Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Book of Fame 2012: Mededeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
    Dag Devid,

    Bedankt voor de zéér constructieve bijdrage.
    Die gaat ons zeker verder helpen ...

    Jaja
    Graag gedaan Jacques , op die manier behoed ik jullie voor juridische geschillen als jullie de bof foto's voor andere dan bof publicaties gaan gebruiken.
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #17
      Re: Book of Fame 2012: Mededeling

      nmr,

      Waaruit maak jij op dat wij niet luisteren

      Jaja

      Oorspronkelijk geplaatst door nmr Bekijk bericht
      En toch ben ik het volledig eens met Devid.
      Leer toch eens luisteren naar jullie leden ,zit soms veel waarheid in hun verhalen.....communicatie kan een goed hulpmiddel zijn om iets te bereiken!!
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #18
        Re: Book of Fame 2012: Mededeling

        Misschien eens een kijkje nemen op www.shopmybook.com.

        Ik heb hier eens een boek gepubliceerd die ik 3 jaar geleden heb geschreven en het voordeel van op deze wijze te publiceren is dat je zelf weinig of geen kosten hebt.

        Nog een voordeel is dat je geen x aantal boeken hoeft te bestellen. Het enige wat je zelf moet doen is het boek samenstellen en dan uploaden naar hun website en vanaf dan doen zij al het werk voor jou. De winstmarge zal misschien wel lager liggen, maar je bent ook zeker dat je nooit met verlies zult werken.

        Om het te testen, had ik toen zelf ook twee boeken besteld en de levering was vlot en het boek was heel verzorgt afgewerkt. Ik heb tot op heden zeker geen slechte ervaringen met hun service.
        Mvg,
        Rudy Mas
        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

        Comment


        • #19
          Re: Book of Fame 2012: Mededeling

          Rudy,

          Alle suggesties zijn uiteraard welkom. Ook die piste hebben we reeds verkend.

          Jaja

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
          Misschien eens een kijkje nemen op www.shopmybook.com.

          Ik heb hier eens een boek gepubliceerd die ik 3 jaar geleden heb geschreven en het voordeel van op deze wijze te publiceren is dat je zelf weinig of geen kosten hebt.

          Nog een voordeel is dat je geen x aantal boeken hoeft te bestellen. Het enige wat je zelf moet doen is het boek samenstellen en dan uploaden naar hun website en vanaf dan doen zij al het werk voor jou. De winstmarge zal misschien wel lager liggen, maar je bent ook zeker dat je nooit met verlies zult werken.

          Om het te testen, had ik toen zelf ook twee boeken besteld en de levering was vlot en de boek was heel verzorgt afgewerkt. Ik heb tot op heden zeker geen slechte ervaringen met hun service.
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #20
            Re: Book of Fame 2012: Mededeling

            Peter, bedankt. Ook positieve acties van de RvB mogen eens verteld worden op het forum.

            Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
            Als bd-lid kan ik getuigen dat het bestuur heel duidelijk en open naar de leden heeft gecommuniceerd op de laatste algemene vergadering. De problemen met bd-live en het bof-boek werden heel open aangekaart.

            Als de grote sponsors omwille van de crisis afhaken voor de sponsoring van bd-live, als het aantal verkochte bof-boeken dermate laag is dat een rendabele productie onmogelijk is. Als blijkt dat zelfs niet alle fotografen wiens foto vermeld staan in het boek kopen, als je alle mogelijkheden en alternatieven hebt onderzocht, moet je een moeilijke beslissing nemen.

            Maar als ik de vele reacties op het forum lees, als ik de vele leuke en unieke sd-s meemaak die vaak de mogelijkheid bieden om kennis te maken met een nieuwe en/of onbekende omgeving, dan zeg ik dat bd wel degelijk leeft en goed werk levert. De website is dankzij de leden, moderators en diegenen onder ons die steeds weer bereid zijn om te antwoorden op de vragen, toch nog steeds een referentie in Vlaanderen. En dit naast andere sites, die elk op hun specifieke manier voor ons een forum zijn om te discussieren, fotos te publiceren, vragen te stellen,...

