Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie ontwikkelt zelf film?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie ontwikkelt zelf film?

    Hallo,

    Een tijdje geleden is er iets misgelopen met het onderwaterhuis van mijn analoge lomo camera. Hierdoor was mijn toestelletjes helemaal doorweekt, ook de binnenkant ervan. De film is dus erg nat geworden.

    Ik weet dat de kans klein is dat de beelden nog bruikbaar gaan zijn. Maar het rolletje gewoon opgeven zit er niet in bij mij

    Aangezien er wat is misgelopen met de film wil ik het ook niet laten ontwikkelen in een automatisch labo.

    Dus: wie kan mij helpen met het manueel ontwikkelen van mijn nat geworden filmrolletje? Als je in de omgeving van Boom woont, dan zou dat heel leuk meegenomen zijn
    https://yannig.eu/

  • #2
    Re: Wie ontwikkelt zelf film?

    Kleur of zwartWit ?


    Een filmrolletje wat nat is geweest (gewoon water) is geen probleem ... gewoon ontwikkelen.

    Comment


    • #3
      Re: Wie ontwikkelt zelf film?

      Goedemorgen beeldmaker,

      Bedankt voor je reactie.

      't Is een "lomo" kleuren filmrolletje, met variabele gevoeligheid (100-400 ASA).

      Doorspoelen en terug opwinden ging wel erg moeizaam, alsof er toch iets van reactie heeft plaatsgevonden.

      Heb je een idee wie dit zou kunnen ontwikkelen voor mij?
      https://yannig.eu/

      Comment


      • #4
        Re: Wie ontwikkelt zelf film?

        Ergens waar men nog C-41 ontwikkeling doet. Uit welke regio ben je ?
        Nu, als je de (lomo) film nog hebt doorgespoeld, terwijl ie nat was zul je wellicht mooie , aparte strepen op je negatieven krijgen. van de wrijving. Dit kan meevallen en verrassend zijn . Of ...helemaal voor de vuilbak, .
        Ontwikkelen zou ik zeker doen. (voor die 6 a 10 euro) en laat je verrassen door de wondere wereld van het analoge.

        Comment


        • #5
          Re: Wie ontwikkelt zelf film?

          Ja, de "schade" aan de film schrikt me zeker niet af

          Ik woon in Boom, het zuiden van Antwerpen.
          https://yannig.eu/

          Comment


          • #6
            Re: Wie ontwikkelt zelf film?

            Foto Grobet, Foto Schelfhout in Antwerpen Het zal wellicht toch altijd enkele dagen duren voor je het resultaat kan bekijken.

            Comment


            • #7
              Re: Wie ontwikkelt zelf film?

              Hartelijk dank voor de tips!
              https://yannig.eu/

              Comment


              • #8
                Re: Wie ontwikkelt zelf film?

                Er is een analoge winkel in Ieper, West-Vlaanderen.
                De naam en adres ontsnappen mij nu.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Wie ontwikkelt zelf film?

                  Retrocamera. be in ieper , maar ik geloof niet dat ze een ontwikkelcentrale hebben. Wel een goede winkel met ruim assortiment en voordelige prijzen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie ontwikkelt zelf film?

                    Inderdaad Schelhout en Grobet in het Antwerpse. Schelfhout ontwikkelt zelf. Vertel er zeker bij dat de film nar geweest is.

                    Afhankelijk van hoe nat en hoelang vrees ik voor dat de gelatine zo nat geworden is dat de hele boel aan elkaar plakt. Dan zou het wel eens kunnen dat bij het uit de cassette halen de lichtgevoelige laag loslaat.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie ontwikkelt zelf film?

                      Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                      Retrocamera. be in ieper , maar ik geloof niet dat ze een ontwikkelcentrale hebben. Wel een goede winkel met ruim assortiment en voordelige prijzen.
                      Ik heb eens geprobeerd om naar de website van de retrocamera.be te surfen. Dit kreeg ik als resultaat:

                      Retro Camera
                      403 Forbidden
                      Momenteel bieden we geen producten aan in jouw land. Kom later terug.

                      Hoe zo "jouw land"? Mijn land is België. Vermoedelijk houden ze het IP-adres in de gaten.
                      https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie ontwikkelt zelf film?

                        Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht
                        Ik heb eens geprobeerd om naar de website van de retrocamera.be te surfen. Dit kreeg ik als resultaat:

                        Retro Camera
                        403 Forbidden
                        Momenteel bieden we geen producten aan in jouw land. Kom later terug.

                        Hoe zo "jouw land"? Mijn land is België. Vermoedelijk houden ze het IP-adres in de gaten.
                        Je zit op internet via een VPN? Of het kan ook zijn dat je provider net een IP reeks gekocht heeft die nog wijst naar het buitenland.
                        Bij mij werkt de site prima alvast.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie ontwikkelt zelf film?

                          Update: ik bracht het rolletje afgelopen vrijdag binnen bij Grobet. Zij ontwikkelen de film niet zelf, maar laten dit doen bij Kodak. Gisteren (maandag, 1 werkdag later!) heb ik de foto's digitaal ontvangen via wetransfer! Ik durf ze geslaagd te noemen. Buiten een boeiend camouflage-achtig patroon zijn de foto's wat ik ervan verwachtte

                          https://yannig.eu/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie ontwikkelt zelf film?

                            beschadigde emulsie maar de foto is zo zeker geslaagd te noemen!
                            De gustibus et coloribus non est disputandum
                            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                            Comment

                            Working...
                            X