Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Katrien1957 wint de BD-Challenge van maart 2018: Dubbel. Proficiat!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Katrien1957 wint de BD-Challenge van maart 2018: Dubbel. Proficiat!

    En Katrien1957 is alweer de winnaar van de BD-Challenge, ditmaal die van maart 2018, met als thema: dubbel. De concurrentie was nochtans erg sterk, en lang ging het haasjeover tussen haar inzending, en die van filipo (tiens, da's weer even geleden dat wij jou gezien hebben) en Frakske, die er erg vroeg bij was (ingezonden op 1 maart!), en lang de eerste plaats innam. Zij worden respectievelijk tweede en derde, maar het puntenverschil is niet erg groot.
    Negenentwintig inzendingen in totaal, wat slechts eentje minder is dan de vorige maand.

    De winnaar ontvangt een kortingbon van €30,- van onze sponsor CeWe. De bonnen zijn voortaan digitaal, dus Katrien mag van mij een email verwachten.

    Mijn gelukwensen gaan naar de eerste drie, maar ook naar alle deelnemers. Dank zij jullie allemaal kunnen we de Challenge levendig houden.

    Aan het thema van april kan ik voorlopig geen touw aan vastknopen. Hopelijk jullie wel?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Katrien1957 wint de BD-Challenge van maart 2018: Dubbel. Proficiat!

    Proficiat Katrien !
    Dat je zou winnen was mij wel duidelijk, de belichting en die prachtige herhaling in de bg ... ronduit schitterend !
    Ik had dan ook een veel grotere voorsprong verwacht ... een of andere zielepoot zorgde voor "nivellering" door hier jammer genoeg weer een torpedo (=1) op af te schieten ... uw boot is toch overeind gebleven
    En een proficiat aan de ernstige deelnemers !
    Ik zal eens kijken of ik een eindje touw vind
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Katrien1957 wint de BD-Challenge van maart 2018: Dubbel. Proficiat!

      Ik heb alvast die '1'-stemmer aangeschreven. Ik had om eerlijk te zijn vorige maand al geschreven van die lage-punten-gevers aan te schrijven, en was al aan een lijstje begonnen. Maar da's een helse taak, want de database geeft me geen hulpmiddelen om de scores per scoorder op te lijsten, enkel per foto, dus dat wordt een groot blad papier en dan manueel turven: zoveel x een 1, zoveel x een 2, enz. Toen kreeg ik problemen met mijn harde schijf en heb ik de Challenge per uitzondering via m'n iPad moeten sturen, wat niet zo simpel is, als je de administratie kent die al sinds mijn voorganger spooky gebruikt wordt. Excel en Word!

      Dit zijn de scores gegeven aan de winnende foto.

      Ik heb de namen en IP-adressen van de scoorders 'ge-blur-d', maar misschien zou openlijk posten enig soelaas kunnen brengen? Of mensen afschrikken zodat ze helemaal niet meer stemmen? Ik ben niet voor het principe van een schandpaal, maar er zijn er die de hele boel weer aan het verzieken zijn, en daar kan ik niet mee om. Ik heb trouwens in mijn schrijven aan de 'dader' vermeld dat als er één reden is waarom ik er zelf de brui aan zou geven, het precies dit is: teveel mensen die enkel de boel verzieken.
      Laat ons hopen dat het niet zover moet komen.
      Last edited by LesC; 2 april 2018, 15:10.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Katrien1957 wint de BD-Challenge van maart 2018: Dubbel. Proficiat!

        Proficiat aan de podium winnaars ;-)

        Veel mensen doen al jaren de moeite om deze challenge levend te houden, er gaat vaak heel wat zoek- denk en fotografiewerk aan vooraf … het is hier een leuke plaats om te vertoeven om samen je hobby te delen, bij te leren, jezelf uit de dagen, … maar deze stoorzenders = onterechte eentjes- en tweetjesgevers verzieken de boel al jaren, maar nu blijkbaar weer des te meer. Een mens = moderator of fervente deelnemers zouden er effectief de brui aan geven. '

        groeten, Stampers

        Comment


        • #5
          Re: Katrien1957 wint de BD-Challenge van maart 2018: Dubbel. Proficiat!