            Peter
            http://www.photo-patricske.be
            Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

            Comment


            • #21
              Re: Book of Fame 2012: Mededeling

              Inderdaad Patrick, al het positieve mag eens vermeld worden (jullie verdienen dat ). Maar ondertussen is het aantal actieve leden gedaald onder de 5000-grens. Misschien toch eens vragen durven stellen? De goed-nieuws-show heeft ook limieten.

              Ik denk dat jullie ongelofelijke inzet beter verdiend (dankbaarheid zal nooit evenredig zijn met jullie "werk" maar da's nu eenmaal eigen aan vrijwilligerswerk ) dan een gestage vermindering van de relevantie van BD. Telkens zeggen "we zijn goed bezig" is struisvogelpolitiek bedrijven en helpt noch jullie RvB noch ons de leden vooruit.

              Ik hoop dus dat dit forum, waar ik veel aan te danken heb, nog een mooie toekomst heeft. Beschouw dus a.u.b. niet telkens weer een negatieve comm. als een persoonlijke aanval op AL jullie werk.

              Veel succes ...
              The quickest way to make money at photography is to sell your camera

              Comment


              • #22
                Re: Book of Fame 2012: Mededeling

                t.billy,

                wees gerust, we stellen onszelf - en datgene waar we mee bezig zijn - telkens weer in vraag en willen zeker geen "goed nieuws show" opvoeren en zijn ook geen aanhangers van de struisvogelpolitiek.
                Als dat zo was hadden we tegen wil en dankt toch een BDLive georganiseerd en een BOF uitgegeven. De afgelasting van beiden was een zware en zeer onprettige - maar terechte - beslissing ...

                En ja, de inzet verdient beter - daarin heb je volkomen gelijk - maar ook wijzelf lopen geregeld tegen de limieten aan.
                Het is dus een kwestie van steeds een consensus te vinden tussen wat we willen en wat we kunnen (in de positieve zin gesteld).

                De update van de website en het forum is daarvan een goed voorbeeld, maar weinigen beseffen wat daar allemaal is bij komen kijken (en nog steeds komt bij kijken).
                We hebben - voor de toekomst van Belgiumdigital - die stap durven zetten en dat komt (ook op langere termijn) alle BD-leden ten goede.

                We hebben nog nooit zoveel SD's georganiseerd als dit jaar ... Allemaal gelegenheden waarbij we naar onze leden luisterden als ze ons wat te vertellen hadden en dat ook meenamen naar de vergaderingen.
                En zo zijn er nog een aantal voorbeelden dat we als bestuur en medewerkers wel degelijk zeer bewust bezig zijn met BD en zeker geen struisvogelpolitiek willen voeren.

                We kunnen niet alle wensen in een vingerknip verwezenlijken, maar we doen dat wel in een gestaag en zeker tempo binnen de mogelijkheden.
                Je mag ook niet vergeten dat BD explosief is gegroeid en dat heeft ook zijn consequenties - maar het realiseren van een vergroot platform vraagt een weldoordachte toekomstvisie en planning - en dat alles ook weer binnen de mogelijkheden.
                En daar zijn we elke dag weer opnieuw mee bezig, al is dat niet altijd dadelijk zichtbaar ...

                En met cijfertjes kan je zo ongeveer alles aantonen, maar er de juiste conclusies uit trekken is een ander paar (statistische) mouwen
                De mensen die wij "in levende lijve" ontmoeten zijn bijna steeds tevreden mensen, blij met een initiatief/platform als Belgiumdigital.
                En persoonlijk denk ik dat we qua communicatie de laatste tijd zeker een aantal stappen in de goede richting hebben gezet ...
                We zorgen dus wel degelijk voor de toekomst van Belgiumdigital.

