Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficiat!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

    Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
    Je kan als deelnemer toch moeilijk blij zijn met een challenge-overwinning als er geen concurrentie was ?
    Een minimumaantal deelnemers (om prijzen toe te kennen) lijkt me geen slecht idee.
    Shoot zou toch ook niet gelukkig zijn als ze een foto zouden moeten publiceren met bvb een gemiddelde van 4 (omdat dat de enige foto was) ?
    En ik hou mijn hart al vast voor de gegeven scores. Te weinig deelnemers zou wel eens kunnen resulteren in (heel) weinig stemmers en dan kan 1 of enkele deelnemers de hele uitslag beïnvloeden....
    Ik kan je volgen. Maar ik heb het nooit over prijs, enz ...-gehad. Voor mij is, zoals ik al herhaaldelijk schreef en nog steeds zeg, een wedstrijd die je met jezelf voert. En voor mij hoef ik die CeWe-bon niet en hoef ik geen publicatie in Shoot. Trouwens, ik weet zelfs niet of ik al ooit een CeWe-bon heb gebruikt.
    Maar wat ik wel vind is dat iemand die dan toch de moeite doet om iets te plaatsen niet opzij mag geschoven onder het mom: te weinig deelnemers.

    Over het stemmen en stemgedrag en zovoort ga ik niet meer uit weiden. Ik heb al een paar keer gezegd op de ALV en ook op het forum dat ik (en vermoedelijk nog anderen) challenge een nieuw maatpakje wil aanmeten. Ik heb zelfs voorgesteld de bestaande te bekijken, evenals een geheel nieuw pakket te schrijven waar alles parametriseerbaar is zoals bv dat je ofwel op iedereen dient te stemmen, ofwel op niemand, of bv slechts drie stemmen, dat indien je alle foto's moet kwoteren je een getal kiest gaande van 1 tot max deelnemende foto's maar dat je geen cijfer 2x kan gebruiken ...
    Er komt een tijd dat de huidige challenge-soft niet meer kan gebruikt worden en dan is tussenkomen te laat. En wees gerust die tijd komt en zou er wel eens sneller kunnen zijn dan gewenst.
    Zo is bv op One.com eidn vorige jaar besloten geweest om php naar php7 over te brengen. Alle gebruikers van php die daar app's draaiende hebben zijn een maand op voorhand verwittigd geworden ... No way return en wie niet klaar was is gezien.
    Waarom heb ik steeds dat gevoel van een rode lap en stier .... Gevolg, ik heb geen interesse meer in hulp bieden. Iets van het deksel en de neus
    Maar soit, ik dwaal af.
    Herhaling. Challenge laten door gaan zou in feite niets te maken mogen hebben met al dan niet een prijs halen, krijgen, publicatierecht in Shoot hebben, .... Dat zou er moeten los van staan.
    Als we deze richting uit gaan moeten we niet verschieten dat op één of andere dag er ene miskontent is omdat hij maar een A5-afrduk in Shoot krijgt, terwijl een andere een volle A4 heeft gekregen.
    De leuze zou moeten zijn: Mijn hobby is foto's maken, foto's maken op een thema en niet ik wil die xEuro voor CeWe en ik wil in SHoot ...
    Last edited by Wim.Vanmaele; 18 januari 2019, 12:24.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #17
      Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
      Voor mij is, zoals ik al herhaaldelijk schreef en nog steeds zeg, een wedstrijd die je met jezelf voert. .
      Eigenlijk is dat het belangrijkste en ook het doel van de challenge, het is vooral een uitdaging voor jezelf, doe eens wat anders dan wat je gewoon bent te doen.
      Ik doe dan ook eerst en vooral mee omdat er regelmatig onderwerpen zijn waar ik mij anders niet zou mee bezighouden, nu kom ik daardoor regelmatig buiten mijn comfortzone, de kans bestaat dat je er op die manier die comfortzone kan uitbreiden.
      Het is ook leuk te zien hoe anderen een onderwerp interpreteren en uitwerken, een woord heeft dikwijls ook meer dan 1 betekenis.
      Vermits Shoot toch een uithangbord van BD is zou ik het wel jammer vinden dat er een foto in terecht komt die ondermaats is, dat zou slechte reclame zijn voor BD, slechte reclame voor de Challenge en dan ook jammer voor LesC die via Shoot de Challenge extra tracht te promoten.
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #18
        Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

