Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Soms wordt er een apart veld weergegeven voor de exif data, maar bij de laatste twee challenges kreeg ik dat veld niet.
Als je terugkijkt bij de challenges zie je dat bij sommige foto's de exif data apart staat en bij andere in de omschrijving. In het laatste geval zullen deze deelnemers - net zoals ik - geen apart veld gekregen hebben. Raar maar waar...
nog zoiets : ik kan in de Netscape Navigator gewoon geen foto's punten geven...daarvoor moet ik de Explorer opstarten...de java-console staat nochtans aan...
Niks erg, een kleine moeite voor mij maar misschien toch interessant om mee te geven aan Christian...
Originally posted by bingel
Zoals vorige challenge weer geen mogelijkheid om exif data toe te voegen, heb het dan maar met de omschrijving gevoegd.Wat doe ik verkeerd ?
Voor zover als ik weet word de exif data toegevoegd aan het fotobestand door de fotocamera zelf. Als men met een fotobewerkingsprogramma de foto verkleind naar bv 800 x 600 pixels word bij de meeste programmas de exif data verwijderd (Paint Shop Pro doet dat bv). Nu heb ik zelf ondervonden dat MGI PhotoSuite dat niet doet, dus de exif data blijft bestaan en word enkel aangepast aan de nieuwe pixel grootte.
Hopelijk is dat een goed antwoord op je vraag.
Zoals vorige challenge weer geen mogelijkheid om exif data toe te voegen, heb het dan maar met de omschrijving gevoegd.Wat doe ik verkeerd ?
Voor zover als ik weet word de exif data toegevoegd aan het fotobestand door de fotocamera zelf. Als men met een fotobewerkingsprogramma de foto verkleind naar bv 800 x 600 pixels word bij de meeste programmas de exif data verwijderd (Paint Shop Pro doet dat bv). Nu heb ik zelf ondervonden dat MGI PhotoSuite dat niet doet, dus de exif data blijft bestaan en word enkel aangepast aan de nieuwe pixel grootte.
Neen Kozen, je hebt de vraag niet begrepen ! Mijn foto's bevatten altijd de exif-data, ook de verkleinde versies en de bewerkte. De exif-data wordt door BD NIET uit de foto gehaald, je moet die zelf toevoegen maar sommigen krijgen daar de mogelijkheid niet voor op de uploadpagina.
Bingel
Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)
Neen Kozen, je hebt de vraag niet begrepen ! Mijn foto's bevatten altijd de exif-data, ook de verkleinde versies en de bewerkte. De exif-data wordt door BD NIET uit de foto gehaald, je moet die zelf toevoegen maar sommigen krijgen daar de mogelijkheid niet voor op de uploadpagina.
Bingel
Sorry voor het misverstand. Ik heb zojuist ook een foto geupload en ik kon inderdaad geen informatie toevoegen aan deze upload. Verder weet ik het dus ook niet.
Het zal wel een bugske zijn in de uploadsoftware, en de data uit onze foto's laten halen dat kunnen we de ijverige jongens van BD toch ook niet aandoen. Die gasten hebben het zo al druk genoeg om dit prachtige forum en website draaiende te houden.
Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)
doe de bewerkingen maar eens in Adobe Photoshop...
De EXIF blijft mooi bewaard in de foto, zodat je afdrukken toch nog geoptimaliseerd kunnen worden.
Natuurlijk mee oppassen als je zelf al veel eraan verandert hebt.
Groeten broerie,
Nick
Nikon D300 & een beetje glas...
Iets kleiners als carry everywhere
Comment