Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een Nieuw record

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een Nieuw record

    filipo is de recordhouder.


    Ja we hebben een nieuw record en nog geen kleintje.

    De vraag dat Lut zich stelde in het topic Challenge April: Filipo doet het weer
    Zijn er al ooit meer 10-en gegeven?
    En het vermoeden Mogelijk is hier weer een record gebroken dat bij haar rees is zeker terecht.

    filipo
    behaald hier een absoluut record van 23 tienen. Hij weet zich met deze foto als derde te plaatsen in de top 5 van de hoogste behaalde gemiddelden sedert maart 2002 t.e.m.april 2006

    Dus mogen we best filipo nogmaals feliciteren met dit prachtig resultaat.

    De volledige rangschikking van de behaalde tienen en de rangschikking van de behaalde gemiddelden door de winnaars van de Challenge kunnen nagezien worden op onderstaande link

    http://users.belgacom.net/bn323345/index.htm
    Last edited by spooky; 1 mei 2006, 19:57.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

  • #2
    Re: Een Nieuw record

    Inderdaad een record om U tegen te zeggen en dit verdient een dikke tien, proficiat

    Comment


    • #3
      Re: Een Nieuw record

      Jamaar Stampers als ik zo eens de rangschikking van de behaalde gemiddelden nazie dan doe ik voor jouw ook een aangename vaststelling.

      Sedert maart 2002 kom jij 8 (acht) maal voor als winnaar van de Challenge. Hiermee ben je dan recorthouder van de meeste behaalde maandelijkse overwinningen net voor filipo die dit 7 (zeven) maal weet te doen.
      Spookys Fotoweb
      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

      Comment


      • #4
        Re: Een Nieuw record

        Oorspronkelijk geplaatst door spooky
        Jamaar Stampers als ik zo eens de rangschikking van de behaalde gemiddelden nazie dan doe ik voor jouw ook een aangename vaststelling.

        Sedert maart 2002 kom jij 8 (acht) maal voor als winnaar van de Challenge. Hiermee ben je dan recorthouder van de meeste behaalde maandelijkse overwinningen net voor filipo die dit 7 (zeven) maal weet te doen.
        En Stampers is een junior member, sinds 2002

        Comment


        • #5
          Re: Een Nieuw record

          Neen hoor picasso Stampers registreerde zich bij BD op 06 Jan 2003.

          Maar de gegevens welke ik over de Challenge kan terug vinden gaan terug tot maart 2002. Ik vermoed dat dan de Challenge ergens in maart 2002 begonnen is met het bijhouden van het arschief of is mogelijk zelfs de startdatum van d Challenge. Oudere leden kunnen daar misschien meer over zeggen.

          Maar ondanks dat Stampers zich pas op 6 Jan 2003 registreerde komt hij in Jul 2004 voor de eerste maal voor als winnaar van een Challenge.

          Zie hier Stampers palmares

          Jul 04
          Dec 04
          Feb 05
          Mar 05
          Jun 05
          Jul 05
          Aug 05
          Mar 06
          Spookys Fotoweb
          BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

          Comment


          • #6
            Re: Een Nieuw record

            Oorspronkelijk geplaatst door picasso
            En Stampers is een junior member, sinds 2002
            Het is opvallend dat de meeste challenge deelnemers bijna niet of nooit posten in dit forum
            Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

            Comment


            • #7
              Re: Een Nieuw record

              @ to bingel

              Dat klopt bingel dat is me ook steeds opgevallen en een echte verklaring heb ik ook niet helemaal.

              Maar enerzijds is het wel een beetje logisch. De betere en de wat meer gevorderde fotograaf die aan de Challenge deelneemt is tijdens de lopende Challenge heel vaak bezig met de opdracht. Eerst heb je de periode dat je moet nadenken over hoe je de opdracht zal benaderen en uitvoeren. Vaak is dat gekoppeld aan het zoeken naar een gepaste locatie of naar gepaste attributen. De betere fotograaf maakt dan meestal enkel testfoto’s van zijn uitgewerkt idee.
              Tenslotte heb je dan de uiteindelijke foto die moet geplaatst worden.

              De minder ervaren of beginnende fotograaf zal vaak heel wat spontaner en minder doordacht een foto voor de Challenge aanbieden.

              Eenmaal de foto is geplaatst wordt heel wat aandacht besteed aan de opvolging van de Challenge zelf. Commentaren en punten quoteringen worden in de Challenge gegeven. Ook vermoed dat de commentaren niet alleen door de maker van de foto wordt gelezen. In de tijd las ik in de Challenge altijd alle commentaren (nu nog) dit omdat ze vaak zo leerzaam zijn en ook omdat de aangebrachte commentaren vaak ook al een kleine barometer kan zijn van het te verwachten resultaat.

              Natuurlijk neemt het meedoen en het opvolgen toch al heel wat tijd in beslag en voor velen dient dat te gebeuren in hun vrije tijd dus buiten de dagtaak dat ze nog te vervullen hebben. Velen zijn buiten het Challenge gebeuren ook nog erg actief in de andere forums van BD.

