Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 63

Standaard Re: mijn_dropbox/Safari_probleem

Hier nog een slachtoffer, met Safari op mijn iPad. In Tapatalk is alles OK. Vervelend.

Het is langs de kant van dropbox heel stil. Ik denk dat ze het zelf aan het uitzoeken zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
    Hier nog een slachtoffer, met Safari op mijn iPad. In Tapatalk is alles OK. Vervelend.
    Ah, ik zie dat je deze topic intussen ook gevonden hebt!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.15.7) - iPhone XR (iOS 14.5) + iPad5 WiFi (iPadOS 14.5)

Er staan zelfs twee onzichtbare foto's in de HOF.

juist dit draadje opgepikt !
    ja ik heb ook bij mijn laatste posten dezelfde opmerkingen moeten horen ,geen probleem met de link maar wel geen klein beeld .
    het simpelste is een tweede browser te plaatsen en die gebruiken voor forum's ,ik werk met chrome en heb ook firefox opstaan ,soms switch ik naar firefox omdat die daar een heel vernuft exiflezer hebben ,gewoon met het pijltje over de foto gaan en onderaan verschijnt het exif
    Het vraagt niet veel moeite om een 2de browser te hebben en al je vraagtekens zijn verdwenen : p

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
    Er staan zelfs twee onzichtbare foto's in de HOF.
    waarschijnlijk de mijne ????

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Ah, ik zie dat je deze topic intussen ook gevonden hebt!
    ik werk ook met Tapatalk oei moest een reactie zijn op Laurens

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
    waarschijnlijk de mijne ????
    Yep, en die van Red Falcon.

Een probleem is wel dat op alle devices van waarop je Safari als browser gebruikt hetzelfde probleem voorkomt.
    dus alle anderen die mijn of jouw dropboxbeeld willen zien zouden via een ab-ndere browser moeten gaan werken ...?
    Als we ergens iets plaatsen gaan we er toch van uit dat het ook gewoon kan bekeken worden hé,
    Je zou dan beter geen beelden via dropbox plaatste (al was dat nog zo handig) want dan heeft het publiek geen probleem.
    Of bv zoiets : beeld niet zichtbaar ? Klik dan even hier en onder hier een rechtstreekse lik stoppen die wel werkt...
    Liefst van al zag ik dat alle gewoon werkte

Als je met Safari door de oudere "hof"-toestanden heenfietst dan zijn er zeker 20% van de beelden om wille van dat dropboxprobleem niet zichtbaar ...
    Het probleem ligt bij dropbox, die hebben iets veranderd waardoor het onder Safari niet werkt, ik heb het op oudere Safari's getest die al jaren niet aangepast zijn en daar werkte het even slecht ... dus ergens staat er bij dropbox een of ander PIF-ke e dat vroeger altijd op PAF stond.
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht

Als je met Safari door de oudere "hof"-toestanden heenfietst dan zijn er zeker 20% van de beelden om wille van dat dropboxprobleem niet zichtbaar ...
    Dat is iets te kort door de bocht. Dikwijls gaat het om links die niet meer bestaan of verbroken zijn omdat abo's opgegeven werden.
    Niet alles is de schuld van Dropbox.

de link kan ik wel zien Frans...

&
    Even snel proberen... Is dit zichtbaar?
    De originele code:

Even iets geprobeert met een ander manier van link

Neem de originele link.
    Verander achteraan dl=0 in raw=1 (https://www.dropbox.com/s/pepslfkk25..._DxO.jpg?raw=1)
    Kopieer de link en plak deze in de adresbalk van een nieuwe browservenster. (je krijgt nu een hele lange link naar de originele foto)
    Kopieer deze link en plak deze in het IMG venstertje
    Laatst gewijzigd door zunoel; 9 maart 2021 om 21:23
    Discussiemanager
    een non-conformist op een non-conformistische wijze
    *** member of the Belgium Strobist Group ***

Bedankt, Leon. Hoe ben je daarachter gekomen? Deze link maakt effectief de foto zichtbaar in Safari!
    HTML-code:
    [img]https://uc356cde0981a4862614aa381e1c.dl.dropboxusercontent.com/cd/0/inline/BKZjQFthZa99Ij8nRTRVo599Timpq2QXJIWgPOWwYbV3wZH3YhsqOwq4jtKp-MqZ4-57OPp8Qhh5HIXiARbRCUS0UUstc5mcePks0IR_2_iIhqPQvquE6GqT9cPhuI_FDM4/file#[/img]

Maar niet meer in Chrome!
    Laatst gewijzigd door LesC; 9 maart 2021 om 21:44
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.15.7) - iPhone XR (iOS 14.5) + iPad5 WiFi (iPadOS 14.5)

Dat is iets te kort door de bocht. Dikwijls gaat het om links die niet meer bestaan of verbroken zijn omdat abo's opgegeven werden.
    Niet alles is de schuld van Dropbox.
    Deze reactie vind ik wat kort door de bocht ja !

Het is geen kwestie van schuld, het is kwestie dat er wat moet veranderd zijn en daar heb ik genoeg tijd ingestopt

Ik weet ook dat er verschllende links van over 2 of 3 of 5 jaar verbroken zijn maar je moet niet het "Pietje Precies" komen spelen, daar is het niet het moment voor !

Dank zij Zunnoel hebben we nu blijkbaar een oplossing om dat te omzeilen en daar gaat het hier WEL om i Bedankt man

De link kan ik ook zien Zunoel...

