Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

-- Gevolgen nieuw Forum voor de Challenge -- FIXED !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • -- Gevolgen nieuw Forum voor de Challenge -- FIXED !!

    UPDATE 22/04/2005

    Na lang wachten is er dan toch een oplossing uit de bus gekomen, voortaan kunnen nieuwe gebruikers onmiddelijk deelnemen aan de challenge!
    Bij het inloggen wordt de gebruiker gevalideerd op het forum en indien de gebuiker nog niet bestaat op de challenge worden zijn gegevens automatisch overgezet...

    Iedereen zal eens opnieuw moeten inloggen doordat de structuur van de cookies gewijzigd is, hopelijk geeft dit verder geen problemen; anders sturen jullie maar een e-mailtje via het forum...

    Veel plezier!

    --------------------------------------------------------------


    Even een mededeling ivm het nieuwe forum dat nu wel heel dichtbij is.

    Zodra het forum is overgezet naar de nieuwe server en ook de nieuwe software actief is hebben we een probleem met de challenge; welke gebruikt maakt van dezelfde database als dit forum.
    Vermits het nieuwe forum draait op Linux met php en mysql is er een probleem voor de challenge (asp en ms sql) die niet meer rechtstreeks kan communiceren met de nieuwe databank waarina alle gebruikers zitten.

    Wat heeft dit concreet te betekenen?
    Nieuwe gebruikers op het forum kunnen (voorlopig) niet deelnemen aan de challenge. Voor deze maand is dit geen probleem vermits nieuwe inzendingen niet meer mogelijk zijn... voor de volgende challenge is het nog even afwachten.
    In principe zullen we een export/import routine laten lopen van de gebruikers in het nieuwe forum naar de huidige challenge databank.
    Daarnaast moet er een aanpassing gebeuren aan de challenge software zelf.

    Mogelijk zal er in september gewoon geen challenge zijn in afwachting van de export/import routine en de aanpassingen aan de software. Andere optie is dat we wel nog een challenge laten lopen maar dan enkel voor de reeds bestaande leden.
    Ik vertrek volgende week eerst op klein verlof en daarna op groot verlof dus veel zal afhangen of ik daar ergens tussen de nodige aanpassingen kan doen...

    We houden jullie op de hoogte (op het nieuwe forum ).
    Last edited by christian; 22 april 2005, 22:00.
    Christian D.

  • #2
    Re: Gevolgen nieuw Forum voor de Challenge

    Kan niet meer inloggen op de Challenge pagina
    Greetings,
    Ace

    Comment


    • #3
      Re: Gevolgen nieuw Forum voor de Challenge

      Oorspronkelijk geplaatst door Ace
      Kan niet meer inloggen op de Challenge pagina
      Probeer eens het volgende :
      1. zorg er voor dat je ingelogd bent op het forum
      2. ga naar de homepagina van BD (klikken op logo linksbovenaan)
      3. open vanop de homepagina van BD de challenge in een nieuw venster (shift-toets ingedrukt en klikken op challenge-item in menu links)

      Ben je nu ingelogd in de challenge ?
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment


      • #4
        Re: Gevolgen nieuw Forum voor de Challenge

        Oorspronkelijk geplaatst door christian
        Nieuwe gebruikers op het forum kunnen (voorlopig) niet deelnemen aan de challenge. Voor deze maand is dit geen probleem vermits nieuwe inzendingen niet meer mogelijk zijn...
        Wat bedoel je precies met er zijn geen nieuwe inzendingen meer mogelijk ? Inzendperiode loopt toch nog tot 24/08 ?

        Wat de challenge van september betreft : doe wat binnen je mogelijkheden ligt. Evt een challenge enkel voor de reeds bestaande leden (zijn er toch nog steeds meer dan 4500 die kunnen meedoen ...). We horen het wel.
        Mijn fotowebsite : www.filover.be

        Comment


        • #5
          Re: Gevolgen nieuw Forum voor de Challenge

          Oorspronkelijk geplaatst door filipo
          Wat bedoel je precies met er zijn geen nieuwe inzendingen meer mogelijk ? Inzendperiode loopt toch nog tot 24/08 ?