          Gefeliciteerd met je overwinning Katrien

          @LesC : het was lang geleden dat ik nog zo dicht geëindigd was en blijkbaar heeft het dus niet veel gescheeld... Heel blij met het resultaat.
          Als ik je screencapture goed begrijp, heeft iemand dus op de allerlaatste moment de winnende foto een 1 gegeven ? Een bewuste zet dus. Straf. Werd daar vroeger geen (tijdelijke) forumban voor gegeven ?
          Is er geen tool waarmee je queries op de database kan loslaten om zo gemakkelijker statistieken te maken ?
          Is dat een mySQL database ? met bvb phpmyadmin moet dat toch haalbaar zijn ?

          @stampers : idd. En helaas een terugkerend fenomeen.
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

          Comment


          • #6
            Re: Katrien1957 wint de BD-Challenge van maart 2018: Dubbel. Proficiat!

            Katrien, Van Harte gefeliciteerd met je overwinning.

            Comment


            • #7
              Re: Katrien1957 wint de BD-Challenge van maart 2018: Dubbel. Proficiat!

              @ Katrien1957 : een proficiat met uw overwinning

              @ LesC : volhouden man, laat U door die kl**tz*kken niet ontmoedigen !!!
              Persoonlijk heb ik er geen bezwaar tegen moest de stemming na het afsluiten niet anoniem blijven maar openbaar gemaakt worden.
              Misschien hierover ook eens een stemming houden ?

              Of kan het gerealiseerd worden - zoals ik ooit eerder gevraagd heb - dat alleen zij die een foto posten ook mogen stemmen ?
              U hebt er een beter zicht op dan ikzelf maar ik ga ervan uit dat wie een foto plaatst zijn mededeelnemers toch ook naar waarde zal weten te beoordelen.
              Dat niet iedereen dezelfde smaak heeft en daardoor de ene of andere foto hoger of lager waardeert is te begrijpen.
              Zo had ik 2 foto's (die zelfs niet in de top 10 geëindigd zijn) een hogere waardering gegeven (om maar te zeggen dat ik een andere (slechte ?) smaak heb )
              Last edited by Mikko2; 8 april 2018, 02:50.

              Comment


              • #8
                Re: Katrien1957 wint de BD-Challenge van maart 2018: Dubbel. Proficiat!

                Dank je voor de aanmoedigingen, mannen.
                De "eentjesdelers" zijn aangeschreven. Nu maar hopen dat het de volgende keer beter is.
                Ik vind dat zoveel mogelijk mensen (dus ook niet-deelnemers) zouden moeten stemmen; dat zou een reëler beeld geven en minder kans dat een of twee "kl**tz*kken" () de boel verzieken.
                Nu, ik kijk uiteraard altijd na wie er een stem uitbrengt, want 'kennissen en familieleden' kan natuurlijk niet; dat zou betekenen dat de inzender stemmen ronselt of alleszins zijn/haar anonimiteit prijs gegeven heeft. Trouwens, er zijn enkele trouwe volgers en supporters van de Challenge die zelf niet meedoen, maar ik waardeer dus zowel hun stemmen als de suggesties die ze mij soms doen.
                Een andere smaak is niet noodzakelijk een slechte smaak. Het valt uiteraard wel op als een 'foto van het ereschavotje', die dus door de meerderheid met hoge cijfers bedeeld geweest is, uitzonderlijk toch een lage cijfer krijgt, zoals deze keer. Maar, en ik moet mezelf herhalen: een 1 is legitiem! Alleen is veertien maal een "1", zoals er ditmaal een scoorder presteerde, echt niet normaal.
                Last edited by LesC; 9 april 2018, 14:26.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Katrien1957 wint de BD-Challenge van maart 2018: Dubbel. Proficiat!

                  En Katriens winnende Challenge-foto wordt opgenomen in BD's Hall of Fame van Week 14: http://forum.belgiumdigital.com/f39/...-a-558786.html
                  Dus ook daarvoor onze gelukwensen!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment

                  Working...
                  X