Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

panoramaportret

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • panoramaportret

    Inmiddels mijn derde film met de splinternieuwe Horizon S3 pro camera.
    Het statische voorbij, dus tijd voor personen in beeld.
    met andere woorden , een panoramaportret.












    Fomapan 400
    Rodinal 1:50
    DSLR Scan

  • #2
    Re: panoramaportret

    Voor mij in de volgorde 1-3-2. Het eerste toont het meeste van de omgeving en met een panorama lijkt me dat toch wel beter. Die opzij is wat te statisch. Wel eens een andere manier van portretten te maken.

    Jammer van de dichtgelopen schaduwen. Het is allemaal wel héél donker. Vraag me af of Rodinal wel een goeie keuze is voor die film.

    Comment


    • #3
      Re: panoramaportret

      Statief gebruikt?
      Ik had van dit toestel tot nu nooit van gehoord en nu viel mijn bakkes open dat je daarmee ook portretten kon nemen.
      Lijken mij nergens heel scherp, eigen aan analoog zeker.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: panoramaportret

        fomapan 400 in rodinal is vragen voor een grote korrel en een stop minder gevoeligheid. in rodinal haal je iso 200 uit de film.

        ik vermoed dat de onscherpte deels door de korrel te verklaren valt. mogelijk ook de manier van inscannen.

        Maar wat een leuke portretten zo! waar je die gemaakt hebt is wel duidelijk Voor mij is het 3 1 2 met hier en daar wat doka werk zijn hier volgens mij zeer mooie afdrukken uit te halen!
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

        Comment


        • #5
          Re: panoramaportret

          Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
          fomapan 400 in rodinal is vragen voor een grote korrel en een stop minder gevoeligheid. in rodinal haal je iso 200 uit de film.
          En vermits de 400iso van Foma 400 met een serieuse korrel zout moet genomen worden... max 320 met microphen. In ID11/D76 kom je amper boven 250. Als ik die gebruik (4x5) dan neem ik 250 iso en microphen. Vergeet ook niet dat die S3 met 135 film werkt, dus zelf op het scherm zijn die al 3x vergroot.

          Nu ja, neemt niet weg dat die portretten er mogen zijn.

          Comment

          Working...
          X