Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke van de vier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke van de vier

    uiteindelijk toch maar voor de vierde gekozen waar ik zevende mee ben geëindigd;

    Foto 1:



    Foto 2:



    Foto 3:

    Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

  • #2
    Re: Welke van de vier

    Het moeilijkste van de challenge is vaak de keuze maken tussen verschillende foto's of ideeën. Ik worstel daar vaak mee. Omdat het vaak moeilijk te voorspellen is hoe het challengepubliek zal oordelen.

    Ik denk dat je de juiste keuze gemaakt hebt, al vond ik persoonlijk de inzending niet erg origineel en te weinig "boek". Maar opgerolde bladen (al waren de jouwe niet opgerold) die goed gebracht werden verwachtte ik helemaal vooraan. Toegeven ik heb eigenlijk ook met dit gedacht gespeeld.

    Ook het boek met de muis had willicht goed gescoord, diertjes scoren ook vaak goed, en is heel origineel, al vind ik de uitwerking wat minder. (teveel zwart)

    Het wandelend encyclopedie had deze zeker vooraan verwacht. Al zijn zo'n foto's mijn smaak niet, (smaken verschillen) toch goed uitgevoerd en origineel.

    Minst vind ik het bootje met de golven.

    Maar dit is enkel hoe ik erover denk en geen exacte wetenschap
    Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

    Comment


    • #3
      Re: Welke van de vier

      Al mag ik als moderator tijdens de lopende Challenge zelf noch beoordelingen noch punten in de Challenge uitbrengen toch even mijn antwoord op Uw vraag.

      Persoonlijk vind ik de eerste foto de wandelende encyclopedie de beste van de 4.

      De foto waarmee U uiteindelijk de zvende plaats behaalde sprak me ondanks de mooie belichting en de kleurschakeringen minder aan, om dezelfde reden als Erven. ik vond er te weinig boek in terug

      Al kan ik U wel verklappen, dat de foto waarmee U de zevende plaats haalde voor deze Challenge, dicht in de buurt lag van de wandelende encyclopedie.

      Op 18 Okt verwijderde U, de wandelende encyclopedie uit de Challenge, 17 personen hadden aan deze foto hun stem gegeven, U behaalde een score van 6,53 punten en bekleede op dit ogenblik met deze foto eveneens de zevende plaats.

      Maak ik een vergelijk, met de foto welke uiteindelijk deelnam tot op het einde van de Challenge, dan zie ik dat de foto op 20 Okt 16 stemmen kreeg met een score = 7,06 op dat ogenblik beklede U de vierde plaats.
      Spookys Fotoweb
      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

      Comment


      • #4
        Re: Welke van de vier

        Nou, voor mij is dat geen moeilijke vraag want jouw ingezonden foto was mijn favoriet.

        Foto 1 hier had ook wel goed gescoord bij mij wegens origineel en mooi uitgevoerd
        Foto 2 ietsje minder wegens minder-origineel qua concept, compo en uitvoering
        Foto 3 had evenveel punten gekregen als foto 2. 't Is misschien niet echt een goeie foto maar ze bracht mij aan 't glimlachten en dat levert altijd ietsje meer punten op

        Maar alle vier steken ze imho duidelijk boven het gemiddelde uit waarbij ook foto 1 een kans maakte op een top-twaalf plaats ...

        Witje100 & MT-OL1 zaten ook in mijn persoonlijke topdrie ... echt onverwacht is de winnaar deze week voor mij dus ook weer niet
        The quickest way to make money at photography is to sell your camera

        Comment


        • #5
          Re: Welke van de vier

          Van de 3 foto's hier vind ik de tweede een heel leuke, maar de derde is gewoonweg zalig
          Mij spreekt de eerste dan weer totaal niet aan.

          Comment

          Working...
          X