Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Felicitaties aan Stampers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Felicitaties aan Stampers

    Mijn felicitaties aan Stampers met zijn behaalde maandoverwinning voor de Challenge Wachtende mensen.

    Toegegeven deze foto was niet zo meteen mijn topfoto maar verdiend zeker een waardige podiumplaats. Ondanks de moeilijke opgave met een erg beperkende opdracht weet Stampers niet alleen een erg origiginele versie van wachtende mensen te brengen maar weet heel wat creativiteit in zijn uitvoering te brengen.

    Ook mijn felicitaies voor doedelzakje die voor mij persoonlijk een sterke foto op het opgelegd thema bracht.

    onderstaande tekst is de beoordeling welke ik op zijn verzoek afleverde van zodra hij zijn foto voor deelname inzond:

    Het thema “ Maak een foto van mensen waaraan je kan zien dat ze op iets of iemand wachten.” is mogelijk een thema dat onervaren fotografen even afschrikt omdat het fotograferen van wachtende mensen niet altijd zo eenvoudig is. Je moet vaak een drempel overschrijden en wachtende mensen bevinden zich nogal vaak op plaatsen waar het fotograferen niet altijd zo van zelfsprekend is. Maar als ik de reeds gevalideerde foto’s bekijk kan ik vaststellen dat er toch mooie en opmerkelijke foto’s tussen de inzendingen te vinden zijn. De ene foto benadrukt soms meer het wachten dan de andere foto. Maar de foto welke jij inzond beantwoord gelukkig naar mijn gevoel althans de uitdaging.

    Al zijn er heel mooie foto’s bij die het thema wachten benaderen toch stel ik vast dat niet altijd het thema wachten echt naar voren komt. Heel wat foto’s hebben wel min of meer iets met het wachten te maken, maar meestal is het nodig om de titel te lezen om het wachten aan te voelen.

    Gelukkig heb ik dit probleem niet met jouw inzending. Hier kan ik duidelijk het ongeduldig wachten op iemand van de foto aflezen. Meer nog het is hier overduidelijk dat het wachten lang duurt en dat de persoon op wie deze dame aan het wachten is wel eens over tijd is. Aan de houding van de dame kan men zelfs uitmaken dat ze er van moe is geworden en ze half staand half zittend de afwachtende houding heeft aangenomen.

    Naast het beeldende verhaal breng je ook nog een prachtige foto met een heerlijk invallend licht met een mooie schaduw projectie op de grond. De lichte diagonale compositie van het lange vensterraam geeft een mooie diepte aan de foto.

    Deze foto weet de toeschouwer dan ook aangenaam nieuwsgierig te prikkelen. Namelijk ligt er op de houten zitplank achter de dame nu wel of geen snoep papiertje. Dit roept zo meteen de vraag op heeft de dame gesnoept tijdens het langdurig wachten. Verder merk ik dat de dame duidelijk iets in haar jaszak zitten heeft. Voor zover ik kan uitmaken zou dit wel eens een fototoestel kunnen zijn. Zou de ontmoeting waarop ze wacht dan zo belangrijk voor haar kunnen zijn ????

    Als min puntje zou wel eens de onscherpte kunnen zijn welke we hier hebben in de verre achtergrond of is nu juist deze onscherpte een pluspunt ik weet het niet. Hier geraak ik net niet uit. De onscherpte ervaar ik deels als storend maar ook deels als positief omdat juist deze onscherpte alle aandacht laat vallen op de wachtende dame.

    Voor mij is deze niet de topper van deze Challenge maar als ik hem zou moeten plaatsen dan zou hij voor dit ogenblik van de 24 reeds ingezonden foto de derde plaats bekleden wat toch wel een eervolle verdiende plaats is.



    Tenslotte ook mijn gelukwensen aan Joze met de behaalde derde plaats. Een foto die zeker beantwoord aan de opdracht. Mogelijk had de een beelduitsnede met de wachtende man minder centraal in beeld een noch sterkere foto opgeleverd.
    Last edited by spooky; 1 januari 2008, 02:45.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

  • #2
    Re: Felicitaties aan Stampers

    Proficiat aan de winnaar
    Nikon D3100 18-55 VR lens
    http://www.flickr.com/photos/102305253@N04/
    https://www.facebook.com/groups/867440223266618/

    Comment


    • #3
      Re: Felicitaties aan Stampers

      proficiat St@mpers met je verdiende overwinning !!!
      En voor iedereen het beste in 2008
      Look,i'm not an intellectual-i just take pictures .

      Comment


      • #4
        Re: Felicitaties aan Stampers

        Profitian met je verdiende 1ste plaats
        Ook aan de anderen die mee gedaan hebben een dikke profitiat, en nu samen naar de volgende Challenge.

        Gelukkig nieuwjaar aan iedereen
        Nikon D300s met nog wat glas en attributen
        Foto Lucky

        Comment


        • #5
          Re: Felicitaties aan Stampers

          Proficiat aan de 3 podiumplaatsen


          Verder aan iedereen de beste wensen voor een 2008 met veel fotoplezier en succes voor de volgende challenges.

          Comment


          • #6
            Re: Felicitaties aan Stampers

            Proficiat aan de winaar!
            Dit was zeker geen makkelijke opdracht en voor mij perfect ingevuld door Stampers.

            Jotto
            Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

            Comment


            • #7
              Re: Felicitaties aan Stampers

              Van harte proficiat met je overwinning stampers

              Blij dat je terug bent in de challenge na enkele maanden afwezigheid. En net op de valreep van 2007 heb je toch nog je (traditionele) challenge-overwinning beet met weer een minder voor de hand liggende locatie ...


              Felicitaties ook aan de rest van het podium voor deze minder gemakkelijke opdracht.


              En voor iedereen het beste voor 2008 en dat we nog veel mooi challenges mogen beleven
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

              Comment


              • #8
                Re: Felicitaties aan Stampers

                Gefeliciteerd, Stampers, een niet te kloppen foto
                Ook proficiat aan Doedelzakje

                Bedankt ook Spooky voor je commentaar. Ik heb een keuze moeten maken tussen een centrale positie of anders een minder centrale plaats, met veel storende elementen.
                Toch blij verrast met mijn 3de plaats.
                nikon D200 AF-S NIKKOR 18-200mm macro 105 mm 1:2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Felicitaties aan Stampers

                  Van Harte Stampers met weer een mooie overwinning , ook felicitaties aan de nr: 2 en 3

                  El Barto
                  ___________________________

                  Nil Volentibus Arduum
                  ___________________________

                  Olympus E-500 + wat extra's

                  Canon 400D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Felicitaties aan Stampers

                    Proficiat aan de winnaars, en eigenlijk ook aan iedereen die deze moeilijke uitdaging heeft aangedurfd

                    Last edited by CvdB; 2 januari 2008, 08:55.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Felicitaties aan Stampers

                      Ook mijn felicitaties aan de winnaars van deze (moeilijke)challenge!!
                      Groetjes,Anita
                      Met mijn Canon Eos 450D blijf ik fotograferen,
                      tot ik eens DE perfecte foto kan presenteren!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Felicitaties aan Stampers

                        Bedankt allemaal

                        Comment

                        Working...
                        X