Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mamiya Press en Polaroid 600SE lenzen uit elkaar houden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mamiya Press en Polaroid 600SE lenzen uit elkaar houden?

    Ik heb zelf een Mamiya Press die ik wil gebruiken voor een projectje. Maar ik zou daar graag een 75mm lens voor bij de hand hebben. Daarvoor was ik op de gebruikelijke verkoopsites aan het rondkijken.

    Die 75mm lens is gemaakt voor de Mamiya Press en voor de Polaroid 600/600SE. Enig detail, die zijn mechanisch niet compatibel. Maar hoe kan je die lenzen nu uit elkaar houden als er geen camera aan vasthangt?

    Van naar de foto's te kijken zie ik dat er lenzen zijn die op het front gemerkt zijn met "Mamiya" en andere "Mamiya-Sekor". Maar ik heb geen idee of dat echt het verschilis. Zou ook een indicatie van de leeftijd kunnen zijn, productieperiode of zoiets. Ik heb ook geen idee hoe verschillend de vatting is.

    Iemand die weet hoe je die uit elkaar kan houden?

  • #2
    Re: Mamiya Press en Polaroid 600SE lenzen uit elkaar houden?

    Wat je volgens mij nodig hebt is de MAMIYA-SEKOR P 1:5.6 f=75mm; komt meestal samen met de bijpassende opzet-zoeker (optical viewfinder).

    Die voor de Polaroid 600 is de MAMIYA 1:5.6 f=75mm. LENS MADE IN JAPAN POR POLAROID staat op een van de lensringen.
    Er bestaat wel een mogelijkheid om deze te demonteren en in een Copal #0 Shutter te monteren.

    Opgepast Mamiya heeft nog meer 75mm lenzen voor andere toestellen.
    BD0681BE -
    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

    Comment


    • #3
      Re: Mamiya Press en Polaroid 600SE lenzen uit elkaar houden?

      Bedankt. Volgens andere info die ik gekregen heb is het verschil ook dat de Polaroid versie 4 "vleugels" heebt om ze op de camera te zetten en de Mamiya versie 3 stuks.

      Maar ik ben nog op jacht achter lichtlekken in de camera... Ik heb nu de dichtingen van de rug vervangen en een rol geschoten. Afwachten.

      Comment

      Working...
      X