Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In de knoei met hotlinking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • In de knoei met hotlinking

    'k Zit in de knoei om mijn foto's te hotlinken naar dit forum.
    1. 'k Heb eigen webruimte maar beperkt tot 50mb ruimte. Die zit al zo goed als vol door de website inhoud zelf. Dus geen alternatief.
    2. Klant bij Telenet: 50mb Telenet Foto ruimte. Hotlinken werkt maar voor verticale (portret) foto's heb ik SOMS voor ('k vind geen regel) dat ik niet kan hotlinken naar de originele, enkel naar een verkleinde versie. Bij het tonen van zo'n foto's op formaat "origineel" toont de viewer toch een verkleinde versie en de link ernaar is dus niet correct. Verkleinde versie = scherpte weg = niet wat ik wil.
    3. Picasa: wel meer ruimte beschikbaar - geen hotlinking mogelijk (anderen zien mijn foto's niet staan).
    4. Canon Image Gateway: wel meer ruimte beschikbaar - hotlinking lijkt niet te werken want links worden elke dag aangepast zo te zien.
    Er liep hier jaren geleden een draadje over foto-hosting sites maar dat is al ferm verouderd.

    Dus:
    Iemand met goeie ervaringen op gebied van GRATIS (als het kan!), bestandsgrootte, ruimte, termijn dat de foto's blijven staan, hotlinking,...???
    'k Zou graag in staat zijn om hier te hotlinken (dus naar bestanden binnen de afmetingen hier toegestaan) maar ook om bvb originelen te posten ter evaluatie of zo. En dan loopt de dikwijls beperkte ruimte snel vol.
    ALVAST DANK voor mogelijke tips!
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

  • #2
    Re: In de knoei met hotlinking

    Misschien Flickr, ik gebruik deze en ben hier toch tevreden over.
    Je kan kiezen tussen een gratis en pro versie.
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: In de knoei met hotlinking

      Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
      Misschien Flickr, ik gebruik deze en ben hier toch tevreden over.
      Je kan kiezen tussen een gratis en pro versie.
      Al overwogen maar op hun site lees ik dat je in de gratis versie niet naar je originele bestand kan linken maar naar afmetingen die zij bepalen. En dat geeft toch dikwijls problemen met scherpte door verkleinen/vergroten en dat zoek ik dus liefst niet.
      Uit hun FAQ:
      ...We resize your photos to more web-friendly dimensions...
      ...If you have a free account, no one (including you) can access your original file...
      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
      Oók wandelen met GPS?

      Comment

      Working...
      X