Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kortrijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kortrijk

    Hallo,

    ik heb eens wat zitten experimenteren met mijn nieuwe kodak. Laat maar van jullie horen.

    Aangezien er geen foto's zichtbaar zijn, wordt deze post verplaatst naar het testforum
    Last edited by Franciskine; 28 mei 2009, 19:20.

  • #2
    Re: Kortrijk

    Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden ...

    Comment


    • #3
      Re: Kortrijk

      Wel.... niks eigenlijk.
      Maar laat ik me eens verduidelijken want met niks daar heb je ...niks aan.
      1) compo:hier heb je met lijnen gewerkt die allemaal duidelijk wijzen naar... niks. Als je dit soort compo's gebruikt is het leuk dat je oog ook ergens op " valt".Verder zit je met een groot leeg blauw vlak- lucht is mooi maar dan met wat geweldige wolken erin.
      kleur: waarom zit er in hemelsnaam een zwartwit gradient overheen?Lucht die van blauw naar grijs gaat, gras idem ditto.. heel vreemd allemaal.

      2)compo: als het standbeeld je onderwerp was had je beter wat achteruitgegaan en een kleiner diafragma genomen, dan komt je onderwerp mooi los van de omgeving en heb je ook minder lucht in dit geval. Nu kijk je naar een uitgebeten lucht, ik heb zelfs de neiging om mijn ogen dicht te pitsen als ik naar het bovenste deel van het standbeeld kijk.Tweede voordeel is dat je lichtmeting niet dol draait beetje veel van het goede: heldere lucht , donker standbeeld, redelijk gemiddelde muur achteraan...
      Dan heb je nog een vreemde vignettering in de lucht- waar komt die vandaan?

      3)compo:.... euhm...geen? Wat wil je hier laten zien? Er staat en teveel en niks op. Denk in het vervolg eens goed na wat je wil laten zien met je foto.
      Ook hier weer gaat je lichtmeting de mist in: heldere lucht ( uitgebeten) met donkere zwarten ( dichtgelopen).


      Bon, dat zal wel genoeg zijn voor 1 keer zekers. Nu is het aan jou om er iets mee te doen.


      Groetjes,

      luc

      Comment


      • #4
        Re: Kortrijk

        zou het formaat maar snel aanpassen, mijn PC heeft er al moeite mee.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Kortrijk

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          zou het formaat maar snel aanpassen, mijn PC heeft er al moeite mee.
          grt,bouk.
          De foto's worden hier automatisch verkleind. Wanneer je de afbeelding opslaat op je pc en dan opent vanaf je pc vormt dit geen enkel probleem om hem perfect te bekijken. Duurt het toch redelijk lang alvorens je hem kan openen zal je met een probleem aan je pc zitten.

          Comment


          • #6
            Re: Kortrijk

            Oorspronkelijk geplaatst door headbanger007 Bekijk bericht
            De foto's worden hier automatisch verkleind. Wanneer je de afbeelding opslaat op je pc en dan opent vanaf je pc vormt dit geen enkel probleem om hem perfect te bekijken. Duurt het toch redelijk lang alvorens je hem kan openen zal je met een probleem aan je pc zitten.
            Wat Bouk probeerde uit te leggen is dat je op BD max 400KB en max 900px aan de langste zijde mag hebben, anders worden je foto's onder een link geplaatst.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: Kortrijk

              2 heeft geen last van purple fringing maar IS "purple Fringing".
              Flickr één
              Flickr two

              Comment


              • #8
                Re: Kortrijk

                Zeg Bouk, "senior member", is het teveel om -afgezien van je pixelneukerij- ook eens wat over de foto te vertellen? Met -aanpassen die handel- gaat deze ts niks leren!

                Comment


                • #9
                  Re: Kortrijk

                  Oorspronkelijk geplaatst door ObiWan Bekijk bericht
                  Zeg Bouk, "senior member", is het teveel om -afgezien van je pixelneukerij- ook eens wat over de foto te vertellen? Met -aanpassen die handel- gaat deze ts niks leren!
                  aha...nog steeds boos op me hè.
                  grt,bouk.

                  (sloes)
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kortrijk

                    Oorspronkelijk geplaatst door ObiWan Bekijk bericht
                    Zeg Bouk, "senior member", is het teveel om -afgezien van je pixelneukerij- ook eens wat over de foto te vertellen? Met -aanpassen die handel- gaat deze ts niks leren!
                    Neen, maar zou een mooie start zijn om zich te houden aan de forum regels.
                    En een klein beetje respect zou ook wenselijk zijn.

                    Zal wel eens terug komen als de TS zich houdt aan de regelmentering
                    Last edited by Blue Point; 26 mei 2009, 11:07.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kortrijk

                      Respect, beste blue point, is iets wat je verdient, en tot nader order is dat bij mij niet het geval waar het de heer bouk betreft.
                      In ieder geval is dit niet de plaats om dergelijke discussies te houden en ik zal me dan verder ook onthouden van commentaar hier.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kortrijk

                        tjah, dank

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kortrijk

                          de foto's staan er weer op

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kortrijk

                            dat mailadres is zo fel
                            I don't have a drinking problem except when I can't have a drink.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kortrijk

                              Oorspronkelijk geplaatst door ObiWan Bekijk bericht
                              Wel.... niks eigenlijk.
                              Maar laat ik me eens verduidelijken want met niks daar heb je ...niks aan.
                              1) compo:hier heb je met lijnen gewerkt die allemaal duidelijk wijzen naar... niks. Als je dit soort compo's gebruikt is het leuk dat je oog ook ergens op " valt".Verder zit je met een groot leeg blauw vlak- lucht is mooi maar dan met wat geweldige wolken erin.
                              kleur: waarom zit er in hemelsnaam een zwartwit gradient overheen?Lucht die van blauw naar grijs gaat, gras idem ditto.. heel vreemd allemaal.

                              2)compo: als het standbeeld je onderwerp was had je beter wat achteruitgegaan en een kleiner diafragma genomen, dan komt je onderwerp mooi los van de omgeving en heb je ook minder lucht in dit geval. Nu kijk je naar een uitgebeten lucht, ik heb zelfs de neiging om mijn ogen dicht te pitsen als ik naar het bovenste deel van het standbeeld kijk.Tweede voordeel is dat je lichtmeting niet dol draait beetje veel van het goede: heldere lucht , donker standbeeld, redelijk gemiddelde muur achteraan...
                              Dan heb je nog een vreemde vignettering in de lucht- waar komt die vandaan?

                              3)compo:.... euhm...geen? Wat wil je hier laten zien? Er staat en teveel en niks op. Denk in het vervolg eens goed na wat je wil laten zien met je foto.
                              Ook hier weer gaat je lichtmeting de mist in: heldere lucht ( uitgebeten) met donkere zwarten ( dichtgelopen).


                              Bon, dat zal wel genoeg zijn voor 1 keer zekers. Nu is het aan jou om er iets mee te doen.


                              Groetjes,

                              luc
                              ik volg

                              greets
                              je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                              www.korandoke.be

                              Comment

                              Working...
                              X