          Wat de challenge van september betreft : doe wat binnen je mogelijkheden ligt. Evt een challenge enkel voor de reeds bestaande leden (zijn er toch nog steeds meer dan 4500 die kunnen meedoen ...). We horen het wel.
          Oeps ik dacht dat we al verder waren; tja als je verlof eraankomt kan het niet snel genoeg gaan hé .
          Christian D.

          Comment


          • #6
            Re: Gevolgen nieuw Forum voor de Challenge

            Oorspronkelijk geplaatst door christian
            tja als je verlof eraankomt kan het niet snel genoeg gaan hé .
            Dat gevoel ken ik, geniet van je vakantie !
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

            Comment


            • #7
              Re: Gevolgen nieuw Forum voor de Challenge

              Oorspronkelijk geplaatst door filipo
              Probeer eens het volgende :
              1. zorg er voor dat je ingelogd bent op het forum
              2. ga naar de homepagina van BD (klikken op logo linksbovenaan)
              3. open vanop de homepagina van BD de challenge in een nieuw venster (shift-toets ingedrukt en klikken op challenge-item in menu links)

              Ben je nu ingelogd in de challenge ?
              Nee, maar het gewoon inloggen werkt terug! Dus niets aan de hand.
              Toch bedankt.
              Greetings,
              Ace

              Comment


              • #8
                Re: Gevolgen nieuw Forum voor de Challenge

                Deze topic nog even bold plaatsen, de update informatie staat bovenaan...
                Christian D.

                Comment


                • #9
                  Re: Gevolgen nieuw Forum voor de Challenge [update]

                  Nog steeds niets...
                  Vreemd, omdat het vorige maand wel lukte.
                  Groetjes,
                  Dominic

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gevolgen nieuw Forum voor de Challenge [update]

                    Ook Addie kan niet meer inloggen op de Challenge, wel op het Forum. Wie helpt mij

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gevolgen nieuw Forum voor de Challenge [update]

                      UPDATE 19/12/2004
                      Er is een nieuwe import uitgevoerd van de forum gebruikers naar de challenge gebruikers. Aan iedereen die problemen had met inloggen gelieve een nieuwe poging te wagen.
                      Bij gebrek aan een volautomatische oplossing is het voorlopig noodzakelijk om een manuele sync te doen, we zullen proberen dit één maal per maand te doen....
                      Christian D.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gevolgen nieuw Forum voor de Challenge [update]

                        Hopelijk gebeurt er ook in Januari een nieuwe import van de gebruikers. Niet dat ik zo'n geweldig fotograaf ben dat jullie wat zouden missen als het niet lukt, maar ik voel er wel voor om hieraan mee te doen...
                        Canon EOS 300D - EF-S 18-55mm - Tamron 28-75mm f:2.8 - EF 80-200mm f:2.8 L - Sigma EF-500 Super - SanDisk CF Ultra II 512MB

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gevolgen nieuw Forum voor de Challenge [update]

                          UPDATE 20/01/2005
                          Er is een nieuwe import uitgevoerd van de forum gebruikers naar de challenge gebruikers. Aan iedereen die problemen had met inloggen gelieve een nieuwe poging te wagen
                          Christian D.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gevolgen nieuw Forum voor de Challenge [update]

                            Oorspronkelijk geplaatst door christian
                            UPDATE 20/01/2005
                            Er is een nieuwe import uitgevoerd van de forum gebruikers naar de challenge gebruikers. Aan iedereen die problemen had met inloggen gelieve een nieuwe poging te wagen
                            Ik kan niet inloggen, 'user not found', moet ik ook geimporteerd worden ?
                            --
                            Groeten
                            MarSu

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gevolgen nieuw Forum voor de Challenge [update]

                              Inderdaad... zal volgende week een nieuwe import vragen en uitvoeren.
                              Christian D.

                              Comment

                              Working...
                              X