Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

We vergeten te snel hoe goed....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • We vergeten te snel hoe goed....

    We vergeten te snel hoe goed analoge fotografie wel kan zijn .

    Daglichtstudio 03 01 2021



    camera: MAMIYA C330 - F2.8/80mm
    film: Fomapan 400 in RO9 1+50 , 11 minuten 20°
    digitalisatie: DSLRscan / EssentialFilmHolder EFH / Negative Lab Pro

    Krijg de combinatie Fomapan 400 en RO9 stilletjes gefinetuned.

    groeten,

    stefan

  • #2
    Re: We vergeten te snel hoe goed....

    Heerlijke opname.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: We vergeten te snel hoe goed....

      Knap beeld!

      Comment


      • #4
        Re: We vergeten te snel hoe goed....

        Zeg wel. Analoge camera's genoeg hier (tot 2006 heb ik dubbel gewerkt), soms voel ik me een verrader als ik bedenk dat ze hier ongebruikt liggen...

        Comment


        • #5
          Re: We vergeten te snel hoe goed....

          Die is echt prachtig!

          Doet me goesting krijgen terug een fototoestel vast te nemen. Maar het is te koud buiten...

          Comment


          • #6
            Re: We vergeten te snel hoe goed....

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Die is echt prachtig!

            Doet me goesting krijgen terug een fototoestel vast te nemen. Maar het is te koud buiten...
            Awel bij het bekijken van deze mooie prent begon die microbe ook weer toe te slaan.
            Echt een super mooie foto.
            De koude en een chronisch gebrek aan een kleine voorraad films gouden me tegen.
            Helaas waar ik nu woon moet ik zelfs niet denken aan een doka. Ben trouwens heel dat proces compleet vergeten (is meer dan 50 jaar geleden dat ik mijn laatste rolleke heb ontwikkeld.
            Maar als je dergelijk meesterstuk als dit hier ziet hein dan ................................................
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: We vergeten te snel hoe goed....

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              De koude en een chronisch gebrek aan een kleine voorraad films gouden me tegen.
              Helaas waar ik nu woon moet ik zelfs niet denken aan een doka. Ben trouwens heel dat proces compleet vergeten (is meer dan 50 jaar geleden dat ik mijn laatste rolleke heb ontwikkeld.
              Maar als je dergelijk meesterstuk als dit hier ziet hein dan ................................................
              Aan de kou is niets te doen. Maar film bestellen of gaan kopen is niet zo'n probleem. En "doka"... ik gebruik een hoek van het rek in de berging. Extra gordijn voor de deur en 's avonds met licht in huis uit is dat prima. Al de rest kan bij licht in de keuken of badkamer.

              Comment


              • #8
                Re: We vergeten te snel hoe goed....

                zeer mooi beeld, mooie achtergrond trouwens ook!! ik ben nooit fan geweest van fomapan, maar als ik dit zie... (natuurlijk is dit MF, ik werk meestal op kleinbeeld...)
                De gustibus et coloribus non est disputandum
                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                Comment


                • #9
                  Re: We vergeten te snel hoe goed....

                  Ben niet super enthousiast. Zelfs in analoog kan men 'het bewerken' - niet laten. (artificiëel vignette - of slecht objectief ?)
                  Op mijn scherm oogt het contrast verkeerd. Te veel grijs geen echt zwart. Gezicht staat één ZONE te hoog - voor de kenners. = zone V- VII ipv zone IV-VII
                  YMMV
                  Last edited by Nerdifant; 13 januari 2021, 11:23.
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                  Comment


                  • #10
                    Re: We vergeten te snel hoe goed....

                    Daar volg ik dus niet. Als ik het histogram bekijk dan zie ik van volledig zwart tot wit. De mode om z/w tegenwoordig met super hard contrast echt zwart/wit te maken kan ik niet smaken. Geef mij maar grijs, daar zit tenslotte de info. Gezicht zit ook goed denk ik, als je dat naar beneden trekt dan gaat de linkerkant aan het oog wel heel donker worden. De iris misschien zelfs gewoon een zwarte vlek.

                    Comment


                    • #11
                      Re: We vergeten te snel hoe goed....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Daar volg ik dus niet. Als ik het histogram bekijk dan zie ik van volledig zwart tot wit. De mode om z/w tegenwoordig met super hard contrast echt zwart/wit te maken kan ik niet smaken. Geef mij maar grijs, daar zit tenslotte de info. Gezicht zit ook goed denk ik, als je dat naar beneden trekt dan gaat de linkerkant aan het oog wel heel donker worden. De iris misschien zelfs gewoon een zwarte vlek.
                      Ik wil niet uitsluiten dat het aan mijn monitor ligt (office monitor / niet mijn fotomonitor).
                      Maar er bestaat wel zoiets als 'American style' fotografie : veel grijs met véél detail vs. European style vnl. Engels die eerder een voorkeur heeft voor sterkere contrasten en de detail laat voor wat het is. Ik hang de europese stijl dus aan. Vind ik krachtiger persoonlijk, maar :
                      YMMV
                      Voorbeeld 'European/English style portret

                      Last edited by Nerdifant; 13 januari 2021, 12:01. Reden: linkje
                      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                      Comment

                      Working...
                      X