Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto rangschikking Dec 2004 - Kerstverlichting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto rangschikking Dec 2004 - Kerstverlichting

    Proficiat Joze

    De nieuwe rangschikking december 2004 " Kerstverlichting" is gemaakt.

    De rangschikking werd over gemaakt aan onze Pé die deze na ontvangt op het openbaar net kan plaatsen en die dan te raadplegen zal zijn op:

    http://www.petervangils.be/BDchallenge/

    Proficiat aan joze met zijn/haar eerste plaats in de jaarrangschikking december 2004.

    Hiermede mag joze zich terecht de chaleng fotograaf Belgiumdigitaal 2004 noemen.

    Proficiat aan stampers voor zijn/haar behaalde eerste plaats in de Challenge van december 2004 met als onderwerp Kerstverlichting.

    De top 10 voor 2004 is als volgt samengesteld:

    1. joze
    2. filipo
    3. stampers
    4. mia
    5. Hubbax
    6. Cyrox
    7. rept
    8. Vicky
    9. Spooky
    10. Pé

    Deze maand waren er 7 deelnemers die voor de eerste maal deelnamen in 2004. Hiervan wist DPaul zich als eerste nieuweling meteen te plaatsen op een 2de plaats. Hij/Zij weet zich zelfs meteen als 126ste te plaatsen in de algemene jaarrangschikking.

    In 2004 namen 263 deelnemers aan de Chalenge deel. Hierdoor komt het maandelijks gemiddelde aan deelnemers voor 2004 op 21,92.


    Nieuw

    Als alternatief werd een tweede rangschikking opgesteld.

    Deze rangschikking werd opgestedl als volgt. Over een periode van 12 maanden worden de 6 beste resultaten van de deelnemers in aanmerking genomen voor deze rangschikking. Dit heeft aan de deelnemers de kans om een deelname aan de Challenge eens over te slaan (wegens ziekte, geen tijd, te moeilijk onderwerp) zonder daarom volledig kansloos te verdwijnen uit de rangschikking. Heb je eens een minder goed geslaagde Challenge geen nood er wordt enkel rekening gehouden met je 6 beste resultaten.

    Aan Pé zal gevraagd worden om deze nieuwe rangschikking op het web te willen plaatsen.

    Deze nieuwe rangschikking wordt eveneens opgenomen in het normale exel bestand met een eigen voorziene pagina.

    De top 10 van de 6 beste resultaten


    1. joze
    2. filipo
    3. rept
    4. stampers
    5. mia
    6. Hubbax
    7. Cyrox
    8. Vicky
    9. katelijn
    10. StephOlive

    Ook hier wordt voor de afsluiting van 2004 joze de chaleng fotograaf Belgiumdigitaal 2004

    Aan de leden van Belgiumdigitaal wens ik langs deze weg mijn oprechte wensen voor 2005 over te maken.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

  • #2
    Re: Foto rangschikking Dec 2004 - Kerstverlichting

    Alles staat ondertussen on line...
    met de beste wensen voor 2005!
    Peter

    http://www.belekes.be/

    Comment


    • #3
      Re: Foto rangschikking Dec 2004 - Kerstverlichting

      @joze : Van harte proficiat Joze met je(/haar) verdiende overwinning in het jaarklassement ! Je challenge-foto's stellen zelden teleur. De 3 overwinningen waren de ultieme bekroningen. Kortom : Je was niet te kloppen.


      @spooky en Pé : bedankt voor de geleverde inspanningen. En ik zie dat Spooky er weer enkele nachtelijke uurtjes aan besteed heeft ...


      @all : En nu is het misschien het moment om even te bezinnen over het vervolg van het jaarklassement. Komt er nog een vervolg ?

      Ik moet eerlijk toegeven dat ik meer andere namen verwacht had in het 2e klassement maar blijkbaar is er toch maar een kleine harde kern die regelmatig deelneemt. Op 263 deelnemers waren trouwens maar 22 (8% !) die zich de moeite getroost hebben om minstens 6 maal op een jaar deel te nemen. En het merendeel daarvan deed niet enkel 6 maal maar 11 of 12 maal mee wat het geringe verschil verklaart tussen beide klassementen. Bovendien waren er 145 deelnemers (> 50%) die slechts 1 maal meededen ! Eén poging en dan weer weg ... reden ?

      Ik apprecieer het dat je (spooky) je tijd vrijwillig (en met plezier) steekt in het opstellen van het jaarklassement (chapeau ) maar als ik dit nu zwart op wit zie, dan stel ik mij toch de vraag of het vele werk dat je hier in steekt wel al die (vrije) tijd waard is. Of iemand bij zijn eerste succesvolle deelname daarmee op de 111de plaats in het klassement belandt, ik denk niet dat er eigenlijk echt iemand van wakker ligt. En als iemand 3 overwinningen behaalt op een jaar, dan zal niemand er aan twijfelen dat we te maken hebben met een goede fotograaf/fotografe. Maar anderzijds betekent het ook niet dat als iemand maar 3 keer meedoet en daardoor maar ergens in de middenmoot van het klassement hangt daarom een mindere fotograaf is.
      De vraag is dus : draagt het jaarklassement bij aan het ultieme doel van de challenge : zelf bijleren en bijleren van anderen ???

