Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Standaard worldwide pinhole day 2021

Vorige zondag was het worldwide pinhole day. Heb het als een reden gezien om nog eens foto's te nemen. Volgens mijn notaboekje in de tas was vorige keer dat ik nog foto's genomen heb op 19/01/2020....

Adox CHS100II, 9'50" in HC110 B wat véél te lang is. Maar ja, als je je email gaat checken ondertussen....
    Soit, er ligt nog een stapel te ontwikkelen van meer dan 1 jaar geleden. Nu de Jobo opgesteld staat die er eens doorjagen. Wie weet wat vind ik nog.

Standaard Re: worldwide pinhole day 2021

Hoe weet je welke belichtingstijd te gebruiken?
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Standaard Re: worldwide pinhole day 2021

De pinhole zelf is 0.32mm (zo gekocht) en staat op 75mm van de 4x5 film. Dat geeft dan ongeveer f/234. Die 234 vul je dan in hier https://www.mrpinhole.com/exposure.php?Fstop=234

Ik meet op f/16. Dus eerst schrijf ik dat tabeletje in mijn notaboek. Dan met de datasheet van de film de correctie voor lange belichtingstijden er naast schrijven. Dus als de meter voor f/16 zegt 1/60 s, dan wordt dat eerst 3 seconden en met de correctie ergens tussen 3 en 8 seconden. Dus belicht ik 5 seconden.

Je moet wel goed ontwikkelen... Daar is het mis gelopen en daardoor wat te weinig grijs en uitgebrand wit. Het was wel de eerste keer dat ik die Adox gebruikte voor de pinhole.

Soortgelijke discussies

1. 13 oktober 2012 - Worldwide Photowalk - Mechelen
    Door HEYLO in forum Waarheen vandaag?
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 13 september 2012, 10:00
  2. Worldwide Photowalk 2012 Mechelen
    Door Zappa in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 16 augustus 2012, 18:25
  3. Scott Kelby's worldwide photowalk
    Door Zappa in forum Algemeen
    Reacties: 47