Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tantine wint de BD-Challenge van november 2017, thema: "Stilte"-Proficiat!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tantine wint de BD-Challenge van november 2017, thema: "Stilte"-Proficiat!

    Als tantine meedoet, dan eindigt zij vaak vooraan in het klassement. De magische formule gevonden? Ik geloof er niks van: gewoon een steengoeie foto die het weer eens doet. Proficiat! Je wint een waardebon van €30,- geschonken door onze sponsor CeWe.
    Ik herinner me dat toen je stelselmatig elke maand meedeed, nu alweer enkele jaren geleden, en vaak de beste foto afleverde, er helemaal geen prijs te verdienen viel! Gelukkig krijg je nu de aanmoediging die je verdient.
    Op de tweede plaats een nieuwkomer (?) kef3005, en op de derde plaats voigtlander.

    De stilte is op vele verschillende manieren uitgebeeld. November is typisch ook de dodenmaand, dus kregen we kerkhoven te zien, maar ook kerken, kapelletjes, enz. En hoe gek het ook lijkt, je kunt zelfs stilte vinden in het bulderen van de zee, of in het spelen van muziek.

    Mijn gelukwensen aan iedereen die een inzending deed, en mijn dank aan iedereen die eerlijke scores gaf. Ik zie nog steeds onverdiende lage cijfers, en als ik daar enig systeem in kan ontdekken zal ik de persoon/personen in kwestie contacteren. Maar verder gaan we daar niet meer over discussiëren.

    Voor december is er gekozen voor het thema 'Vlam', wat uiteraard ook 'vlammen' mag zijn. Laat er ons een gezellige, knusse en warme maand van maken, en hopelijk dringen die vlammen de koude en de duisternis wat terug.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Tantine wint de BD-Challenge van november 2017, thema: "Stilte"-Proficiat!

    Proficiat, het beeld in jouw herkenbare stijl ademde een an al rust en stilte !
    Een dikke proficiat ook aan alle deelnemers !
    En nu gaan we met vuur spelen
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Tantine wint de BD-Challenge van november 2017, thema: "Stilte"-Proficiat!

      Gefeliciteerd tantine. Mooi stiltebeeld
      Toen ik de foto opmerkte dacht ik ook de hand van de meesteres te herkennen ;-)

      Wel benieuwd hoe je tot dit effect gekomen bent. Langere sluitertijd (1/4s) en een heel lage ISO (31?) en een grijze voormiddag, waren dat de ingrediënten ?
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment


      • #4
        Re: Tantine wint de BD-Challenge van november 2017, thema: "Stilte"-Proficiat!

        Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
        ......

        Wel benieuwd hoe je tot dit effect gekomen bent.?
        Tja ik ook.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Tantine wint de BD-Challenge van november 2017, thema: "Stilte"-Proficiat!

          Hallo, niet verwacht dat ik met deze foto ging winnen, maar best zeer tevreden.
          De foto die voor mij mocht winnen was die van "bogaelu"....knap vastgelegd, sfeervol en zacht van kleur!

          Wat mijn foto betreft.
          Het was idd. een grijze dag want anders had dit waarschijnlijk niet gelukt.
          Ik heb mijn foto overbelicht waardoor alles lichter werd. Alleen mezelf, de stoel en het zand zie je nog. Lange sluitertijd had ik gebruikt om de foto wat zachter te maken, er was toen heel veel wind waardoor het zand opwaaide. De enige bewerking die ik hier gedaan heb is in RAW de hooglichten wat verminderd en meer contrast gegeven.
          Dit was de eerste keer dat ik tegen mijn principes werkte, een verkeerde belichting, maar bij deze foto gaf het nu juist een meerwaarde.

          Als jullie nog twijfelen ....ga dan eens naar zee(op een grijze dag), doe donkere kleren aan en neem een foto met wat overbelichting en je zal ditzelfde resultaat zien

          Bedankt voor jullie felicitaties!
          Gr Pascale
          Eerlijkheid duurt het langst!!
          Mijn website: http://www.degrafon.be/

          Comment


          • #6
            Re: Tantine wint de BD-Challenge van november 2017, thema: "Stilte"-Proficiat!

            En bij de Nikon D810 kan een ISO 31 () ingesteld worden.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Tantine wint de BD-Challenge van november 2017, thema: "Stilte"-Proficiat!

              Van harte een dikke proficiat aan de winnares Tantine met haar mooie creatieve belichting, eens gedurfd en meer dan geslaagd!
              Ook dikke pluim aan al de andere deelnemers.

              Nu een naar onze vuurproef....opletten geblazen ;-)

              Groetjes Katrien
              Groetjes Katrien
              Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

              Comment


              • #8
                Re: Tantine wint de BD-Challenge van november 2017, thema: "Stilte"-Proficiat!

                voor iedereen mijn felicitaties en de winnaar is verdiend,zodra de foto online was wist ik het dat wordt de winnaar ,en dacht ook onmiddellijk dat is een tantinneke , ik had de nagel op de kop

                Comment


                • #9
                  Re: Tantine wint de BD-Challenge van november 2017, thema: "Stilte"-Proficiat!

                  @tantinne, gefeliciteerd met uw eerste plaats . Ook alle andere deelnemers proficiat gewenst.

                  Mvg Yves.
                  What you see is what you get

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tantine wint de BD-Challenge van november 2017, thema: "Stilte"-Proficiat!

                    @tantine : bedankt voor de toelichting
                    Dat is de kunst : eens durven afwijken van het "normale" om tot een verrassend en mooi resultaat te komen...
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tantine wint de BD-Challenge van november 2017, thema: "Stilte"-Proficiat!

                      Een dikke proficiat voor alle deelnemers .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tantine wint de BD-Challenge van november 2017, thema: "Stilte"-Proficiat!

                        proficiat Tantine met uw eerste plaats en ook aan de andere deelnemers

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tantine wint de BD-Challenge van november 2017, thema: "Stilte"-Proficiat!

                          En wat alweer even geleden was, is opnieuw gebeurd: de winnende Challenge-foto is geselecteerd voor de Hall of Fame van week 48: http://forum.belgiumdigital.com/f39/...-a-554788.html

                          Dus ook daarvoor verdient tantine onze felicitaties!
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tantine wint de BD-Challenge van november 2017, thema: "Stilte"-Proficiat!

                            Proficiat Tantine en alle deelnemers. Voor mij was dit ook mijn favoriet. Leuk om weten hoe deze tot stand is gekomen [emoji106]

                            Groetjes, Marchristan.

                            Comment

                            Working...
                            X