                En daar doen we het toch uiteindelijk allemaal voor - jij toch ook

                Jaja
                Last edited by jaja; 23 november 2012, 17:17.
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #23
                  Re: Book of Fame 2012: Mededeling

                  BD is jullie "kind" en ik ben ervan overtuigd dat jullie enkel het beste willen met dit forum hoor. Iets anders verkondigen zou onfair zijn tegenover jullie.

                  Maar gedachten wisselen over de gevolgde en de te volgen weg moet kunnen ... zolang het maar beschaafd blijft (zoals in dit topic). "Live" zal je misschien minder of geen kritiek horen, maar dat zegt zelfs nog minder dan statistieken hoor.

                  Net zoals ik mij afzet tegen een goed-nieuws-show-politiek wil ik ook hier niet aan doemdenken te doen. Dus hoop ik dat je gelijk hebt Jaja ... en wij die een beetje vrezen voor de toekomst van BD ongelijk hebben

                  Nogmaals: veel succes met BD, het forum die ik volgend jaar ook weer als lid zal steunen
                  The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                  Comment


                  • #24
                    Re: Book of Fame 2012: Mededeling

                    en ik ging nu net eens dat boek kopen...
                    facebook

                    500px

                    Comment


                    • #25
                      Re: Book of Fame 2012: Mededeling

                      Hallo Cytochrome,

                      De vorige edities zijn nog allemaal te koop ...

                      Jaja

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                      en ik ging nu net eens dat boek kopen...
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Book of Fame 2012: Mededeling

                        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                        Hallo Cytochrome,

                        De vorige edities zijn nog allemaal te koop ...

                        Jaja
                        is het nu echt niet mogelijk om dat book "on demand" te laten komen?
                        Zoniet, waarom niet?
                        https://www.naturephotoportal.com/

                        Comment


                        • #27
                          Re: Book of Fame 2012: Mededeling

                          Oorspronkelijk geplaatst door leviathanfd Bekijk bericht
                          is het nu echt niet mogelijk om dat book "on demand" te laten komen?
                          Zoniet, waarom niet?
                          Ook mijn mening ... Desnoods aan een andere prijs .... Het is maar 1 keer per jaar dus moet voor de meesten onder ons toch te doen zijn zou ik denken ?
                          Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

                          Comment


                          • #28
                            Re: Book of Fame 2012: Mededeling

                            Doe gerust zelf even de oefening op gelijk welke website van fotoboek-aanbieders, voor een boek van ca. 300 blz, met hardcover, en bekijk de prijs. Als je die omvang überhaupt zelfs kan bestellen...

                            Dan nog zit je met de (steeds ietwat onzekere) kwaliteit van digitale druk - tenzij je ook daarvoor opnieuw in de hogere (professionele) prijsklasse gaat zoeken, tegen een flinke meerkost natuurlijk.

                            Winstmarges? We zouden al blij zijn met kostendekkend (inclusief opslag, verzending, retours wegens klachten...).

                            Het blijft een feit dat dit soort initiatieven staat of valt met de grootte van de (verkochte) oplage. En laat net dat nu jaar na jaar ons probleem zijn.
                            BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                            Comment


                            • #29
                              Re: Book of Fame 2012: Mededeling

                              Dit is een erg spijtige beslissing want volgens mij kijken enorm veel leden (inclusief mijzelf) uit naar dit mooi initiatief.
                              Ik hoop van harte dat er een oplossing zal gevonden worden, zodat alle mensen die er naar uit keken toch nog aan het prachtige jaaroverzicht kunnen geraken, zoals ik !!
                              groetjes Ingrid

                              Comment


                              • #30
                                Re: Book of Fame 2012: Mededeling

                                jammer hoor, ik had me er echt op verheugd dit boek aan te schaffen.
                                Hoop dat jullie met een mooi alternatief komen (liefs dit jaar nog )

                                In elk geval veel succes met het zoeken hiernaar, en natuurlijk met jullie mooie site.

                                Comment

                                Working...
                                X