Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proficiat Stampers !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Proficiat Stampers !

    Eerst en vooral mijn beste wensen aan alle challengers !

    Proficiat Stampers met je overwinning in de december-challenge. Weer eentje bij op je rijkgevuld challenge-palmares.

    Tevens proficiat met het (in extremis) behalen van de titel van challenge-fotograaf 2006 net voor de neus van Gallosh.
    Gallosh, proficiat met je tweede plaats trouwens.

    Spooky : bedankt voor al het mooie werk dat je doet voor de challenge.

    Ik zou zeggen : op naar een nieuw jaar met veel mooie challenge-foto's
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

  • #2
    Re: Proficiat Stampers !

    Ja Ja hij doet het maar weer die Stampers.

    Hartelijk gefeliciteerd met je dubbele overwinning, je foto van december was voor mij meteen vanaf je inzending al favoriet .

    Verder natuurlijk aan alle Challengers: de Beste wensen voor 2007, en heel veel foto succes gewenst voor de nieuwe uitdagingen.


    ___________________________

    Nil Volentibus Arduum
    ___________________________

    Comment


    • #3
      Re: Proficiat Stampers !

      Ja hoor, een dikke proficiat. Het is een prachtige foto!

      Groeten,
      doedelzakje
      Vriendelijke groeten van Pyper
      (Ik maak elke dag de mooiste foto, ik krijg ze echter nooit uit mijn toestel)

      Comment


      • #4
        Re: Proficiat Stampers !

        Ook van mijn kant van Harte Stampers!
        Hoe je dat toch ieder keer weer flikt, ........
        Groets, Gerhard
        Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

        Comment


        • #5
          Re: Proficiat Stampers !

          van harte hoor, tis een mooie inzending.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Proficiat Stampers !

            Dikke proficiat voor je prachtfoto, deze maand een zeer terechte winnaar !

            Het wordt wel een beetje eentonig he op de duur

            Stampers heeft blijkbaar "het recept" gevonden
            Mark (300D)

            Comment


            • #7
              Re: Proficiat Stampers !

              Wat laat dit keer maar daarom niet minder gemeend mijn felicitaties aan de maandoverwinnaar voor de maand Dec 06. Stampers je weet voor de zoveelste maal de best beoordeelde foto van de maand af te leveren.

              Door de veelvuldige overwinningen dat Stampers wist te behalen in 2006 is het dan ook niet verwonderlijk dat ik Stampers kan uitroepen als de best beoordeelde Challenge Fotograaf van 2006.

              Ik ben dan ook blij dat mijn interpretatie heel sterk aanleunde aan de vele meningen van de andere BDers en Challengers.

              Onderstaand de beoordeling dat ik onmiddellijk na Stampers inzending per PM bericht kon overmaken.

              Misschien komt het eentonig over maar weeral moet ik je zeggen dat je hier een sterke mooie foto brengt. Keyboard of piano klavier is een dankbaar onderwerp om te fotograferen. Al vlug zou men geneigd zijn te zeggen dat het niet meer origineel is. Maar om eerlijk te zijn was een foto met een Keyboard klavier voor de uitdaging mensen in beweging totaal buiten mijn verwachtingen. Met andere woorden je brengt alweer een primeur van originaliteit.

              Je weet dan ook heel sterk de beweging van de spelende handen in beeld te brengen door gebruik te maken van een lange sluitertijd.

              Weer weet je door een juiste compositie de aandacht op het gebeuren te vestigen namelijk op de beweging van de in aanslag zijnde handen.

              Het diagonaal verloop van het toetsenbord zorgt ervoor dat je niet met een vlakke foto komt te zitten.

              Zelfs je belichting loopt van linksboven naar rechtsonder zacht afnemend mee met het diagonaal verloop van het klavier.

              Prachtig vind ik dan ook weer de bijna onopvallende rode en blauwe kleuren weerspiegeling in de zwarte toetsen van het bovenste klavier.

              Ook voor omzetting naar sepia leent deze foto zich uitstekend. Al moet ik dan wel de bijna onopvallende rode en blauwe kleuren weerspiegeling in de zwarte toetsen van het bovenste klavier missen. Het zijn juiste vaak die kleine details die een foto zo opmerkelijk mooi kunnen maken.

              Ik ben bijna zeker dat je hier terug een foto aflevert die heel dicht het podium zal halen zoniet een topper van de Challenge kan worden.

              Ook mijn felicitaties aan Lolooke (mijn vrouw) die aanvankelijk niet goed wist op welke wijze de Challenge kon beantwoorden. Gelukkig hadden we heel wat werkzaamheden op ons pleintje die dan Lolooke wist aan te sporen om deze mensen in beweging vast te leggen voor de Challenge.

