VQB [21 apr 2017 om 22:12 ]
Mooie en aangename macro-opname met aandacht voor de reflectie in de waterdruppel. Of het hier ook om een knoop gaat is voor discussie vatbaar. Voor mij een twijfelgeval qua onderwerp.
opakodak [22 apr 2017 om 12:13 ]
Zeer mooie foto, maar niet echt een knoop.
Frakske [23 apr 2017 om 08:11 ]
Knoop of geen knoop daar gelaten, eigenlijk gaat de druppel met de aandacht lopen en niet dat wat als knoop bedoeld is Knipoog
tantine [23 apr 2017 om 21:13 ]
Heb eventjes de definitie van "knopen"opgezocht:Een bevestiging tezamen de pars of uiteinden van één of meer draden, koorden, kabels, enz. Door één van verschillende manieren binden en verstrikken. Hier zijn de 2 kabels aan elkaar gebonden dmv die knoop.
En hoe snel zal de druppel vallen? Ik vond de druppel een meerwaarde, het toont duidelijk de omgeving waar ik de foto genomen heb.
Bedankt voor jullie reacties !
Wim.Vanmaele [24 apr 2017 om 09:58 ]
Compositie: Origineel, een prikkeldraad met een waterdruppel. snede van het beeld zit goed.
Kleur: Alles is mooi scherp is is mooi ingelciht.
Indruk: SOms kunnen details spelbreker worden. Zo is hier de druppel de spreekwoordelijke druppel. Hij trekt alle aandacht waarbij je niet meer nadenket over de prikkeldraad. DUs, qua thema, je een knoop, maar de druppel trekt de aandacht. Voor wat knopen btreft: Een verkeersknoop is ook een knoop, en deze gestrengelde draad mag voor mij zeker onder de noemer k