators was/ben, kan je dat inderdaad als modje Dus ik veronderstel dat het hier ook zo is.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                                Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                                Moderatoren zullen dat wel kunnen zien/opvragen hé...
                                Maar jij bent toch geen moderator?
                                Of zit je op hetzelfde ip-adres met een moderator?

                                Comment

                                Working...
                                X