Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Exciting....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Exciting....

    ...it is.

    Al heel wat knappe postings ivm de challenge.

    Heel uiteenlopende onderwerpen/standpunten.

    Tof...
    Groetjes aan allen
    en dat de schoonste mag winnen...

    Kristof.

  • #2
    Ik vind ze dan weer heel gewoontjes en veel komen er bij mij inspiratieloos over.

    Waarom ik geen heb ingezonden?
    Omdat ik ook niet verder kom dan dergelijke foto's ...

    Comment


    • #3
      Jaded: jij komt wel héél pedant over meid, dit is NIET de BD-spirit!
      Makkelijk kritiek te leveren op anderen als je jouw werk niet ter beoordeling presenteert...
      hoe ouder hoe gekker- there's no fool than an old fool
      member of HanFanClan on http://hanfanclan2.web-log.nl/
      visit my blog on http://gerdayd.web-log.nl/

      Comment


      • #4
        @Jaded.Door dit soort reacties durven de nieuwelingen onder ons gewoon niet meer posten,ze worden al afgekraakt alvorens ze een foto plaatsen.
        Ik zou na zulke uitspraken ook geen foto meer durven plaatsen .
        Moest er wat meer aanmoediging zijn en opbouwende kritiek dan zou het niveau van de fotos automatisch omhoog gaan en zouden de nieuwlingen er wat aan hebben.
        Je zegt zelf dat je niet durft iets te posten,is het dan zo slecht????
        Als je zelf tevreden bent met het resultaat is dat toch genoeg.
        Smaken verschillen nu eenmaal wat voor jou een barslechte foto is ,kan voor een ander dan weer een prachtfoto zijn.
        Ik zou zeggen denk eerst eventjes na vooraleer zulke uitspraken te doen.

        Groeten Rusty
        Ik haat vriendjespolitiek

        Comment


        • #5
          Man man wat een reacties.

          Ik zal hier een beetje gaan zeggen dat ik ze allemaal mooi vind terwijl het niet zo is.
          Eerlijkheid mag ook al niet meer blijkbaar.
          Ik lever geen gemakkelijke kritiek, ik zeg toch zelf dat ik het niet beter zou kunnen.

          Somber? Ik ben helemaal niet somber.

          Rusty: Je zegt zelf dat smaken verschillen! Ik vind ze nu niet denderend, de meesten. Heb ik in iemand ander zijn naam gesproken of zelfs algemeen? Nee toch! Respecteer dan ook mijn smaak. In plaats van een ander als onbezonnen en dom te verklaren.

          Als dit de BD spirit is ...

          Comment


          • #6
            Dat onbezonnen en dom dat zeg je zelf ,het enige dat ik zeg dat je te impulsief reageert.
            Ik hoop dat je vlug zelf wat post ,dan kun je laten zien dat je boven het niveau van die inspiratielozen zit.
            Enne hopelijk wordt je zelf niet zo afgekraakt en houdt je dan nog de moed erin om nog wat te posten.
            Aan allen die gepost hebben voor de challenge laat jullie zeker niet ontmoedigen door een persoon die zelf nog niks laten zien heeft.
            Er zitten in mijn ogen hier en daar pareltjes tussen.

            Groeten Rusty


            Ik haat vriendjespolitiek

            Comment


            • #7
              Originally posted by Jaded
              Man man wat een reacties.

              Ik zal hier een beetje gaan zeggen dat ik ze allemaal mooi vind terwijl het niet zo is.
              Eerlijkheid mag ook al niet meer blijkbaar.
              Ik lever geen gemakkelijke kritiek, ik zeg toch zelf dat ik het niet beter zou kunnen.

              Somber? Ik ben helemaal niet somber.

              Rusty: Je zegt zelf dat smaken verschillen! Ik vind ze nu niet denderend, de meesten. Heb ik in iemand ander zijn naam gesproken of zelfs algemeen? Nee toch! Respecteer dan ook mijn smaak. In plaats van een ander als onbezonnen en dom te verklaren.

              Als dit de BD spirit is ...
              Smaken verschillen zeker en dat is maar goed ook.
              En je eerlijke mening zeggen is ook niet verboden maar eerder aangewezen.

