Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

julia 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • julia 2

    wel de laatste....(voorlopig )
    anders gaan jullie haar te snel beu zijn en er staan nog wel wat shoots op het programma...





    http://www.jvs-photography.be/

  • #2
    Re: julia 2

    Wow, ik vind deze veel beter als je eerste reeks
    1-3-2 voor moi

    Comment


    • #3
      Re: julia 2

      Bij 2 zou ik nog effe het eind van de papierrol wegwerken.
      | EOS 1D MarkIII | EOS 1Ds MarkIII | EOS 5D Mark II & WFT-E4|ELINCHROM STUDIO |
      | 24-70 mm f/2.8 L | 70-200 mm f/4 L IS |16-35 mm f/2.8 L II| 100-400 mm f/4.5 L IS|EF 2 X II|

      Comment


      • #4
        Re: julia 2

        Thanks : #1 dus...
        wel groot afwerkingsniveau in de 3 platen : ik zou ze op het zelfde niveau proberen te tillen ...
        Groeten Dirk
        Website : http://www.gakrid.be

        Comment


        • #5
          Re: julia 2

          Oorspronkelijk geplaatst door gakrid Bekijk bericht
          Thanks : #1 dus...
          wel groot afwerkingsniveau in de 3 platen : ik zou ze op het zelfde niveau proberen te tillen ...
          ik apprecieer je opmerking zeker hoor , alleen ik begrijp niet zo goed wat je precies bedoeld??
          zijn de twee andere platen niet best afgewerkt? of wat bedoel je ?
          http://www.jvs-photography.be/

          Comment


          • #6
            Re: julia 2

            ik lig waanzinnig te klooien met die achtergrond om die een beetje egaal te krijgen...dat lukt niet best
            http://www.jvs-photography.be/

            Comment


            • #7
              Re: julia 2

              Oorspronkelijk geplaatst door gakrid Bekijk bericht
              Thanks : #1 dus...
              wel groot afwerkingsniveau in de 3 platen : ik zou ze op het zelfde niveau proberen te tillen ...
              dat was ook mijn eerste gedacht.
              Het is een serie maar elke plaat is verschillend van toning. (en maat)
              Leg eens je witbalans vast met de grijskaart. Denk dat je zo rond de 4900-5100 zit. En hou die kleur aan bij alle platen, ongeacht de lichtopstelling. (wel de zelfde lichtbronnen uiteraard)
              En ga dan afwerken.
              Leg als allerlaatste laag evt. een kleurlaag aan naar keuze. (die je aan en uit kunt zetten) Maar dan hou je het origineel vast en werk je naar 1 lijn toe.

              Als je de achtergrond waziger wilt hebben, moet je proberen met 2.8 te schieten en een medium tele. 85 mm en hoger of zo. Dat scheelt veel soepwerk achteraf.
              Ik begrijp je ISO 160 alleen niet. Dat is toch lastig meten?
              Basis studio is ISO 100 en 1/125. Misschien dat je dit zelf niet hebt gezien en daarom je licht ook fluctureerd? geen idee hoor.
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

              Comment


              • #8
                Re: julia 2

                Ik sluit me aan bij mijn voorgangers. Zonde van die variabele witbalansen. De tweede en derde vind ik het beste vanwege de dynamiek. Bij de eerste foto kijkt haar gezicht of ze aan het wachten is voor de shot. Wel een mooie pose.

                Goeie serie

                Comment


                • #9
                  Re: julia 2

                  Originele, dynamische platen.
                  De tweede vind ik de mindere. Wilde kop trekt teveel de aandacht en er is bewegingsonscherpte.


                  Verder... de outfit deed mij denken aan The Fifth Element.

                  Comment


                  • #10
                    Re: julia 2

                    Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                    dat was ook mijn eerste gedacht.
                    Het is een serie maar elke plaat is verschillend van toning. (en maat)
                    Leg eens je witbalans vast met de grijskaart. Denk dat je zo rond de 4900-5100 zit. En hou die kleur aan bij alle platen, ongeacht de lichtopstelling. (wel de zelfde lichtbronnen uiteraard)
                    En ga dan afwerken.
                    Leg als allerlaatste laag evt. een kleurlaag aan naar keuze. (die je aan en uit kunt zetten) Maar dan hou je het origineel vast en werk je naar 1 lijn toe.

