Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pars Pro Toto: Uitleg mijn foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pars Pro Toto: Uitleg mijn foto

    Hallo,

    Zoals beloofd de uitleg van hoe deze foto is gemaakt.



    Na verschillende test-foto's (positie van de verlichting, welke kleur van licht, welk type licht, achtergrond zwart of wit of iets anders) werd de uiteindelijke opstelling zoals je ze hier ziet.



    Zwarte achtergrond, Oranje licht als algemene verlichting en bijbelicht dmv led-zaklamp onder de isomobol.

    De spermatozoide is gemaakt van 2 bolletjes was die ik een beetje vuil heb gemaakt om er wat structuur in te krijgen.
    In de schaal water gedaan en dmv een naald de spermatozoide vastgeprikt aan de isomobol op het niveau van het wateroppervlak.

    Juist door het gebruik van de led-zaklamp verkreeg ik die kleurrimpels rond het onderwerp. De positie van dat led licht bepaalde de intensiteit en lokatie van die lichtrimpels.

    Opmerking: (wil dit langs deze weg toch nog eens vermelden)
    Als je mijn inzending hier bekijkt en terzelfdertijd die van in de challenge dan zie ik een verschil in helderheid en in scherpte ook nadat je de foto aangeklikt hebt in de challenge.
    Volgens LesC doet de challenge software blijkbaar iets met de foto waardoor donkere foto's nog donkerder en onscherper worden.
    Daar zouden ze toch iets mogen aan doen.


    mvg
    Marc
    Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
    M.v.g. Marc

  • #2
    Re: Pars Pro Toto: Uitleg mijn foto

    prachtig hoe je van zo iets "gewoon, banaals" zo iets speciaals kan maken!!!
    Bedankt om het te delen!!

    Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: Pars Pro Toto: Uitleg mijn foto

      De foto ziet er hier inderdaad veel beter uit dan op de challenge zelf. Maar dat de challengesoftware de foto's van kwaliteit sterk doet verminderen was al langer geweten.

      Interessant om te zien hoe je de foto gemaakt hebt. Ik herken er mijn "studio" in. .
      Met die glazen schaal zo op de rand van de stoelleuning mag je blij zijn dat de bevruchting geen "ongelukje" geworden is.

      Tot mijn grote schaamte moet ik echter toegeven dat ik dacht dat de foto "echt" was. Het feit van de slechtere kwaliteit op de challenge zelf heeft dit misschien nog versterkt.
      Helaas (voor jou) heeft dit mijn stemgedrag eigenlijk redelijk negatief beïnvloed. Ik was van oordeel dat zo'n foto enkel mogelijk was met heel speciale apparatuur die eigenlijk niets meer met fotografie te maken had.
      Mijn excuses daarvoor. Want nu ik weet hoe de foto tot stand is gekomen, en hoe goed hij "na-gemaakt" is, zou dit voor mij een 10 mogen geweest zijn en zat er een top 12 in. Maar we mogen jammergenoeg niet herstemmen.

      Proficiat met het resultaat.
      Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

      Comment


      • #4
        Re: Pars Pro Toto: Uitleg mijn foto

        @ TomStr:
        Graag gedaan.

        @Erven:
        Geen probleem ivm jouw punten geven. Ik doe mee aan de challenge om toch minstens 1x per maand iets met fotografie te doen en iets aparts proberen te doen. De ene keer lukt dat al beter dan de andere keer.
        Trouwens er is wel degelijk een ongelukje geweest met de schaal maar zonder brokken.

        @Beide:
        Moeten jullie niet slapen om dat uur

        mvg
        Marc
        Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
        M.v.g. Marc

        Comment


        • #5
          Re: Pars Pro Toto: Uitleg mijn foto

          knap gedaan!!
          Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

          Comment


          • #6
            Re: Pars Pro Toto: Uitleg mijn foto

            Dat heb je mooi gedaan en het getuigt van veel fantasie
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment

            Working...
            X