              Hetgeen een beetje tegen de borst stuit is dat je de indruk geeft dat je kritiek geeft om kritiek te geven. Als je de meeste foto's van de huidige challenge gewoontjes/inspiratieloos vindt, dan zou het juist een uitdaging/challenge moeten zijn om te tonen dat het ook anders kan. Maar je geeft zelf aan dat je het zelf niet kan. Wat verwacht je dan van de anderen ? Wat wil je dan bereiken ?

              Je hoeft hier zeker niet voortdurend schouderklopjes uit te delen en te zeggen dat alle foto's fantastisch zijn, want dat is niet zo. Maar als je iets niet goed vindt geef dan aan wat er beter kan of geef zelf het goede voorbeeld... zo leert een ander ook iets bij en worden foto's misschien meer dan gewoontjes ...

              Opbouwende kritiek wordt op BD zeer goed geapprecieerd en mag je massaal posten.
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

              Comment


              • #8
                Wat mij opvalt is de verscheidenheid van de inspiratie en interpretatie bij deze chalenge. Ik ben positief verrast met de vele invalshoeken voor dit toch niet zo'n eenvoudig onderwerp. Dat ik niet alle foto's naar mijn smaak vind is normaal denk ik. Want inderdaad smaken verschillen nu eenmaal gelukkiglijk. Maar er zijn toch foto's bij die een hooggehalte hebben van fotografisch inzicht. En terug kan ik beamen dat ik bij deze chalenge kennis heb kunnen opdoen. Kennis van het fotograferen niet alleen door zelf een foto in te sturen maar ook door de gegeven commentaren. De bedoeling van de chalenge is ons toch aan te sporen om onderwerpen te benaderen dat we anders nooit zelf zouden behandelen. En tenslotte kom je door de grote variatie tot inzichten waar je als enkeling nooit zou aan denken.
                Spookys Fotoweb
                BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                Comment


                • #9
                  Wij zijn hier om elkaar te helpen en elkaar iets bij te brengen. Niet om elkaar de grond in te boren.

                  That's the BD spirit !
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Rusty
                    Dat onbezonnen en dom dat zeg je zelf ,het enige dat ik zeg dat je te impulsief reageert.
                    Wat denk je dat onbezonnen is?
                    Ik hoop dat je vlug zelf wat post ,dan kun je laten zien dat je boven het niveau van die inspiratielozen zit.
                    Wat zei ik in mijn eerste post?! Dat ik het zelf niet beter kan!
                    Er zitten in mijn ogen hier en daar pareltjes tussen.
                    Er zitten inderdaad een handvol mooie foto's tussen.
                    En ik heb nergens iemand persoonlijk aangevallen, dus verdraai mijn woorden niet!

                    Ik vind het heel kleingeestig van jullie. Ik ben niet iemand die alles mooi vind en zal dat dan ook niet zeggen. Hoe kan je iets leren met enkel positieve commentaar!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by filipo
                      Hetgeen een beetje tegen de borst stuit is dat je de indruk geeft dat je kritiek geeft om kritiek te geven. Als je de meeste foto's van de huidige challenge gewoontjes/inspiratieloos vindt, dan zou het juist een uitdaging/challenge moeten zijn om te tonen dat het ook anders kan. Maar je geeft zelf aan dat je het zelf niet kan. Wat verwacht je dan van de anderen ? Wat wil je dan bereiken ?
                      Die indruk wilde ik niet geven. Gewoon een reactie op een post waarin iemand zegt dat het een opwindende challenge is, iets wat ik niet vind.
                      Ik verwacht niets van iemand, nergens heb ik dat aangegeven. Was gewoon mijn mening. Als je denkt dat ik dat zeg om te provoceren, dan heb je het mis.
                      Originally posted by filipoJe hoeft hier zeker niet voortdurend schouderklopjes uit te delen en te zeggen dat alle foto's fantastisch zijn, want dat is niet zo. Maar als je iets niet goed vindt geef dan aan wat er beter kan of geef zelf het goede voorbeeld... zo leert een ander ook iets bij en worden foto's misschien meer dan gewoontjes ...
                      Ik heb geen voorbeelden aangehaald, dus moet ik ook geen tips geven van hoe het beter zou kunnen. En ik beweer hiermee ook niet dat ik zou weten hoe het zou moeten (in het geval iemand dat zou zeggen).

                      Ik vind de meeste foto's niet mooi! Als anderen dat nu wel vinden, mij niet gelaten. Ieder zijn mening, maar waarom wordt de mijne niet gerespecteerd?