      Ik zie het misschien verkeerd maar aangezien we nu een nieuw jaar beginnen is het het geschikte moment om eens te evalueren. Ik ben benieuwd naar eventuele reacties ...

      Amai, dat was een hele boterham en dat na een lange oudejaarsnacht. Daar moet ik nu efkens van bekomen ... Slaapwel ...
      Mijn beste wensen nog aan alle challenge-deelnemers !
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment


      • #4
        Re: Foto rangschikking Dec 2004 - Kerstverlichting

        Bedankt, Spooky, Pé en Filipo . Ik heb met veel plezier meegedaan aan de challenge en er voornamelijk veel mee bijgeleerd. Aan iedereen bedankt voor jullie appreciatie voor mijn geleverde foto's.

        @ Filipo: je was een sportief maar ook een geducht tegenstander om te overwinnen. Ik keek altijd uit naar je originele en technisch zeer goede foto's.
        Dus ook proficiat met je eervolle tweede plaats in het klassement.

        Wat betreft het tweede klassement betreft ben ik het me je eens en vind ik die toch overbodig. Maar er komen hier blijkbaar weinig reakties op, dus misschien zijn we wel verkeerd , voornamelijk als je ziet dat er toch maar een tiental zijn die aan de 12 maandopdrachten hebben deelgenomen.

        Groetjes allemaal,
        nikon D200 AF-S NIKKOR 18-200mm macro 105 mm 1:2.8

        Comment


        • #5
          Re: Foto rangschikking Dec 2004 - Kerstverlichting

          @joze : bedankt voor de complimenten

          Oorspronkelijk geplaatst door joze
          Wat betreft het tweede klassement betreft ben ik het me je eens en vind ik die toch overbodig. Maar er komen hier blijkbaar weinig reakties op, dus misschien zijn we wel verkeerd , voornamelijk als je ziet dat er toch maar een tiental zijn die aan de 12 maandopdrachten hebben deelgenomen.
          Ik was eigenlijk een grote voorstander van het tweede klassement, omdat ik het heel goed kan begrijpen dat iemand er eens een maand (of meerdere) geen tijd voor (of zin in) heeft en met het oorspronkelijke klassement werd die daar dan voor gestraft. Het zijn toch enkel zij die altijd meedoen die de eerste plaatsen bekleden. Het is eigenlijk een getrouwheidsklassement. Ik stelde de beide klassementen eigenlijk een beetje in vraag. En aangezien er weinig reacties komen, zitten er ofwel nog veel met een nieuwjaarskater of wordt er toch niet zo veel belang gehecht aan het jaarklassement ...

          Ik hoop dat spooky het mij niet kwalijk neemt dat ik het jaarklassement even in vraag stel ? Mijn hoed af voor het vele werk dat hij er in gestoken heeft. Maar als het enkel voor zijn eigen plezier (en van enkele deelnemers) is, wil ik hem de moeite besparen. Misschien dat gewoon het samentellen van de top-3's van elke challenge dezelfde winnares zou gegeven hebben ?

          Dus challenge-deelnemers die dit lezen : reageer gerust, positief of negatief.
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

          Comment


          • #6
            Re: Foto rangschikking Dec 2004 - Kerstverlichting

            Neen hoor filipo ik neem je het niet kwalijk hoor. in tegendeel ben blij dat je het klassement in vraag stelt. Een 6 tal maand geleden stelde ik zelf het klassement in vraag omdat ik vreesde dat een klassement meschien wel mensen tot deelname afschrikt. Op jouw voorstel hebben we dan een tweede klassement ingevoert met de hoop dat die een eerlijkere voorstelling zou zijn van de waarde van de fotograaf.

            Maar als je goed kijkt zijn er tussen beiden weinig grote verschillen. Ook hier komen de regelmatige deelnemers de leiding nemen.

            Als je kijkt naar de gemiddelde deelnames stel je vast dat deze wel erg afhankelijk zijn van het onderwerp.

            Om de challenge niet te schaden stel ik voor om het klassement van 2005 niet meer op te stellen. Hopelijk betekent dit dan dat we meer maandelijkse deelnemers mogen verwachten.

            Ik dank U filipo en joze voor de bedanken dat ik via deze weg mocht ontvangen. Ik deed het graag, maar het moet inderdaad zinvol blijven.

            Uiteraard wens ik Pé te bedanken voor zijn maandelijkse medewerking en het ter beschikking stellen van zijn website. Zonder Pé was de rangschikking onmogelijk geweest die openbaar te maken.

            Verder nog een prettig 2005

            Groetjes,

            Spooky
            Spookys Fotoweb
            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

            Comment

            Working...
            X