        Desnoods verleng je de challenge met een paar dagen (een week), het weer kan even tegenzitten, maar nu moeten er toch momenten komen waar we wat mee kunnen aanvangen. In de buurt van electriciteitscentrales, kerncentrales en zaken met warmte moet er toch dampf genoeg zijn? In Leuven denk ik aan de Stella - als die goed damp geven, zit er misschien wel iets in...

        Nu geeft men vannacht mist in de Kempen (hij kan aanvriezen - dus wees wel voorzichtig!).

        Het is denk ik belangrijk dat we toch proberen om een kwaliteitsvolle winnaar te krijgen - een challenge wegens te weinig inschrijvingen afgelasten dat kan een optie zijn als er echt niks bruikbaars binnenkomt - maar dat zou ik pas doen na de verlengingen.

        We hebben pech met de mist - maar je kan ook mist genereren. Nu met het koude weer vb. is een mesthoop een bron van hoop, ipv. geurhinder voor BD.
        Je hebt nog stoomlokomotieven - modelspoorevenementen (er bestaan dampgeneratoren voor modelbouwtreinen). Zo zijn er nog tal van zaken bedenkbaar die echte mist geven (rookgeneratoren dat men dat uitsluit - dat is aanvaardbaar).
        Is het mogelijk om 2 challenges tegelijkertijd te laten lopen? Dat zou een uitweg kunnen bieden. Zelf heb ik ook voor mist gestemd - omdat ik al een heel pak mooie beelden heb gezien in de mist genomen.
        Zelf ben ik dus op zoek naar een mesthoop - dat idee is gepatenteerd vanaf nu (mest in de mist ) - en ik hoop dat er een beest gaat op zitten (bij voorkeur een haan met felle kleuren).

        Zou er ook geen mist te vinden zijn op 't autosalon?

        Ik ga zelf een inspanning leveren - al garandeer ik niet dat ik er ga in slagen om een bruikbaar beeld te schieten, maar door m'n autoruit moet dat lukken - die dampt altijd aan.

        Hopelijk helpt dit wat collega bd-ers aan idëeen - en krijgen we nog een stortvloed aan goeie mist-beelden.

        Comment


        • #19
          Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

          Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
          Zelf ben ik dus op zoek naar een mesthoop - dat idee is gepatenteerd vanaf nu (mest in de mist ) - en ik hoop dat er een beest gaat op zitten (bij voorkeur een haan met felle kleuren).
          goed idee, maar daar gaat de anonimiteit ;-)

          er komen wel nog inzendingen ...
          verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

          Comment


          • #20
            Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

            Hier is elke dag Nevel te vinden.....



            @Wim : ik kan je wel volgen. Maar er zijn in dit geval dus niet alleen deelnemers; er zijn ook sponsors...
            of jij nu geïnteresseerd bent in hun prijs of niet, dat is voor hen niet van belang maar zij zien wel hun naam liefst verbonden worden met kwaliteit....
            en als die niet zeker kan gegarandeerd worden dan moet je als organisator durven ingrijpen.
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

            Comment


            • #21
              Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

              Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
              Hier is elke dag Nevel te vinden.....



              @Wim : ik kan je wel volgen. Maar er zijn in dit geval dus niet alleen deelnemers; er zijn ook sponsors...
              of jij nu geïnteresseerd bent in hun prijs of niet, dat is voor hen niet van belang maar zij zien wel hun naam liefst verbonden worden met kwaliteit....
              en als die niet zeker kan gegarandeerd worden dan moet je als organisator durven ingrijpen.
              Weet ik ook, vandaar dat ik dan eerder het idee steun om bij te weinig deelnemers geen prijs toe te kennen, eventueel zelfs geen publicatie.
              En dat dergelijke zaken in reglement gegoten worden maar niet tijdens een challenge zelf of op het einde ervan.
              Spelregels pas je niet aan tijdens het verloop, maar ervoor of erna.
              Wat moet ik nu met mijn inzending ? Insturen, vragen om ze te verwijderen ?
              Stel nu dat er nu juist enkel 2 unieke schitterende beelden binnen komen. Wat doe je dan ? Ze beantwoorden immers aan je aangehaald sponsor-vereiste. Een WAAUUUUUW-foto. Ga je dan die person in de huidige regelgeving straffen ? Misschien kan de sponsor dan ook eens anders reageren en zich afvragen hoe het komt dat nu juist ...