              Verder gaan ook mijn felicitaties uit naar doedelzakje die ondanks zijn tweede deelname aan de Challenge zich eervol terug op het podium wist te plaatsen.

              Op verzoek van doedelzakje mocht ik ook onderstaande beoordeling hem overmaken:

              Een heel sprekende foto. Alvast een foto die bewijst dat de winnende foto Chellenge Nov 06 voor mij althans niet zomaar een toevalstreffer was maar dat we hier wel te maken hebben met een fotoliefhebber die op gepaste wijze zijn foto gevoelsmatig weet de brengen.
              Er zit heel wat beweging in deze sterke foto. De beweging van de dame die de rolstoel duwt wordt nog eens mooi versterkt door de bewegingsonscherpte van haar linker voet. Iemand die ets van fotografie afweet zal een dergelijke beweging zeker niet beoordelen als een mislukte foto maar eerder juist deze bewegingsonscherpte in zijn juiste waarde weten te beoordelen.

              Verder gebruik je een heel sterke compositie door je hoofdonderwerp niet centraal in beeld te brengen. Door de rustige locatie hiermee bedoel ik de rustige achtergrond kunnen de ogen van de toeschouwer rust vinden op je hoofdelementen van de foto namelijk het koppel die hemel en aarde in beweging zouden brengen moesten ze hiermee de man uit zijn rolstoel kunnen bevrijden.

              De foto beschikt over heerlijke contrasten waar je alle tinten gaande van zwart naar wit kan terug vinden. Hierdoor wordt de foto nog krachtiger. Ondanks het vele wit dat je in de achtergrond kan terugvinden is er geen overbelichting waar te nemen. Dit betekent dat je het toestel perfect hebt ingesteld op sluitertijd en diafragma opening. Een juiste sluitertijd om de beweging van deze mensen perfect weer te geven door de bewegingsonscherpte van de linker voet van de dame zonder dat je personage aan scherpte moeten gaan inboeten. Een juiste diafragma instelling die hier zeker zorgde voor een juiste belichting van dit tafereel.

              Gezien je voor deze opname praktisch geen dof kon gebruiken heb je om een diepte gevoel in de foto te verkrijgen handig gebruik gemaakt van de hoek waaruit je deze foto nam zodat je een klein beetje diagonale opstelling hebt weten te bereiken. Hierdoor is de foto niet meer vlak en krijg je toch wat diepte gevoel.

              Een klein minpuntje waar jij als fotograaf, gezien het hier vermoedelijk gaat om een candit foto geen inpakt op had is dat de man in de rolstoel je blijkbaar bij het nemen van de foto je opmerkte. Dit vermoeden heb ik omdat ik de indruk heb dat de man zijdelings in de lens kijkt.

              Maar voor mij als ex-voorzitter van ziekenzorg Nieuwpoort zeker een prachtige foto waar je heel veel kan van aflezen. Zal wel terug enen foto zijn die heel mooie beoordelingen en goede score’s zal halen

              Verder wens ik aan allen die in 2006 aan de Challenge deelnamen mijn beste wensen voor 2007 en wens ik allen te danken voor het warme hart dat men de Challenge toedraagt.
              Spookys Fotoweb
              BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

              Comment


              • #8
                Re: Proficiat Stampers !

                Eerst wil ik iedereen bedanken voor jullie felicitaties, amaai, het was verdorie een moeilijke opdracht vorige maand, heb zelf verschillende pogingen moeten ondernemen allerhand, die lechter niet altijd het verwachte resultaat leverden, maar het was wel erg leerzaam, ik wil dan ook alle andere deelnemers proficiat wensen voor hun inzendingen en volharding.

                Het fotojaar 2006 zit er op, het heeft ons een mooie variatie aan onderwerpen gebracht, waar iedereen wel eens zijn gading in vond, met mooie foto's als resultaat en een aangename 'concurrentie', die mij elke maand weer aanmoedigde om mij in te zetten, ook al lagen niet altijd alle onderwerpen mij.

                @ GALLOSH en Filipo een dikke proficiat met jullie podiumplaatsen in de jaarrangschikking, alsook aan alle andere challengers.

                @ Spooky, heel erg bedankt voor je enthousiasme en toewijding !

                Verder zou ik iedereen vooral een gezond 2007 willen wensen, veel liefde en vriendschap, maar natuurlijk ook een spannend en creatief fotojaar.
                Stampers

                Comment


                • #9
                  Re: Proficiat Stampers !

                  Wéér een verdiende overwinning voor stampers !! PROFICIAT !!
                  Tevens aan alle challengers een zeer gelukkig en gezond 2007
                  @Spooky bedankt voor de beoordeling van mijn fotos dit jaar , heb elke maand wat bijgeleerd en dat is toch de bedoeling hé
                  Look,i'm not an intellectual-i just take pictures .

                  Comment

                  Working...
                  X