Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hollandse tulpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hollandse tulpen



    Hallo allemaal,

    Deze foto heb ik in mijn achtertuin gemaakt. En ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Het is namelijk best nog moeilijk om een goeie foto te maken. En nu ik nog maar kort bezig ben kan ik alle kritiek gebruiken.

    Groeten Marianne

    Oeps vergeten de technische gegevens erbij in te vullen.
    Camera: Nikon D70
    Lens: AF 28-80 f/3.3-5.6
    Sluitertijd: 1/400
    Diafragma: F/10
    Focal length: 80mm <<Hoe heet dat in het nederlands?
    ISO: 400

    Als het goed is kan iedereen nu zonder problemen mijn foto bekijken.

    Ik voeg er nog een tweede aan toe binnen hetzelfde genre. Hier zit wel meer diepte in, maar deze zal waarschijnlijk weer andere min punten bezitten.
    Ik hoor het graag!!!

    Last edited by Marianne; 29 mei 2005, 19:57.
    Mijn Portfolio
    Nikon D70 -- AF 28-80 f/3.3-5.6 -- AF 70-300 f/4.5-5.6

  • #2
    Re: Hollandse tulpen

    De link in je post werkt niet, de lLINK naar de foto wel.

    Op zichzelf is het een mooie foto, alleen jammer dat hij zo "plat" lijkt. Wat meer scherpte-diepte ( grotere diafragma opening = kleiner getal) had daarin kunnen helpen.
    Qua compositie was het mooier geweest als de bovenste twee bloemen elkaar niet hadden overlapt.

    Comment


    • #3
      Re: Hollandse tulpen

      He tof dat ik meteen al reactie krijg. Dat zijn zinnige tips. Vooral met de diafragma en de sluitertijd weet ik nog niet helemaal goed raad, dus dat zal nog veel oefening vergen. Wat de link naar mijn site betreft die doet het als goed is nu wel.
      Mijn Portfolio
      Nikon D70 -- AF 28-80 f/3.3-5.6 -- AF 70-300 f/4.5-5.6

      Comment


      • #4
        Re: Hollandse tulpen

        Ik kan me vinden in het commentaar van Marlies, dat het beeld te 'plat' overkomt.

        Maak van een onderwerp meerdere foto`s uit verschillende hoeken om zo tot een sprekende foto te komen.

        Neem eens een kijkje op mijn site bij 'Landschap', daar staan enkele foto`s van tulpen met een geheel andere invalshoek.
        Last edited by marc; 29 mei 2005, 14:02.

        Comment


        • #5
          Re: Hollandse tulpen

          Hoi Marianne,

          De foto verschijnt hier nog steeds niet, maar dat kan ook aan firefox liggen!

          Wat ik zelf nog wel eens doe is gewoon een vast onderwerp pakken (bijvoorbeeld een glas, een schelp etc) en daar een hele reeks foto's van maken met schillende instelingen.

          Probeer eens de diafragma waardes aan te passen in de A(v) stand. Maak bijvoorbeeld maar eens een foto met f4.5, f.15 en f.22 en bekijk dan later het verschil eens tusse die foto's. Op die manier leer je het snelst en duidelijkst welke instellingen wat voor gevolgen hebben...

          Het zelfde kun je bijvoorbeeld doen met witbalans en ISO waarden.

          Comment


          • #6
            Re: Hollandse tulpen

            Oorspronkelijk geplaatst door Marlies
            De link in je post werkt niet, de lLINK naar de foto wel.

            Op zichzelf is het een mooie foto, alleen jammer dat hij zo "plat" lijkt. Wat meer scherpte-diepte ( grotere diafragma opening = kleiner getal) had daarin kunnen helpen.
            Qua compositie was het mooier geweest als de bovenste twee bloemen elkaar niet hadden overlapt.
            Ik weet er ook nog niet zo veel van, maar is het niet omgekeerd? Groter getal = kleinere opening = grotere scherptediepte ? Of heb ik het totaal mis?
            groeten,
            Koen

            Comment


            • #7
              Re: Hollandse tulpen

              Hier kun je naar hartelust oefenen hoe je een foto zichtbaar aan ons kunt tonen .
              Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
              Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

              Comment


              • #8
                Re: Hollandse tulpen

                Echt balen dat niet iedereen de foto kan zien.
                Doet deze link het wel? Dan kan die daar bekeken worden.
                Last edited by Marianne; 29 mei 2005, 15:54.
                Mijn Portfolio
                Nikon D70 -- AF 28-80 f/3.3-5.6 -- AF 70-300 f/4.5-5.6

                Comment


                • #9
                  Re: Hollandse tulpen

                  Een rechtstreekse link naar jouw foto werkt enkel indien deze in een nieuwe pagina bekeken wordt. Het lijkt er dus sterk op dat die bepaalde server direct linking niet toestaat.

                  Eén van de weinige voorwaarden om een foto te tonen op de BelgiumDigital forums is echter dat deze rechtstreeks zichtbaar is. Je zal dus op zoek moeten naar een fotoserver die direct linking toestaat. In de sticky's van het Test-forum lees je alles over fotoservers.

                  Succes!
                  Hombre

                  Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hollandse tulpen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                    Een rechtstreekse link naar jouw foto werkt enkel indien deze in een nieuwe pagina bekeken wordt. Het lijkt er dus sterk op dat die bepaalde server direct linking niet toestaat.

                    Eén van de weinige voorwaarden om een foto te tonen op de BelgiumDigital forums is echter dat deze rechtstreeks zichtbaar is. Je zal dus op zoek moeten naar een fotoserver die direct linking toestaat. In de sticky's van het Test-forum lees je alles over fotoservers.

                    Succes!
                    Ja dat begrijp ik, maar het absurde is dat ik zelf de foto wel kan zien. Hoe kan dat dan?
                    Mijn Portfolio
                    Nikon D70 -- AF 28-80 f/3.3-5.6 -- AF 70-300 f/4.5-5.6

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hollandse tulpen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Marianne
                      Ja dat begrijp ik, maar het absurde is dat ik zelf de foto wel kan zien. Hoe kan dat dan?
                      Als je die foto eerst bekijkt op de website waar ze staat, dan zie je ze hier achteraf ook. Dat gebeurt meer bij sites die direkt linken niet toelaten.

                      Zet je foto bij www.imageshack.us en je probleem is opgelost. Van daaruit is het geen probleem om te linken .
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hollandse tulpen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                        Als je die foto eerst bekijkt op de website waar ze staat, dan zie je ze hier achteraf ook. Dat gebeurt meer bij sites die direkt linken niet toelaten.

                        Zet je foto bij www.imageshack.us en je probleem is opgelost. Van daaruit is het geen probleem om te linken .
                        Bedankt!!!
                        Mijn Portfolio
                        Nikon D70 -- AF 28-80 f/3.3-5.6 -- AF 70-300 f/4.5-5.6

                        Comment

                        Working...
                        X