Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's in het bericht invoegen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's in het bericht invoegen

    Ik heb het bericht gelezen hoe ik foto's hier een bericht moet linken, maar tot nu toe zonder succes.
    Dropbox en dergelijke gebruik ik eigenlijk niet.
    Via facebook zou ik het kunnen linken, maar dat lukt dan niet.

    Dan nog maar eens testen:

    https://www.facebook.com/photo/?fbid...90.-2207520000.
    Els Decoodt Photography

  • #2
    Re: Foto's in het bericht invoegen

    Iemand die raad weet zodat je meteen de foto ziet, maar niet de link.
    Els Decoodt Photography

    Comment


    • #3
      Re: Foto's in het bericht invoegen

      Oefen in het Testforum.
      In het kort:
      1. Je hebt een host nodig, gratis of betalend; vrij bekende hosts zijn: Flickr, Dropbox, Imgur.
      2. Je werkt je foto 'reglementair' af, dus je houdt rekening met de opgegeven afmetingen. Geen nood: indien (lichtjes) te groot: je foto wordt getoond met een gele band (en je kunt klikken om een grotere versie te zien); indien (zwaar) te groot: je krijgt op het forum slechts een rode band te zien.
      3. Je kopieert, van je foto die opgeladen is naar de host, het juiste adres. Doorgaans begint de code met 'http(s)' en eindigt op 'xxxxxx.jpg' (waarbij xxxxxx staat voor de naam die je aan je foto hebt gegeven).
      4. Je plakt hier op BD die code tussen de IMG tags (IMG dus tussen vierkante haakjes, de tweede IMG tag voorafgegaan door een backslash (/)
      5. Voilà, je foto is zichtbaar.

      Maar m'n allereerste zin van mijn reactie (Oefen in het Testforum) is misschien de belangrijkste van allemaal.
      Tot ziens in het Testforum dan maar?

      PS: Facebook is geen geschikte host. Wat die trouwens met je foto aandoen zou ik zelfs een hond (en ik hou niet van honden) niet aandoen.
      PPS: Je post je vraag wel in het Testforum, maar ik vind niet één spoor terug van een poging tot posten. Zeggen dat je "Dropbox en dergelijke eigenlijk niet gebruikt" gaat je niet echt helpen. Zie regeel #1 (Je hebt een host nodig).
      Last edited by LesC; 29 oktober 2022, 21:49.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Foto's in het bericht invoegen

        Moderator Note: Naast 'behulpzame' medegebruiker van BD, ben ik tevens Moderator. Blijkbaar ben je al jaren bezig met te proberen hier iets te posten. Maak a.u.b. van deze gelegenheid gebruik om het eindelijk te leren. In het Testforum krijg je alle hulp die je nodig hebt.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment

        Working...
        X