Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filipo wint de juni 2021 Challenge, thema: Opgesloten. Proficiat!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Filipo wint de juni 2021 Challenge, thema: Opgesloten. Proficiat!

    Filipo doet het alweer! Na overwinningen in november 2020 en januari 2021, krijgt zijn foto, met de titel 'Opgesloten', de meeste punten van onze "volksjury" (de mensen die vrijwillig de inzendingen scoren). Hij wordt op de hielen gezeten door andere kleppers als VQB (#2), bart123 (#3) en stampers (#4), die allen één of meer vorige Challenges op hun naam hebben staan.
    Ik heb heel mooie inzendingen gezien, die het thema 'opgesloten' prachtig weergeven, in kleur of in zwart/wit. Dat laatste leent zich natuurlijk veel meer tot deze opdracht dan bv voor het thema 'De kleuren vd Lente'!

    Mijn gelukwensen gaan uit naar de eerste drie op het digitale ereschavotje, maar tevens ook naar alle inzenders, zowel de regelmatige deelnemers als diegenen voor wie het misschien de eerste keer was. Mijn dank is voor allen die hun steentje bijdragen tot het slagen van onze BD-Challenge.

    Ik heb de afgelopen maand ook van enkele inzendingen het origineel moeten opvragen. Een van de belangrijkste eigenschappen van onze Challenge is dat het een fotowedstrijd is, en geen bewerkingswedstrijd. Sommige, die trouwens erg dicht eindigden leken verdacht veel op een z.g. sterke bewerking. Maar als je camera over ingebouwde mogelijkheden beschikt zoals 'multiple exposure', en je kunt aantonen dat die functie voor zo'n mooi beeld zorgt, en niet de nabewerking, dan kan ik de inzending onmogelijk weigeren.

    De winnaar ontvangt een kortingbon van €30,- van onze sponsor CeWe, de foto wordt opgenomen in de topic Winnende Challenge foto's 2021 en wordt tevens door mij voorgedragen voor de wekelijkse Hall of Fame, die uitgaat volgende maandag 5 juli. Opgelet: een nominatie is nog geen eindselectie. Tenslotte wordt de inzending van filipo opgevraagd door de redactie van Shoot voor publicatie in het tijdschrift.

    Mijn honderdste Challenge start vandaag met het thema: Honderd (100). Het zal tegelijkertijd ook de allerlaatste challenge zijn met de huidige software. Maar daarover later meer!
    Last edited by LesC; 1 juli 2021, 18:00.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Filipo wint de juni 2021 Challenge, thema: Opgesloten. Proficiat!

    Sterke opname, proficiat
    Ik verwacht deze ook terug te zien in de HOF

    Ben wel benieuwd naar de making-off

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Filipo wint de juni 2021 Challenge, thema: Opgesloten. Proficiat!

      Superleuk ! Bedankt iedereen voor de stemmen

      Ik ben echt supertevreden met het resultaat en dit om verschillende redenen.
      7.5 lijkt me een heel hoog gemiddelde (er is blijkbaar maar 1 lage score gegeven). Dat had ik, eerlijk gezegd, niet verwacht voor een foto met een minifiguurtje omdat die meestal, die indruk heb ik toch, niet door iedereen gesmaakt worden en in het verleden niet zo goed leken te scoren. Het tegendeel is dus bewezen.
      Bovendien heb ik de foto gemaakt met een compacttoestel omdat ik niet de juiste hoek vond met mijn reflextoestel. Laat dit misschien een aanmoediging zijn voor fotografen die zouden twijfelen om deel te nemen aan de challenge omdat ze denken niet over het geschikte materiaal te beschikken.

      Mijn felicitaties gaan ook uit naar alle deelnemers want ik vond het thema niet gemakkelijk en het feit dat je iets hebt kunnen inzenden is al een applaus waard.

      @sieg : ik heb er geen probleem mee om een tipje van de sluier op te lichten...
      Hieronder zie je de geknutselde kartonnen 'gevangenis', het model was een figuurtje uit de modelbouw en de opname gebeurde uiteindelijk in een donkere kamer met achter de 'tralies' een felle spot. Het was wat zoeken naar de ideale positie van de spot en de camera om het licht mooi naar binnen te laten vallen en het figuurtje en bijhorende schaduw op een goede plaats te hebben. En gecombineerd met een sterke onderbelichting werd het karton van de doos quasi onherkenbaar.
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment


      • #4
        Re: Filipo wint de juni 2021 Challenge, thema: Opgesloten. Proficiat!

        Bedankt voor de uitleg, ik had ongeveer zoiets verwacht

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Filipo wint de juni 2021 Challenge, thema: Opgesloten. Proficiat!

          LesC,

          Proficiat met je 100ste Challenge!
          Van harte gefeliciteerd en bedankt voor die 100 mooie foto-uitdagingen ...

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: Filipo wint de juni 2021 Challenge, thema: Opgesloten. Proficiat!

            Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
            LesC,

            Proficiat met je 100ste Challenge!
            Van harte gefeliciteerd en bedankt voor die 100 mooie foto-uitdagingen ...

            Jaja
            Dank je, Jaja!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X