Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Preikestolen, Lysefjord, Noorwegen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Preikestolen, Lysefjord, Noorwegen

    Soms kan een mens geluk hebben. Juli 1993. Er was net een fotoshoot aan de gang voor shampoo. Een Noorse schone in traditionele kledij moest van de afgrond op de cameraploeg toelopen, de enige die het in de gaten had was uw dienaar, de rest lag op hun buik naar beneden te kijken, 695 meter lager...
    Ik denk dat deze foto behoorlijk uniek is, technisch zeker niet perfect (geen AF, geen motor, geen zoom en geen tijd), daar ga ik nu even niet voor. Ik had daar al behoorlijk mijn handen vol om de kinderen in de gaten te houden want 695 m loodrecht zonder afsluiting is hoooooog


  • #2
    Re: Preikestolen, Lysefjord, Noorwegen

    Benauwelijk, dat verhaal. Ik heb hoogtevrees.

    Jammer dat het personage wat klein uitvalt. Wel mooi landschap en correct belicht.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Preikestolen, Lysefjord, Noorwegen

      ja soms moet men snel handelen, maar het beeld geeft toch het landshap mooi weer

      Comment


      • #4
        Re: Preikestolen, Lysefjord, Noorwegen

        misschien moest ze wat dichter staan dat het nog beter had geweest, maar dit beeld spreekt gewoon.

        Comment


        • #5
          Re: Preikestolen, Lysefjord, Noorwegen

          Prachtige beeld, maar de zwarte rand trekt voor mij iets te veel aandacht weg.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Preikestolen, Lysefjord, Noorwegen

            Je verhaaltje ondersteunt het beeld !
            Het moet daar machtig zijn maar ik zou mij daar niks op mijn gemak voelen want als je dat beeld dat Heirweg daarvan ooit maakte ziet in combinatie met dit dan zou ik bij een beetje wind ook geen model willen zijn
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: Preikestolen, Lysefjord, Noorwegen

              Met wat moeite heb ik het beeld kunnen bekijken (ik snap niet waarom de zaak geblokeerd wordt, want jalbum zou moeten open staan) - het is een leuk weerzien met die locatie.
              In die tijd heb ik daar rondgetrokken met m'n eerste basic Canon SLR-toestel met diafilm er in - enkel maar met een 35-105.
              Het is een aanlokkelijke foto, op een plaats waar ik ook geweest ben - zelf heb ik het niet zo dramatisch gezien (jammer genoeg).

              Comment


              • #8
                Re: Preikestolen, Lysefjord, Noorwegen

                Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                Je verhaaltje ondersteunt het beeld !
                Het moet daar machtig zijn maar ik zou mij daar niks op mijn gemak voelen want als je dat beeld dat Heirweg daarvan ooit maakte ziet in combinatie met dit dan zou ik bij een beetje wind ook geen model willen zijn
                Ik weet wat je bedoelt, meer nog, ik was daar met twee jonge kinderen op dat plateau. Dus mijn volle aandacht geven aan de foto was geen 100% optie...

                Comment


                • #9
                  Re: Preikestolen, Lysefjord, Noorwegen

                  Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                  Ik weet wat je bedoelt, meer nog, ik was daar met twee jonge kinderen op dat plateau. Dus mijn volle aandacht geven aan de foto was geen 100% optie...
                  Toch knap gedaan, zeker niet eenvoudig, kinderen in 't oog houden en een prachtige foto maken.
                  Luc

                  Comment

                  Working...
                  X