                    Als je de achtergrond waziger wilt hebben, moet je proberen met 2.8 te schieten en een medium tele. 85 mm en hoger of zo. Dat scheelt veel soepwerk achteraf.
                    Ik begrijp je ISO 160 alleen niet. Dat is toch lastig meten?
                    Basis studio is ISO 100 en 1/125. Misschien dat je dit zelf niet hebt gezien en daarom je licht ook fluctureerd? geen idee hoor.
                    bedankt voor je tips!
                    wil je me nu geloven als ik zeg niet eens te weten dat de camera op iso 160 stond , omdat jij het zegd ben ik in de exif gaan zien en idd 160 iso wel vreemd hoor want....mijn camera heeft geen 160 iso en begint pas bij 200
                    dus zet ik hem in de studio op 200 vast en ga dus daar van uit...
                    ik zal in de toekomst eens met de grijskaart werken , nomaal houd ik daar niet al te veel rekening mee en staat de witbalans gewoon op A , gezien alles raw is doe ik dat in de rawconvertor van cs, en bij de ene plaat verander ik de instelling en bij de andere weer niet , waarschijnlijk een vreemde hersenkronkel van mij denk waarom ik dat doe
                    wel vind ik het soms bij de ene plaat presies nodig om de temperatuur te wijzigen en dan bij de andere weer niet ....tja ,
                    we gaan er werk van maken

                    in dit geval heb ik enkel gebruik gemaakt van de 50 mm en de 85 mm (zoals ik altijd doe in de studio)

                    mercie voor alle feedback!!
                    http://www.jvs-photography.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: julia 2

                      nja.. zoals ik al zei.. de mooiste manier van fotoshoppen is als je het non-destructive doet.
                      Al heb ik 100 lagen in PS. Ik kan altijd terug, maar werk ook zelden in serie. Doe ook wat ik mooi vind passen bij die ene plaat.
                      Maar stel dat je een opdracht krijgt, ga je op deze manier mooi nat Dan wil men toch echt 1 kleur over de hele linie

                      Als je nikon hebt zal het wel een fout van de exif zijn? Nikon werkt toch alleen vanaf 200?
                      Maf.

                      Succes
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: julia 2

                        Ik vind ze zeer leuk, de verschillende witbalansen storen mij niet want het zijn drie verschillende foto's met drie verschillende sfeeren.
                        Bij de tweede en derde is er inderdaad wat bewegingsonscherpte, maar ik vind niet dat het stoort, er zijn genoeg vlakken die wel mooi scherp zijn en ik vind de dynamiek mooi.
                        Bij foto drie vind ik wel het oksel ietswat minder, 't springt er wat uit, maar 't is een detail

                        Comment


                        • #13
                          Re: julia 2

                          Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                          Als je nikon hebt zal het wel een fout van de exif zijn? Nikon werkt toch alleen vanaf 200?
                          Maf.
                          Sommige nikon toestellen hebben ook een L(ow) functie: Iso 100.

                          Comment


                          • #14
                            Re: julia 2

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                            Sommige nikon toestellen hebben ook een L(ow) functie: Iso 100.
                            ISO 100 - 125 -160 - 200 zit er inderdaad allemaal in. Het was de D100-D50-D40 sensor die pas bij ISO 200 begon, geen optie op L(ow) waarden.

                            Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                            ...mijn camera heeft geen 160 iso en begint pas bij 200
                            Klopt dus niet, D300 heeft zoals Lennert zegt wel ISO 100.

                            Misschien iets met belichtingscompensatie? Per ongeluk aan draaiknop gedraaid? I dunno..

                            Comment


                            • #15
                              Re: julia 2

                              Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                              ik lig waanzinnig te klooien met die achtergrond om die een beetje egaal te krijgen...dat lukt niet best
                              En dat zie je en dat bedoelde ik eigenlijk ook : achtergrond en grond in 2 en 3 oogt slordig. Kan voorkomen worden zoals Madmax zei, maar ook in PS goedgemaakt...
                              Groeten Dirk
                              Website : http://www.gakrid.be

                              Comment

                              Working...
                              X