              Nogmaals, zorg voor goede spelregels, maar pas die niet aan tijdens de wedstrijd zelf.

              Trouwens, qua fantasie is er toch echt veel mogelijk. Een foto waarbij iemand met een loupe naar een paddestoel kijkt en op een paar cm een pakje bankbiljetten:, titelt, Deze mist tooch iets ....
              Of een foto van een fotograaf en statief die aan de boord van een meer staat en tuurt naar de verte: Fotograaf mist mist.
              Onze thema zijn immers ruim interpreteerbaar, dus ...
              Last edited by Wim.Vanmaele; 20 januari 2019, 10:09.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #22
                Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

                Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                Nogmaals, zorg voor goede spelregels, maar pas die niet aan tijdens de wedstrijd zelf.
                Toch even opmerken dat ik bij aanvang van de challenge al aangegeven heb dat het mogelijks een heel magere oogst kon worden.
                En dat ik de "wat als"-vraag gesteld heb op het moment dat er nog geen enkele gevalideerde inzending was. Er was dus nog speelruimte.
                Nu wordt het natuurlijk lastig/onmogelijk om nog iets te beslissen aangezien er intussen al 5 inzendingen zijn....

                Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                Trouwens, qua fantasie is er toch echt veel mogelijk. Een foto waarbij iemand met een loupe naar een paddestoel kijkt en op een paar cm een pakje bankbiljetten:, titelt, Deze mist tooch iets ....
                Of een foto van een fotograaf en statief die aan de boord van een meer staat en tuurt naar de verte: Fotograaf mist mist.
                Onze thema zijn immers ruim interpreteerbaar, dus ...
                Het gevaar loert wel om de hoek dat de titel nodig is om de te link met het thema te kunnen verklaren.
                En met veel creativiteit kan je dan elke foto wel een draai geven dat hij bij de opdracht past.
                Maar heb je dan eigenlijk nog een thema nodig ?
                Het mag ook niet de bedoeling zijn dat je toevallig in de loop van de challenge een schitterende foto maakt en dan een of andere "creatieve" uitleg verzint om hem in de opdracht te doen passen.

                Maar we wijken af.
                De aandacht is gevestigd geweest op een leemte in het reglement bij uitzonderlijke omstandigheden.
                Wat er nu verder mee gebeurt, dat ligt in de handen van BD....
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

                Comment


                • #23
                  Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

                  Het ziet ernaar uit dat de Challenge gewoon zal doorgaan. Ik hou er evenmin van om de spelregels in de loop van de Challenge zelf aan te passen, maar soms breekt nood wet. Een alternatief (ipv een minimum aantal inzendingen) zou kunnen zijn om de Challenge met een maand te verlengen, en op het einde (eventueel) zowel de eerste als de tweede te belonen. Onze sponsor voorziet namelijk een kortingbon per maand. En de Shoot-redactie zou voor die twee 'winnende' foto's ook een plaats vinden, denk ik.
                  Maar wellicht zijn al onze speculaties niet nodig. Morgenvroeg: bloedmaan in de mist!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #24
                    Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

                    @filipo

                    Ik volg je. Ik wou enkel maar duiden op aanpassingen tijdens een verloop van een wedstrijd zelf en dat doe je niet.
                    Ik ben dus voorstander dat er enkele aanpassingen in het reglement worden uit gevoerd zodat we deze situatie proberen onder controle te krijgen.
                    1) Bij eventueel te weinig inzendingen de spelronde verlengen met een week ? of nog langer zoals bij in de zomerperiode ?
                    2) Prijzen toe kennen ? al dan niet bij onvoldoende inzendingen, te slechte productie ? Maar dat is een heel vervaarlijk argument.
                    3) Schaf de titels gewoon af. Een foto moet voldoende zijn om het thema in te vullen. Trouwens de challenge gaat om een foto en niet om een combinatie foto-titel.

