Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

    Oorspronkelijk geplaatst door Cois
    Dus ik mag toch nog wat blijven praten,terwijl jullie aan 't eten zijn.
    Ik zal nergens aan zitten zenne.
    Francois jongen, onder het eten gaan we niet kletsen hé.

    groeten, Jan.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

    Comment


    • #17
      Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
      Dit geld dan uiteraard enkel voor leden van de VZW, niet voor leden van het forum.
      Voordat jullie kommentaar geven zouden jullie beter eerst de statuten van de vzw Belgiumdigital doornemen en daar wordt wel over 'brief' gesproken.

      Comment


      • #18
        Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

        Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20
        De leden moet per schrijven uitgenodigd worden. Een schrijven kan dus ook een e-mail zijn. Voor diegene die geen e-mail hebben dient er inderdaad een brief verstuurd te worden.

        Deze brief of mail moet minimaal 10 dagen op voorhand verstuurd worden.




        Mvg,
        Voordat jullie kommentaar geven zouden jullie beter eerst de statuten van de vzw Belgiumdigital doornemen en daar wordt wel over 'brief' gesproken. En een brief is géén Email.

        Comment


        • #19
          Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

          Voordat jullie kommentaar geven zouden jullie beter eerst de statuten van de vzw Belgiumdigital doornemen en daar wordt wel over 'brief' gesproken
          De leden moet per schrijven uitgenodigd worden. Een schrijven kan dus ook een e-mail zijn. Voor diegene die geen e-mail hebben dient er inderdaad een brief verstuurd te worden.
          Deze brief of mail moet minimaal 10 dagen op voorhand verstuurd worden
          De statuten van de vzw Belgiumdigital voorzien dat de uitnodiging voor de AV minimum acht dagen op voorhand per gewone brief aan de leden wordt bezorgd ( art 16 lit b).
          Datzelfde artikel bepaald in lit a dat de Raad van Bestuur verantwoordelijk is voor de organisatie van de Algemene Vergadering.

          Die verantwoordelijkheid van de Raad van Bestuur wordt verder uitgewerkt in het Huishoudelijk Reglement ; daarin staat bepaald in art 4 Werking van de raad van de Bestuur : 4.4. " in zijn werking zal de raad van Bestuur zoveel mogelijk gebruik maken van internettechnologie". Daaronder valt e-mail.

          De termijn van uitnodigen is dus acht dagen.
          Er zit inderdaad wel een "onnauwkeurigheid" in de verhouding Statuten en Huishoudelijk Reglement.... maar de bedoeling is wel duidelijk in het Huishoudelijk Reglement. Een kleine onnauwkeurigheid in de Statuten die t.z.t. moeten aanpassen
          Ik hoop dat niemand hier echt over valt...
          Peter

          http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
          http://www.photoblog.be/peterwarson

          Comment


          • #20
            Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

            Om in de toekomst dergelijke polemiek te voorkomen. Dit item op de agenda plaatsen voor de AV.
            Ik heb daar geen probleem mee, reeds ingeschreven.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #21
              Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

              Om in de toekomst dergelijke polemiek te voorkomen. Dit item op de agenda plaatsen voor de AV.
              Ik heb daar geen probleem mee, reeds ingeschreven
              We voorzien in het voorjaar een wijziging van de statuten,waarin we een aantal dingen tegelijk willen veranderen, dat bespaart de publicatiekost; het is toch een beetje zonde om telkens 185 euro ( publicatiekost) te moeten betalen voor elke kleine wijziging....
              Peter

              http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
              http://www.photoblog.be/peterwarson

              Comment


              • #22
                Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

                Dus leden die voor een gans jaar betaalden buitengooien van het forum zal dan waarschijnlijk ook wel tot het huishoudelijk reglement behoren, die leden hebben zelfs op geen enkele manier de kans gekregen ook maar enige meerwaarde aan dat lidmaatschap over te houden want buiten het forum was er geen enkele aktiviteit van de VZW. In die statuten stond (dacht ik) dat leden enkel door stemming konden uitgesloten worden. Héél flauw hoor de statuten omzeilen met huishoudelijke reglementen waar geen enkel lid op geen enkele manier van op de hoogte is gebracht.
                Hier kunnen de geweerde (onreglementair), huidige en toekomstige leden maar eens over nadenken. Het bestuur heeft het ganse jaar de potjes bedekt gehouden en vandaag vernemen we plots het bestaan van een huishoudelijk reglement.

                mvg
                Van een betalend lid.

                Comment


                • #23
                  Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

                  Oorspronkelijk geplaatst door havelaer
                  want buiten het forum was er geen enkele aktiviteit van de VZW.
                  ik bedoel hier sinds mei 2004

                  Comment


                  • #24
                    Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

                    bovendien Peter1 de commercie hier binnenbrengen behoort waarschijnlijk ook tot het huishoudelijk reglement, daar hadden de leden ook geen zaken mee.

