Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Even polsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Even polsen


    Had er iemand door wat ik met mijn inzending bedoelde ?
    Een LED die reflekteert op het matglas waar hij op ligt,
    "LED's reflect, think about it" als bijschrift.

    Een LED (light emitting diode) reflekteert helemaal geen licht maar produceert het zelf als er een elektrische stroom doorvloeit.

    "Let's reflect" betekent; denk er over na.

    Zowel woorden als onderwerp hadden dus een dubbele betekenis.

    Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

  • #2
    Kartrix, ik lees hier een ontgoocheling.
    Wel, ik denk dat iedereen dat ondervindt als je ziet dat je zo goed uw best gedaan hebt, dat het volgens jou heel goed gevonden is, en toch zo slecht scoren.
    maar... vergeet niet dat niet iedereen engels kan.
    dus verstaan is al moeilijk, laat staan de dubbele boodschap in jouw opdracht.
    Ook ik dacht dat ik nu wel hoger zou scoren.
    Maar ja, ik ben achter jou geëindigd.
    Het spijtige van de challenge is dat de mensen lage scores geven, ik heb echter geen enkele eentje dat is al positief, maar 53 % vijf of minder vind ik een beetje spijtig, maar we moeten er mee leren leven.
    Weet je, als mensen nu eens zouden zeggen, van mij heb je een 2 gekregen daarom en daarom, dan zou je daar kunnen uit leren.
    Ik geef nooit minder dan een vijf. Dat is mijn minimum.
    Ik vind dat mensen moeite doen om een geslaagde foto op te sturen.
    Dus is dat al een vijf waard. Als de foto mij niets zegt, geef ik toch wel punten voor de scherpte en zo.
    Jouw foto heb ik een 6 gegeven. Waarom? omdat ik helemaal geen engels ken en niet wist wat een LED was. snap je?
    Dus die foto zei mij helemaal niets. Had je deze uitleg in je omschrijving gegeven dan zou ik verder gaan nadenken zijn.
    Maar, laat ons niet ongoocheld blijven en blijven vechten.
    Uiteindelijk is het en blijft het een uitdaging hé?

    Comment


    • #3
      Uiteindelijk gaat het toch nog altijd om de foto, ongeacht hoeveel bodems/dubbele betekenissen er achter schuilen.
      Ik quoteer puur op basis van esthetiek, spreekt de foto mij aan of niet, ik stel mij de vraag "Kan deze foto ingekaderd aan de muur hangen ?", en op basis daarvan geef ik punten. Blijkbaar ben ik niet de enige want mijn favo's eindigen steevast bovenaan in het klassement.
      Je kan dan gaan zeggen "ja maar, mijn foto is technisch moeilijk, ik heb er uren aan gewerkt enzovoort" maar uiteindelijk primeert voor mij het resultaat, ongeacht wat er voor gepresteerd is.
      Mark (300D)

      Comment


      • #4
        Hey ACT en Cyrox , bedankt voor jullie antwoord.

        Voor de duidelijkheid ... het is geen ontgoocheling hoor, met het resultaat kan ik best leven ... ik doe mee voor de fun en probeer me aan de regels te houden.
        Ik ben blij dat de challenge bestaat en kijk iedere dag uit naar de inzendingen van anderen.
        Ik geef voor mezelf geen punten maar dat is persoonlijke voorkeur.

        Wat de foto zelf betreft die was bewust vrij minimaal gehouden maar ik vond hem voor mezelf niet slecht, maar beter kan altijd
        Ik ben me heel goed bewust dat een foto bij de ene persoon een wauw-effect oplevert terwijl een andere persoon diezelfde foto nop vindt.
        Dus nogmaals, geen ontgoocheling.
        Ik ben enkel benieuwd of er mensen zijn die de dubbele betekenis door hadden.. dat heb ik toch duidelijk gevraagd ?

        Tot slot, ik wil hier geen discussie starten over die "weinig puntengevers" .. dat is een neverending story vrees ik.
        Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

        Comment


        • #5
          hallo kartix ... ik vond jouw foto prachtig, en de tekst heel erg goed gevonden, ik had je dubbele betekenis dus wel door en heb je foto ook een 9 gegeven ...
          ik zou hem zo op reuzeformaat zien hangen in een winkel met electronische onderdelen , dat soort winkels ziet er meestal toch al erg saai uit en zou zo een vrolijke affiche zeker kunnen gebruiken ... maar ja .. blijkbaar heeft het niet mogen baten , vind ik wel jammer ...ik zou zeggen, doe in elk geval zeker verder op deze manier ..
          groetjes, Nina
          trotse eigenaar van een fuji S602Z :)
          Member of the Han Fan Clan
          http://ninasgallery.fotopic.net
          http://ninas--tutorials.fotopic.net

          Comment


          • #6
            kartix, ik had begrepen dat het een woordspeling was. Maar ik heb al gemerkt dat als men het te ver gaat zoeken in de challenge, ook al is het goed gevonden, origineel, arbeidsintensief, enz, men er toch niet altijd speciaal zal voor beloond worden. Zoals Cyrox aangeeft : de foto op zich spreekt aan of niet ...


            Originally posted by Act
            ik heb echter geen enkele eentje dat is al positief
            Geluksvogel
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

            Comment


            • #7
              Ik had de woordspeling dus niet door. Natuurlijk kijk ik ook als eerste naar de foto maar een dubbele betekenis voegt voor mij zeker iets toe!

              Comment


              • #8
                Hey kartix,

                Ik treed Nina volledig bij. Mooie foto van een zeer eenvoudig onderwerp en volgens mij de origineelste 'commentaar' (jammer genoeg enkel zinvol voor de techneutjes onder ons).

                Groetjes,

                Danny

                Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                Comment


                • #9
                  ik had dus die dubbele boodschap helemaal niet door Ik heb voor het geven van de punten gedacht. Ok, ik doe de ( ik zeg maar ) flair open en ik zie dit op een pagina staan ! wat denk ik ? fototechnisch is je foto zeker geslaagd hoor maar als reclame in zo'n boekje sprak hij me niet echt aan. Ik heb je daarom ook een 5 gegeven. Misschien wat weinig omdat hij fototechnisch dan weer goed was, maar ja ... kan er nu niets meer aan veranderen.

                  Comment

                  Working...
                  X