De workaround hierboven stond in het Dropbox support forum waar inmiddels al een discussie van zes pagina’s loopt over dit probleem. Ik heb in die discussie aangehaald dat dit probleem voor ons forum wel erg storend is. Het kan natuurlijk geen kwaad als anderen ook klagen om de druk op Dropbox op te voeren.

https://www.dropboxforum.com/t5/Drop...le/td-p/500870
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Deze reactie vind ik wat kort door de bocht ja !

Het is geen kwestie van schuld, het is kwestie dat er wat moet veranderd zijn en daar heb ik genoeg tijd ingestopt

Ik weet ook dat er verschllende links van over 2 of 3 of 5 jaar verbroken zijn maar je moet niet het "Pietje Precies" komen spelen, daar is het niet het moment voor !

Dank zij Zunnoel hebben we nu blijkbaar een oplossing om dat te omzeilen en daar gaat het hier WEL om i Bedankt man
    Ik beschuldig niemand, het is een vaststelling. En dikwijls gebeurt het ongewild.

Ik beschuldig niemand, het is een vaststelling. En dikwijls gebeurt het ongewild.
    Dikwijls ... ik heb een pak moeite gedaan om het probleem te lokaliseren en ik weet goed wat ik vertel beste vriend !
    Je hebt niks vastgesteld, J je hebt hebt daar wijsneuzerig veralgemenend op gereageerd en dat pik ik niet

Dikwijls ... ik heb een pak moeite gedaan om het probleem te lokaliseren en ik weet goed wat ik vertel beste vriend !
    Je hebt niks vastgesteld, J je hebt hebt daar wijsneuzerig veralgemenend op gereageerd en dat pik ik niet
    Ik had of heb niemand in het vizier en begrijp jouw rant niet, maar ik zal er geen woorden meer aan vuil maken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
    &
    Even iets geprobeert met een ander manier van link

Neem de originele link.
    Verander achteraan dl=0 in raw=1 (https://www.dropbox.com/s/pepslfkk25..._DxO.jpg?raw=1)
    Kopieer de link en plak deze in de adresbalk van een nieuwe browservenster. (je krijgt nu een hele lange link naar de originele foto)
    Kopieer deze link en plak deze in het IMG venstertje
    Bedankt voor deze oplossing! Ik had deel 1 (dl=0 vervangen door raw=1) getest en dat lukte niet. Ik had de link echter niet in een nieuw browservenster geplakt.

Bij dat we verder kunnen!!!

Heb net enkele van mijn links aangepast. Ik zie wel dat de verdwenen foto's nog niet terug te voorschijn komen in de HoF. Daar zal dus ook nog wat werk moeten gebeuren.
    Laatst gewijzigd door Black Fly; 10 maart 2021 om 20:20

Uit de discussie in het Dropboxforum komt nu toch naar voren dat de achterliggende reden voor dit probleem mogelijk wat complexer is dan simpelweg ‘iets dat Dropbox veranderd heeft’. Volgens een lid op dat forum heeft Apple uit veiligheidsoverwegingen besloten in hun browsers sommige soorten redirects te blokkeren. Spijtig genoeg maakt het Dropbox mechanisme om beelden te delen gebruik van zo’n mechanisme. Het is dus niet noodzakelijk Dropbox die iets veranderde.
    Als dat zo is, dan werken oude links mogelijk nooit meer. Kijk maar eens naar Apple’s vroegere besluit om deels uit veiligheidsoverwegingen geen Flash meer te ondersteunen in hun browser. Adobe heeft tegengeprutteld, velen klaagden steen en been maar vandaag is Flash dood en begraven.

Zelf ook eens testen met een andere procedure die ik in dat forum gevonden heb

Hieronder staat eerst een beeld met een reguliere link (https://www.dropbox.com/s/z009k7xktx...eiko.jpg?raw=1)

...en dan met een dropbox link waarin https://www.dropbox.com of https://dl.dropbox.com is vervangen door https://dl.dropboxusercontent.com. De URL is dan https://dl.dropboxusercontent.com/s/...Seiko.jpg?dl=1

Dit lijkt me simpeler dan de eerste work-around!
    Ik heb de links in de HoF van deze week op bovenstaande manier aangepast en op het eerste gezicht lijkt dit met alle PC/iPad/Android toestellen die ik heb te werken.
    Kunnen anderen ook eens de HoF bekijken om te zien of de eerste foto nu zichtbaar is in alle browsers of apps die je gebruikt?
    Laatst gewijzigd door Laurens; 26 maart 2021 om 12:31

Tja, die eerste is niet zichtbaar in Safari, de tweede wel. In Chrome zijn beide zichtbaar.

Tja, die eerste is niet zichtbaar in Safari, de tweede wel. In Chrome zijn beide zichtbaar.
    Dat wil zeggen dat de oplossing werkt: voordien niet zichtbaar in Safari, na aanpassing van de URL wel.
    Laatst gewijzigd door Laurens; 10 maart 2021 om 22:21
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

In de Hal of Fame, kon ik twee foto's niet zien , die van Bopatje en die van Red Falcon....nu kan ik ze in de HOF wel zien,
    maar in het door hun gestarte topic nog steeds niet ???

mvgr
    Freddy

Ik heb het probleem in het HOF draadje opgelost maar kan niet door alle duizenden discussies met Dropbox links gaan om het overal op te lossen.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste

Regels voor berichten