Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test + vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Test + vraagje

    Een eerste poging om een foto te posten ...
    Kunnen jullie me zeggen of de exif nog bij de foto zit en jullie die kunnen zien? Ander weet ik dat ik hem er apart bij moet plaatsen.
    Er lijkt ook meer ruis in mijn foto te zitten dan voor het verkleinen. Hoe los ik dit op?

    Last edited by Leen!; 13 april 2009, 17:18.

  • #2
    Re: Test

    En dat is je goed gelukt !!!
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Test + vraagje

      Oorspronkelijk geplaatst door Leen! Bekijk bericht
      Een eerste poging om een foto te posten ...
      Kunnen jullie me zeggen of de exif nog bij de foto zit en jullie die kunnen zien? Ander weet ik dat ik hem er apart bij moet plaatsen.
      Er lijkt ook meer ruis in mijn foto te zitten dan voor het verkleinen. Hoe los ik dit op?
      De exif zit er niet bij. Maar ik zie dat je saved naar gif volgens mij is dat de reden. Die ruis komt misschien dan ook wel omdat je saved naar gif.

      Groeten,
      550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
      http://www.photos-by-gianni.be

      Comment


      • #4
        Re: Test + vraagje

        Oorspronkelijk geplaatst door dejavu Bekijk bericht
        De exif zit er niet bij. Maar ik zie dat je saved naar gif volgens mij is dat de reden. Die ruis komt misschien dan ook wel omdat je saved naar gif.

        Groeten,
        Ik heb het gesaved zoals aangegeven stond in de tutorial die ik hier op BD vond. Ik heb het wel gedaan met photoshop, en niet met BD sizer, omdat ik daarin blijkbaar iets verkeerd doe want dat werkt niet. Kan iemand me dat anders eens duidelijk uitleggen, want in de tutorial is verouderd, die gaat nog over een vorige versie van BD sizer.

        Comment


        • #5
          Re: Test + vraagje

          Er staat een fonkelnieuwe tutorial over de nieuwe BDSizer, bovenaan op de software-verdieping.
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: Test + vraagje

            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
            Er staat een fonkelnieuwe tutorial over de nieuwe BDSizer, bovenaan op de software-verdieping.
            Super! Dankjewel!

            Comment


            • #7
              Re: Test + vraagje

              Deze foto is inderdaad een gif. GIF kent (normaliter) slechts 256 kleuren. Hier is het kleurenpallet geoptimaliseerd op basis van de opname. Maar 256 kleuren blijft natuurlijk veel te weinig voor een foto. Voor het delen van foto's op het internet kun je het beste JPG of PNG gebruiken. JPG is populairder.

              Comment

              Working...
              X