Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roodborstje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Roodborstje





    Goedemiddag iedereen,

    Ben nieuw op dit forum en nog niet zo erg lang bezig met fotografie.
    Ikzelf ben een echte natuurliefhebber en hou ervan om wat leuke kiekjes te maken. Voor de rest studeer ik tuin- en landschapsarchitectuur en zou graag tips krijgen bij m'n foto's. Ik ben nog jong, dus sta open voor veel bij te leren!

    Hierbij een recente foto van mij: roodborstje

    Groetjes,

    Gunther
    Last edited by Gunthy; 12 februari 2012, 15:38.
    Bouwjaar 1993. Canon 70D - Tokina 11-16- Canon 17-55 - ... + Canon powershot SX60

  • #2
    Re: Roodborstje

    Er gaat iets mis met de foto? heb hem nochtans geplaatst zoals gevraagd, vanuit een picasalbum.

    Gunther
    Bouwjaar 1993. Canon 70D - Tokina 11-16- Canon 17-55 - ... + Canon powershot SX60

    Comment


    • #3
      Re: Roodborstje

      Ik weet niet wat er fout gegaan is, maar als je de link volgt, kom je wel bij de foto terecht en ik heb dat dan ook gedaan
      Roodborstje staat er mooi op, maar wel nogal centraal...

      Grt, Ingrid.
      Ingrid Vekemans Photography
      Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
      http://www.ingridvekemans.com

      Comment


      • #4
        Re: Roodborstje

        Die link moet tussen de img tag staan.
        Mooie foto trouwens.
        Nikon D60 - Nikon Coolpix S8000 - Gimp - Ubuntu Linux

        Comment


        • #5
          Re: Roodborstje

          Beste Gunthy,

          Ik heb deze topic verplaatst naar het testforum.
          Hier kan U eerst even Uw foto mooi zichtbaar proberen te maken. U linkt vanuit picasa zie ik, wel even opletten .. uw foto mag hier op het forum een max grootte van 900 pixels ( langste zijde ) bedragen.

          Indien verdere vragen, .. laat gerust een berichtje..

          Mvg,
          Mod-!Bart
          Last edited by !Bart; 15 februari 2012, 20:55.

          Comment


          • #6
            Re: Roodborstje

            Misschien een domme vraag, maar:
            Het omzetten naar een kleiner pixelaantal, met welk progamma is dit het simpelste?
            Ik werk met Mac, dus Bd-sizer is geen optie.

            Heb nog nooit foto's que resolutie gewijzigd, dus dit is nieuw voor me.

            Vriendelijke groet,

            Gunther
            Bouwjaar 1993. Canon 70D - Tokina 11-16- Canon 17-55 - ... + Canon powershot SX60

            Comment


            • #7
              Re: Roodborstje

              Beste,

              Ikzelf ben niet vertrouwd met mac toestellen.
              Maar ik raad deze link aan.

              Is wel een topic van 2010 ..

              Mod-!Bart
              Last edited by !Bart; 15 februari 2012, 20:55.

              Comment


              • #8
                Re: Roodborstje

                ziezo :

                Comment


                • #9
                  Re: Roodborstje

                  [Mod-LesC]@Ctrl-Z: dank om te helpen. Wil je zo goed zijn om aan TS uit te leggen wat je gedaan hebt, en hoe?
                  Ikzelf gebruik ook Mac, maar voor al mijn fotobewerkingen gebruik ik Photoshop.[/Mod]
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Roodborstje

                    Foto's zijn succesvol verkleint, moet ze nu enkel nog op een internet "database" zetten.

                    Bedankt voor de link!

                    Gunther
                    Bouwjaar 1993. Canon 70D - Tokina 11-16- Canon 17-55 - ... + Canon powershot SX60

                    Comment


                    • #11
                      Re: Roodborstje

                      OK, dan laat ik deze topic nog even open, zodat je de verkleinde foto hier alsnog zichtbaar kan maken, bij wijze van test.

                      Je upload naar picasa was reeds geslaagd. Als je de verkleinde versies op dezelfde manier upload, zal het je zeker lukken.

                      Mod-!Bart

                      Comment


                      • #12
                        Re: Roodborstje



                        zo dan? Link staat nu tussen de IMG-tags.
                        Heb ook eens een andere foto genomen.

                        Groetjes,

                        Gunther
                        Bouwjaar 1993. Canon 70D - Tokina 11-16- Canon 17-55 - ... + Canon powershot SX60

                        Comment


                        • #13
                          Re: Roodborstje

                          [Mod-LesC]Nee! En dat zou jij toch ook moeten zien? Of zie jij effectief een foto?
                          Je adres is fout. Een goed adres begint met http en eindigt op jpg. Hier begint jouw adres correct, maar het eindigt op "Vogeltjes#5708276432709862626" en dat kan niet goed gaan.
                          Dit en dit alleen is het juiste adres:

                          zet dat ne keer tussen de IMG tags en het zal wel in orde zijn.[/Mod]
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Roodborstje

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            [Mod-LesC]Wil je zo goed zijn om aan TS uit te leggen wat je gedaan hebt, en hoe?
                            [/Mod]
                            Foto moet ergens online staat. Daaraan is hier voldaan.
                            Dan kopieer je de juiste link van de foto zelf.
                            (Met cursor op de foto gaan staan en rechtsklikken, ofwel de image isoleren en zijn url uit de adresbalk van je browser kopiëren.)
                            Niet de link van de bladzijde waarop de foto staat. (veelgemaakte fout).
                            Vervolgens bij het aanmaken van een discussie kan je een geel icoontje met een landschap aanklikken.
                            Plak nu in het popupschermpje de link ("url")van de foto.
                            Opletten de volledige link, beginnend met eenmaal http:// en eindigend met .jpg of.gif of .png enz.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Roodborstje

                              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                              Foto moet ergens online staat. Daaraan is hier voldaan.
                              Dan kopieer je de juiste link van de foto zelf.
                              (Met cursor op de foto gaan staan en rechtsklikken, ofwel de image isoleren en zijn url uit de adresbalk van je browser kopiëren.)
                              Niet de link van de bladzijde waarop de foto staat. (veelgemaakte fout).
                              Vervolgens bij het aanmaken van een discussie kan je een geel icoontje met een landschap aanklikken.
                              Plak nu in het popupschermpje de link ("url")van de foto.
                              Opletten de volledige link, beginnend met eenmaal http:// en eindigend met .jpg of.gif of .png enz.
                              Dank voor de uitleg, waaraan de TS hopelijk wat heeft. De reden waarom ik je vroeg of je het even wilde uitleggen is dat jouw foto kleiner is dan in de post van de TS. Heb jij dat zelf opgelost (door te downloaden, te verkleinen, en ergens opnieuw op te laden) of heb je een kleinere versie van die originele foto (1024x768px) kunnen vinden? Bij sommige hosts (ik dacht Flickr, maar ben niet zeker), kun je door je code aan te passen b.v. een 800px versie plaatsen; enfin, dat heb ik iemand als Schollaert al 'ns zien doen.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X