                      EDIT: Ohja dat is juist ... die is niet conform de BD spirit.

                      EDIT2: Dit is btw geen aanval op u, filipo. Jij hebt nog wel één van de meest begrijpelijke reply's gegeven.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Dama
                        Wij zijn hier om elkaar te helpen en elkaar iets bij te brengen. Niet om elkaar de grond in te boren.

                        That's the BD spirit !
                        Voor de zoveelste keer --> wie heb ik persoonlijk de grond in geboord?

                        Comment


                        • #13
                          Je vraagt wie heb ik de grond ingeboord??
                          Iedereen die aan de challenge meedoet zou ik zeggen aangezien je zegt:Ik vind ze dan weer heel gewoontjes en veel komen er bij mij inspiratieloos over.
                          Dus verwijt je alle inzender dat ze inspiratieloos zijn en dat zijn je eigen woorden.
                          De meesten hebben alle moeite van de wereld gedaan om iets te realiseren ,maarja waarom zou ik er nog woorden aan vuil maken .
                          Je heeft het zelf al op voor dat je iets probeert,die inspiratitielozen hebben tenminste de moeite gedaan en daar heb ik veel respect voor .
                          Meedoen is belangrijker dan winnen in mijn ogen.

                          Groeten Rusty
                          Ik haat vriendjespolitiek

                          Comment


                          • #14
                            Had je dan liever gehad dat ik opnoemde welke ik wel goed vond?

                            Ik hou voor mezelf een hoog niveau aan en mijn foto's halen dat niveau niet en daarom stuur ik niets in. Omdat ik zelf toegeef dat ik het niet beter kan, mag ik daarom van anderen niet zeggen dat ze mijn verwachtingen niet halen?

                            Mijn eerste (en enige) bijdrage in een Challenge buiten beschouwing gelaten want die heb ik gepost om te posten. Ben ik zelf (ook) niet tevreden over.

                            Dit is een welles-nietes spelletje en niemand kan of wil de andere zijn standpunt inzien.

                            Roep nog zoveel dingen naar mijn persoon, je doet maar zou ik zeggen.
                            Ik heb geprobeert om mijn standpunt uit te leggen, meer kan ik niet doen.

                            Comment


                            • #15
                              S T O P ! ! !

                              hallo, dit loopt hier blijkbaar effie uit de hand.

                              Ik denk idd niet dat Jaded het zo negatief bedoelt heeft.

                              Ik geef zelf ook toe dat 'de meeste' foto's nogal gewoon zijn .. MAAR ... wij zijn ook maar gewone mensen/fotografen. Moet niet verwachten dat omdat we op BD zitten we nu allemaal een topfoto kunnen maken.

                              En zeker niet als je een 'opdracht' krijgt.
                              @ Jaded : Probeer maar eens. Maak deze avond eens vrij en maak eens een foto met onderwerp 'lichten'. Je zult zien dat je foto waarschijnlijk ook maar 'gewoontjes' is, net als de meeste.

                              De goeie foto's die je hier ziet zijn volgens mij dikwijls toevalstreffers, foto's gemaakt in november naar aanleiding van andere gelegenheden welke ze dan 'per toeval' hier met onderwerp 'lichten' konden gebruiken. Dit is eigenlijk niet de bedoeling van de challenge, maar goed.

                              Zelf ben ik echt opstap geweest met de bedoeling een foto te maken omtrent het onderwerp ... viel niet mee hoor

                              Waarom ze je zo hard aanvallen ?
                              Misschien hebben er vele wel moeite voor gedaan en voelen ze zich niet begrepen, niet gewaardeerd om hun pogingen. En wanneer dat dan van iemand komt die het zelf niet beter kan ... tja dan heb je zoiets van .

                              Persoonlijk tilde ik niet zo zwaar aan je reactie, daarom dat ik je hier ook wat steun. Alleen zelf ook eens iets posten en dan zul je ervaren hoe het voelt als iemand van je foto zegt : " ... pff maar gewoontjes " ... ook al heb je er misschien een hele namiddag ingestoken en vond je hem zelf wel goed.

                              nogmaals, ik denk dat we wat overdrijven in de aanvallen op jouw ... just get over it.

                              --
                              Play Drakensang - a free online mmorpg

                              Comment

                              Working...
                              X