Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MichielsenPhoto wint de zomer-Challenge (juni-juli) 2020. Proficiat!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • MichielsenPhoto wint de zomer-Challenge (juni-juli) 2020. Proficiat!

    Je moet het maar doen: voor de eerste keer aan de BD-Challenge meedoen en winnen. MichielsenPhoto, die ik verder niet ken, komt als eerste aan de meet in onze 'dubbele' zomer-Challenge. De opkomst was eerder klein, en hoewel iedereen de kans had om gedurende bijna twee maanden een foto te maken, dateren de meeste foto's van de laatste dagen dat men kon deelnemen. Een beetje zoals met de belastingaangifte, zeker?

    Maar dat doet niets af aan de kwaliteit van het winnende beeld: een zomerstrand, maar totaal leeg, op de voetstappen van een eenzame wandelaar na. De meeste inzendingen zijn, zoals verwacht, 'corona-gerelateerd': mondmaskers (#2 ynor, een vroegere winnaar; #3 Ward-07, en ook verder door in de rangschikking), handen wassen, social distancing (maar onder de vorm van een macro, of een abstract beeld), bubbels... Alleszins een zomer als geen andere.
    Mijn gelukwensen gaan naar het drietal op het ereschavotje, maar zoals gewoonlijk ook naar alle deelnemers en voor al diegenen die een faire score hebben uitgebracht. De Challenge bestaat enkel dankzij jullie allemaal!

    De winnaar ontvangt een waardebon t.w.v. €30,- aangeboden door onze sponsor CeWe, de foto wordt opgenomen bij de winnende Challenge foto's van 2020, en wordt door mij tevens voorgedragen voor de Hall of Fame van Week 32; dus niet de HoF die uitgaat op maandag a.s. 3 augustus, maar die van één week later. Let op: een nominatie betekent nog geen eindselectie! Tenslotte wordt de foto opgevraagd door de redactie van Shoot voor publicatie in het tijdschrift. De winnaar mag al beginnen met de winnende foto in een groter formaat af te werken, want in tegenstelling tot de meeste deelnemende beelden is het formaat van de inzending erg klein (slechts 735x500px, wat veel te klein is voor afdruk in een fotomagazine).

    Je hebt intussen al kunnen nadenken over het thema van augustus: lekker. Ik hoop op een mooie oogst van 'lekkere' foto's, wetende dat er méér aan lekkers is dan enkel spijs en drank.
    Aan de slag dus maar!
    Last edited by LesC; 1 augustus 2020, 08:12.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)
Working...
X