                    Voor mij is het duidelijk HUISHOUDELIJK REGLEMENT=VERBORGEN AGENDA
                    Het bestuur doet zijn zin.
                    Ja zo kan iedereen het.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

                      Voor mij is het duidelijk HUISHOUDELIJK REGLEMENT=VERBORGEN AGENDA
                      Ik ga niet met je in debat.

                      Wel voor de volledigheid: op de stichtingsvergadering waar de statuten zijn goedgekeurd is het Huishoudelijk Reglement van de vzw door de algemene vergadering doedgekeurd, dus niks verborgen agenda....

                      Daarenboven is bannen van het forum van een andere orde dan uitsluiten als lid;

                      maar ik heb zo ergens het gevoel dat eerlijke antwoorden toch niet helpen, dat het je enkel om stemingmakerij te doen is....ga je gang
                      Peter

                      http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                      http://www.photoblog.be/peterwarson

                      Comment


                      • #26
                        Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

                        Oorspronkelijk geplaatst door havelaer
                        bovendien Peter1 de commercie hier binnenbrengen behoort waarschijnlijk ook tot het huishoudelijk reglement, daar hadden de leden ook geen zaken mee.

                        Voor mij is het duidelijk HUISHOUDELIJK REGLEMENT=VERBORGEN AGENDA
                        Het bestuur doet zijn zin.
                        Ja zo kan iedereen het.
                        Je hebt wel veel praatjes voor iemand die nog geen 10 dagen lid is van BD !!

                        Of ben je er eentje van die club die te laf zijn om onder zijn eigen naam te posten en steeds onder andere namen komen stoken ?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

                          Oorspronkelijk geplaatst door marjo
                          Je hebt wel veel praatjes voor iemand die nog geen 10 dagen lid is van BD !!

                          Of ben je er eentje van die club die te laf zijn om onder zijn eigen naam te posten en steeds onder andere namen komen stoken ?
                          Dit is de enige manier om als betalend lid nog gebruik te kunnen maken ban Belgiumdigital.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

                            Oorspronkelijk geplaatst door Peter1
                            Ik ga niet met je in debat.

                            Wel voor de volledigheid: op de stichtingsvergadering waar de statuten zijn goedgekeurd is het Huishoudelijk Reglement van de vzw door de algemene vergadering doedgekeurd, dus niks verborgen agenda....

                            Daarenboven is bannen van het forum van een andere orde dan uitsluiten als lid;

                            maar ik heb zo ergens het gevoel dat eerlijke antwoorden toch niet helpen, dat het je enkel om stemingmakerij te doen is....ga je gang
                            Dat van het loskoppelen van de VZW aan het forum was ook een streek waar weinig leden met akkoord zijn. In Je kommentaar geef je nu zelf toe dat ik als betalend lid totaal geen gebruik kan maken van Belgiumdigital.
                            Bovendien dat van het Huishoudelijk Reglement goedgekeurd tijden de Sticvhtingsvergadering is een leugen.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

                              Oorspronkelijk geplaatst door Peter1
                              De statuten van de vzw Belgiumdigital voorzien dat de uitnodiging voor de AV minimum acht dagen op voorhand per gewone brief aan de leden wordt bezorgd ( art 16 lit b).
                              Datzelfde artikel bepaald in lit a dat de Raad van Bestuur verantwoordelijk is voor de organisatie van de Algemene Vergadering.

                              Die verantwoordelijkheid van de Raad van Bestuur wordt verder uitgewerkt in het Huishoudelijk Reglement ; daarin staat bepaald in art 4 Werking van de raad van de Bestuur : 4.4. " in zijn werking zal de raad van Bestuur zoveel mogelijk gebruik maken van internettechnologie". Daaronder valt e-mail.

                              De termijn van uitnodigen is dus acht dagen.
                              Er zit inderdaad wel een "onnauwkeurigheid" in de verhouding Statuten en Huishoudelijk Reglement.... maar de bedoeling is wel duidelijk in het Huishoudelijk Reglement. Een kleine onnauwkeurigheid in de Statuten die t.z.t. moeten aanpassen
                              Ik hoop dat niemand hier echt over valt...
                              En hier geef je toe dat jullie onwettelijk bezig zijn geweest.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

                                Oorspronkelijk geplaatst door Peter1
                                Ik ga niet met je in debat.

                                Wel voor de volledigheid: op de stichtingsvergadering waar de statuten zijn goedgekeurd is het Huishoudelijk Reglement van de vzw door de algemene vergadering doedgekeurd, dus niks verborgen agenda....

                                Daarenboven is bannen van het forum van een andere orde dan uitsluiten als lid;

                                maar ik heb zo ergens het gevoel dat eerlijke antwoorden toch niet helpen, dat het je enkel om stemingmakerij te doen is....ga je gang
                                Dus Uw gevoel staat boven het wettelijke.

                                Comment

                                Working...
                                X