Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergegeven resultaten: 51 t/m 66 van 66

Standaard Re: Foto´s linken op dit forum

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ivo vrijsen Bekijk bericht
    hallo,

na lang zoeken is het gelukt, maar hoe?
    hoe sleep je het adres van je foto naar het adres van db?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan10 Bekijk bericht
    ook al een beetje aan het prutsen geweest: i slaaag erin om een link te posten, doch ik zie dan wel de link staan op het testforum, doch de foto verschijnt niet ??? wat doe ik verkeerd ?
    dnak
    jan
    1. kopieer de url van je foto
    2. open het bewerkvenster van je bericht/topic/…
    3. klik op
    4. plak de url van je afbeelding
    5. klik op voorbeeld van bericht om te controleren of je foto zichtbaar is
    Canon 5D MkII — TS-E 24mm f/3.5mmL II — EF 50mm f/1.8 II — EF 70-200mm f/2.8 L II IS USM — iMac 24" — iPad
    Baaah! | Digital Echo Photography

hi
    ik heb de tips gevolgd en toch wordt mijn foto niet zichtbaar op het testforum
    wat deed ik verkeerd?

Dank
    G

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K&G Bekijk bericht
    hi
    ik heb de tips gevolgd en toch wordt mijn foto niet zichtbaar op het testforum
    wat deed ik verkeerd?
    misschien hier eens kijken:
    http://download.belgiumdigital.com/h.../PC-web-BD.pdf
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

ik heb dit draadje niet helemaal gevold maar zie het nu pas dus misschien is dit een overbodige opmerking maar:

Ik post via Tinypic en daar heb ik als ik mijn foto heb opgeladen op Tinyhpic de keus uit verschillende links:
    één is voor "websites"
    één is voor "berichtenforums"
    en nog een paar anderen.
    ik gebruik die voor berichtenforums. Als ik één van de anderen gebruik lukt het mij ook niet.
    Dus; misschien verkeerde link gebruikt ??

Groeten, Bert
    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
    www.bertofotografie.be

Voor Tinypic neem ik de IMG code:
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Ventura 13.3.1 (a)) - iPhone XR (iOS 16.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.4.1)

Uw URL-adres is foutief.

Meer uitleg U toegestuurd per mail.
    Laatst gewijzigd door spooky; 24 februari 2012 om 08:30

Bedankt om te helpen, Spooky.
    Ik zie dat Mieke gepost heeft in een topic van een jaar geleden.
    Zij plaatst haar foto's bij Photobucket; de illustratie in mijn vorige post is van Tinypic.
    Nu, Tinypic en Photobucket zijn verwant, en lijken dus nogal op elkaar.
    De link die je bij Photobucket nodig hebt is deze:

Intussen heeft Mieke succesvol gepost (nou ja, eveneens met jouw hulp, Spooky ) in het Shoot/Challenge subforum, thema: kinderen.
    http://forum.belgiumdigital.com/f101...ml#post3451491

In principe zou dus het probleem opgelost moeten zijn, ware het niet dat ik graag een geslaagde post van Mieke (in het Testforum) zou willen zien. Zeker oefenen alvorens nog eens een foto te plaatsen (ofwel voor de Shoot Challenge, ofwel in onze Fotohoek ter beoordeling, ofwel in de BD-Challenge).
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Ventura 13.3.1 (a)) - iPhone XR (iOS 16.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.4.1)

De link naar de Tips-sectie in de eerste regel werkt hier niet!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jhover Bekijk bericht
    De link naar de Tips-sectie in de eerste regel werkt hier niet!
    Het gaat dan ook om een topic die in 2003 begonnen is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Het gaat dan ook om een topic die in 2003 begonnen is.
    Dat kan dan wel zijn, maar ik ben een nieuwe gebruiker van dit forum. Ik leer dus dat ik het Testforum kan gebruiken, en krijg dat daar als eerste link door aangezien het daar sticky staat én op de eerste regel door een MOD als link staat aangegeven. Kan een MOD dit niet even aanpassen dan? Ik probeer gewoon mijn weg te vinden hier ;-)

[Mod-LesC]OK, ik geef dit door.
    Begin met de helpdesk:
    http://helpdesk.belgiumdigital.com/i...kbarticleid=14
    En download van die link het pdf-bestand.

In het kort:
    1. Foto's worden niet op BD zelf ge-host, dus je moet op zoek naar een (gratis?) account op een hosting site als Photobucket, Tinypic, Flickr... Elk van deze sites heeft z'n voor- en nadelen. Zelf ben ik intussen overgeschakeld naar Dropbox, dat toch iets anders werkt.
    2. Foto's afwerken en verkleinen tot 900 pixels langste zijde. Voor een klassieke 2/3 foto is dat dus 600x900px. Best opslaan als jpg. Als je commentaar wil, zorg dat de EXIF-waarden inbegrepen zijn. Bepaalde van die gratis hosting sites strippen de EXIF.
    3. Foto's opladen naar je hosting site en het juiste adres kopiëren. Sommige geven de code met [IMG] inbegrepen. Maar een klassiek adres begint met http en eindigt op het formaat van je foto, dus bij voorkeur JPG. Het adres ziet er dus zo uit:
    HTML-code:
    [IMG]http://volledig adres/jouwfoto.jpg[/IMG]
    4. Dat adres plak je hier in de post (of topic) die je aanmaakt.

We raden inderdaad aan om gebruik te maken van ons Testforum voor je eerste tests. Alle begin is moeilijk, maar zoveel anderen kunnen het ook, dus... Je krijgt in het Testforum de nodige hulp.[/Mod]

Dag Dit is de eerste keer dat ik hier kom kijken en wil een foto via picasa linken naar hier ik heb de Url hier onder in geplakt en wil zien of het gelukt is.

Fout adres, zoals ik boven al uitleg. Oefen best eerst wat in ons testforum.

Geen bergje te bespeuren en als ik het boopje neem lukt het totaal niet.

Moderator Note: Heeft ook niet veel zin om een topic van zolang geleden hiervoor te openen. Als je echt iets te zeggen hebt, kun je beter een nieuwe topic starten, en indien nodig, hierheen verwijzen. Deze topic gaat dicht. Intussen is de software veranderd.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3

Soortgelijke discussies

1. Rariteit op dit forum
    Door enero in forum Camera's
    Reacties: 23
    Laatste bericht: 31 juli 2003, 20:55
  2. spam vanaf dit forum: kan dit zomaar ?
    Door VJ in forum Algemeen
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 5 november 2002, 08:29

Regels voor berichten