Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alé hup, nog een urbexer

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • alé hup, nog een urbexer

    Hallo allemaal,

    Ik ben al een tijdje lid van dit forum, maar het wordt eens tijd dat ik het begin te verkennen.
    Ik ben Talitha, 21 lentes jong en West Vlaming, maar student in Gent.
    Zoals velen onder jullie ben ik een urbexer, dus wordt het eens tijd dat ik mij voor de leeuwen gooi.

    Neem gerust eens een kijkje op mijn flickr.


    Tal.

    Moderator Note: Probeer eens een foto te plaatsen. Topic verplaatst naar het testforum omdat er geen foto te zien is.
    Hoe je een foto plaatst op BD kan men HIER lezen.
    Last edited by Red Falcon; 14 januari 2014, 22:42.

  • #2
    Re: alé hup, nog een urbexer

    Welkom, en veel succes!
    Maar misschien best gewoon een foto posten i.p.v een link

    Comment


    • #3
      Re: alé hup, nog een urbexer



      Voila, de daad bij het woord voegen

      Comment


      • #4
        Re: alé hup, nog een urbexer

        foto is niet zichtbaar! Je moet je bbcode van je foto op de flickr website hier plakken. liefst zet je er dadelijk ook de exif gegevens bij.

        Dit forum onderdeel is om foto's ( liefst per 1 , max per 3 ) te beoordelen niet volledige websites
        http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

        Comment


        • #5
          Re: alé hup, nog een urbexer

          probeer je flits eens thuis te laten, en neem een statief mee.
          Last edited by charlemagne; 20 januari 2014, 07:58.
          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

          Comment


          • #6
            Re: alé hup, nog een urbexer

            Welkom, zitten een paar leuke tussen met potentieel
            Maar inderdaad, sommigen zijn een beetje de sfeer kwijt door de harde belichting...

            IZ.
            For Greater Good - Ambient Music for the Masses

            Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

            Comment


            • #7
              Re: alé hup, nog een urbexer

              Oorspronkelijk geplaatst door TalithaD Bekijk bericht


              Voila, de daad bij het woord voegen
              Het adres van je foto is fout. Zoek op Flickr naar dit adres: http://farm9.staticflickr.com/8048/8...98032e1e_b.jpg
              1) Ik vind het door een rechtermuisklik op de foto die je kunt bereiken met het adres dat jij geeft;
              2) Ik kies dan voor "Large";
              3) Zodra ik de "Large" foto zie, klik ik weer rechts en vraag voor "toon afbeelding in nieuw venster";
              4) Dat adres (in mijn eerste regel gegeven) tussen de IMG-tags levert een zichtbaar beeld op van reglementaire afmetingen (langste zijde: 1024px).
              Weet dat Flickr: niet de makkelijkste site is om hier te linken; bovendien zullen je exifdata hier niet zichtbaar zijn.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: alé hup, nog een urbexer

                Hé, waar heb je die Pete-one gevonden ?
                Zoals al eerder gezegd : veel foto's hebben last van slagschaduwen en te hard licht. Ook de opmerking betreft de flits klopt : ik ken geen enkele in het milieu die een flits gebruikt. Ze gaan nog eerder de omgeving uitlichten met een zaklamp. In dit geval, of als je camera de hogere gevoeligheden niet kan is er maar één oplossing : een statief.
                Je hebt nu met Kosmos en Dadipark ook niet meteen de meest dankbare locaties uitgekozen. Aan de andere kant begrijp ik : het zijn klassieke en gekende locaties voor beginners zoals er vroeger al een aantal verdwenen zijn, RTT bvb.
                Zelf gebruik ik héél zelden mijn display of histogram maar in dit geval zullen beiden hun nut snel bewijzen : je streeft best naar een klokvorm-histogram tenzij je expliciet iets wil doen met veel donkere of lichte partijen. Als je een instelling hebt waarmee de "uitgebrande", dwz de onbruikbaar overbelichte delen, lees : wit kunnen worden weergegeven : aanzetten en korter belichten naarmate deze gebieden bijna weg zijn. Je kan achteraf meer doen met te donker dan met te licht.
                Vervolgens zijn er er nog die kleinigheden waaraan je op de duur niet meer denkt : overstraling via ramen in donkere ruimtes, symmetrie zoeken, vertikalen en horizontalen recht zetten...
                Als je al eens rondgekeken hebt zal je al hebben gezien dat er erg veel eenheidsworst wordt gedraaid in dit milieu, denk hierbij aan een bijna ziekelijke fascinatie voor overdreven HDR (waar ik ook ooit door gefascineerd was). Nu vind ik het zeer belangrijk dat je een eigen stijl ontwikkelt want met HDR blijf je één van de velen, ik ken er maar een paar die -mits veel tijd- en werk hier een eigen stijl hebben die ik wel kan smaken (Kinglouie vb, Lilyvb, Kurt Gielen en Vicky Matthijs zijn wel speciaal). Bijna alle anderen staan 's anderendaags al met hun beelden op de site, dit kan imho enkel betekenen dat je de HDR default uitvoeren. Probeer ook je aantal foto's te beperken, dat is van het moeilijkste. Fotograferen is het enige waardoor je het fotograferen kan leren. Het dwingt je tot kijken. Als ik ergens binnenkom (alweer een tijd geleden) loop ik altijd eerst een tijd rond om te kijken, om de sfeer op te snuiven en te letten op details als de staat van het plafond, de trap....je ziet de dingen anders dan door een zoeker. Veel succes zou ik zeggen.

                Ik ben je al ergens eerder tegen gekomen, op EV ? Kan dat ???
                Paul (Isomo op EV)

                Comment


                • #9
                  Re: alé hup, nog een urbexer

                  Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  Hé, waar heb je die Pete-one gevonden ?

                  Paul (Isomo op EV)
                  Die stond ooit in het dadipark als ik me niet vergis.
                  Groeten
                  K-T

                  Comment


                  • #10
                    Re: alé hup, nog een urbexer

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-T Bekijk bericht
                    Die stond ooit in het dadipark als ik me niet vergis.
                    Groeten
                    Ik kan het me niet meer herinneren en ik kan het ook niet nagaan want ik heb daar toen mijn camera zelfs niet aangezet.

                    Comment

                    Working...
                    X