Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe flash voor analoge Olympus OM2n

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe flash voor analoge Olympus OM2n

    Hallo,

    Ik ben onlangs in het bezit geraakt van een oude analoge Olympus OM2n.
    Ik zou hiervoor graag een budget electronische flash voor willen kopen maar weet hoegenaamd niet waar te beginnen, ben niet bekend met het hele flash gebeuren, zoek alleen iets dat op deze camera werkt...mag andere partij flash zijn
    De flits schakelaar op de camera moet op X geplaatst worden indien je zonder kabel werkt dus ik vermoed dat dit dan X synchronisatie betreft ?
    De camera heeft een hotshoe 4
    alvast dank

    Grt
    dirk
    Last edited by zomers; 7 oktober 2019, 18:31.
    Het zijn de dwarsliggers die het spoor recht trekken

  • #2
    Re: nieuwe flash voor analoge Olympus OM2n

    Denk dat je op de tweedehands markt aangewezen bent om zoiets te vinden, maar ik geef toe dat ik de huidige markt nu ook niet echt ken. Kijk eens uit voor een oudere Metz flits. Een 45 is waarschijnlijk overkill, maar een 30 B3 of 32MZ of 40 MZ moet kunnen. Gewoon zien dat je de versie met middencontact hebt (of de goeie SCA voet). Ofwel zo'n hele eenvoudige van Panasonic, Braun, Philips, ... die je op rommelmarkten vaak vindt. Die hebben meestal niet meer nodig dan een middencontact, vooral kijken dat er geen batterijen in uitgelopen zijn.

    EDIT: even google erbij gehaald, en een Yougnuo YN560-III zou denk ik ook wel kunnen. Nieuw en niet duur.
    Last edited by Spanik; 8 oktober 2019, 10:16.

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe flash voor analoge Olympus OM2n

      Met de Olympus OM2n opletten met flitsers, het is een heel apart maar toch zo goed systeem, als je een handleiding v.d. OM2n hebt eerst eens heel goed lezen en op zoek gaan naar een specifieke flash v.d. OM2 n ( T32 / T20 )

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe flash voor analoge Olympus OM2n

        Ik heb hier een volledig werkende Olympus T20 en achterop staat:" Full-automatic control by OM-2
        Ik heb ook het authentiek lederen foedraal voor de flitser.
        Mocht je interesse hebben dan mag hij weg, enkel voor jou en niet naar om het even wie.
        De handleiding in het Engels, Duits, Frans en in het Spaans zit er ook nog bij en die heb je echt wel nodig hoor.
        Lijkt een simpel flitser te zijn maar is het zeker niet.
        Is TTL gestuurd door de OM20 (TTL automatisch, Hand automatisch en manueel (1/30 of trager).
        Wordt gevoed door twee AA batterijen.
        Zoals Maurits zegt is Olympus echt fijn hoor.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe flash voor analoge Olympus OM2n

          Dit is een foto opgenomen tijdens een gewoon verjaardagsfeestje , opname met Olympus OM2n en op het toestel geplaatste flitser Olympus T32 , film Agfa 200 asa


          Comment

          Working...
          X