                    En laten we allen verder op die mist wachten zodat je de challenge niet mist.

                    @Lesc, ondertussen heb ik gemerkt dat je ook gereageerd.
                    Neen, ik zou niet in twee prijzen voorzien. Dat doe je in de zomerperiode ook al niet. Regels niet teveel aanpassen, enkel deze om rampscenario's te omzeilen.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #25
                      Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

                      Intussen zijn er tien 12 13 21 inzendingen, en is er geen enkele reden om de Challenge niet te laten doorgaan. Ik verwacht trouwens nog wat deelnemers vóór de deuren definitief dicht gaan op 24 januari om 23:59.
                      Het bestuur heeft intussen beraadslaagd over het mogelijke probleem, en de bedoeling is om het Challenge-reglement aan te passen. Let op: aanpassing van de regels gebeurt niet tijdens een lopende Challenge. Er zal een zinsnede toegevoegd worden die het bestuur en mijzelf toelaat om, indien nodig, de einddatum van een Challenge met één maand te verlengen.
                      Maar nogmaals: deze maand is daaraan geen nood!
                      Last edited by LesC; 23 januari 2019, 11:27. Reden: Aanpassen aantal deelnemers
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #26
                        Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

                        Beste Les, Leden van het bestuur,
                        Ik denk dat het een zinvolle toevoeging is aan het challenge-reglement - en we zijn het er mee eens, dat eens een challenge loopt het onmogelijk is de spelregels te wijzigen. Mij lijkt het een correcte beslissing, die het probleem aanpakt zonder al te diep in te grijpen op de regelgeving.
                        Een verlenging met meteen een maand geeft als klimatologische omstandigheden meespelen in een challenge de nodige speelruimte - en het is meteen een eenduidige wijziging, begrijpelijk voor elke deelnemer.
                        We zijn uiteraard verheugd te lezen dat er deze challenge geen nood is aan die maatregel.
                        Het kan uiteraard nooit kwaad om potentiële deelnemers wat aan te porren - bij deze is dat, denk ik, prima gelukt.

                        Comment


                        • #27
                          Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

                          Prima beslissing LesC
                          Mijn fotowebsite : www.filover.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

                            Bij die evt. verlenging moet het dan ook mogelijk zijn voor de deelnemers die in de eerste periode een beeld instuurden dat te overrulen met een nieuw beeld ...
                            men had dan misschien een beeld ingezonden om mee te doen niettegenstaande mindere omstandigheden terwijl de volgende maand de omstandigheden toelaten een beeld te schieten zoals ze het eigenlijk voor die opdracht zouden willen maken.
                            Ik veronderstel/hoop dat de maatregel nooit zal moeten toegepast worden ...
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment


                            • #29
                              Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

                              Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                              Bij die evt. verlenging moet het dan ook mogelijk zijn voor de deelnemers die in de eerste periode een beeld instuurden dat te overrulen met een nieuw beeld ...
                              men had dan misschien een beeld ingezonden om mee te doen niettegenstaande mindere omstandigheden terwijl de volgende maand de omstandigheden toelaten een beeld te schieten zoals ze het eigenlijk voor die opdracht zouden willen maken.
                              Ik veronderstel/hoop dat de maatregel nooit zal moeten toegepast worden ...
                              Ik vind dit een goede opmerking, MAAR, ik zou dan ook dit willen toegepast zien indien er geen foto's werden getoond. Ik hoop dat dit ooit eens wordt gedaan. Enkel foto's tonen zolang er inzendingen mogen gedaan worden.
                              Eveneens het herinzenden beperken tot maximaal 1x vervangen.
                              Nog te vaak zie ik plots nadat een foto werd gepost echo (is eerder horen) in sommige beelden die volgen...
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment

                              Working...
                              X