              Verder kan je ook stellen dat er begrijpelijk door de deelnemers weinig argumenten aangehaald worden in het forum omdat ze toch ergens zijn idee niet wil prijs geven. Al is het van de Challenge niet echt de bedoeling om van de Challenge er een wedstrijd van te maken toch blijft het wedstrijd gevoel sterk aanwezig te zijn onder de deelnemers.

              Maar het forum blijft altijd een mogelijkheid om voor wie het wenst aanvullende vragen of bijkomende vragen te stellen. Het forum van de Challenge laat ook toe om meer uitgebreide nabesprekingen te geven of zelfs op te vragen. Ook kan soms gevraagd worden aan de maker van een foto zijn werk toe te lichten.

              Maar er zullen wel nog heel wat andere redenen zijn waarom op dit forum de meeste challenge deelnemers bijna niet of nooit posten in dit forum.

              Die vraagstelling boeit me dan ook heel erg.
              Spookys Fotoweb
              BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

              Comment


              • #8
                Re: Een Nieuw record

                Rode Loper, VTM nieuws, VRT journaal, Man bijt hond, Telefacts, Koppen, Radio Donna, Q-music, de schrijvende pers, de koning, ... Ze willen mij nu allemaal spreken.
                Man, man, man, het leven van een recordhouder is toch vermoeiend
                Alle gekheid op een stokje, iedereen bedankt
                En Pierre, wat heb ik gewonnen ??

                Stampers nog een overwinning meer dan mij ?
                Daar moeten we dringend iets aan doen

                Laat die records geen belemmering zijn voor nieuwkomers die aarzelen om aan de challenge deel te nemen.
                Bij mijn eerste deelname in januari 2003 eindigde ik 57ste (op 101), niet echt een resultaat om over naar huis te schrijven ...
                Door niet mee te doen, kan je ook nooit winnen...

                Wat de historiek van de challenge betreft, heb ik eens zitten zoeken in het archief van het forum en vond ik o.a. deze topics (nostalgie troef (zeker voor wie er toen al bij was))
                Origineel is dit idee niet, ik pik het gewoon op van een het Canon Digital Photography forum (http://photography-on-the.net/forum/) maar het zou wel leuk zijn om dit ook hier op het forum te activeren. Het sluit een beetje aan op Beoordeel mijn foto alleen wordt er een challenge (uitdaging) gepost. Er wordt m.a.w. een

                Hallon allemaal, Door velen gewenst, en dus is hij hier: de nieuwe uitdaging ... Vorige keer was het ondewerp "je mooiste kerstfoto", nu is het onderwerp de "telefoon". Dat hoeven niet noodzakelijk foto's te zijn van de telefoopn zelf, neen, situaties, toepassingen, gevolgen, ... die met de telefoon te

                Hallo allemaal, N.a.v. de discussies omtrent de 'challenges' en het niet zo gebruiksvriendelijk zijn van de huidig gebruikte systemen hebben Christian en ik besloten onze medewerking te verlenen aan de uitbouw van een 'add-on' aan het forum. Christian heeft de nodige kennis in huis wat ASP, SQL en dit forum betreft, ik kan

                Hallo, De titel van de eerste message is in de soep gedraaid, vandaar een tweede poging :D: Bedankt voor de suggesties voor de nieuwe challenge. Uit alle voorstellen heb ik deze geselecteerd: "Licht en donker". Maak ervan wat je wil, zolang het relevant is komt het in aanmerking ... Het uploaden gebeurt nog

                Hallo allemaal, We hebben net groen licht gekregen voor de challenge van maart ... De software is ok bevonden en wat er eventueel nog moet aangepast worden kan later ook nog. Ik ga trachten om 19 uur de challenge van maart startklaar online te hebben. Je zal de vernieuwde challenge kunnen vinden vanop de homepage van

                Maart 2002 was dus de eerste echte Challenge met bijhorende software. Daarvoor moeten er nog 3 proef-uitdagingen geweest zijn.

                @picasso : junior en senior heeft gelukkig niets met leeftijd te maken maar wel met het aantal postings op het forum...

                Oorspronkelijk geplaatst door bingel
                Het is opvallend dat de meeste challenge deelnemers bijna niet of nooit posten in dit forum
                Bedoel je het BD forum in het algemeen of het challenge-gedeelte ?
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

                Comment


                • #9
                  Re: Een Nieuw record

                  Oorspronkelijk geplaatst door filipo
                  Bedoel je het BD forum in het algemeen of het challenge-gedeelte ?
                  Het forum in het algemeen, nu jij bent wel 1 van de uitzonderingen, maar het valt mij op dat de meeste namen van de deelnemers mij volstrekt onbekend zijn
                  Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een Nieuw record

                    Wel bedankt filipo,

                    Wascht leuk om dat nostalgische gebeuren eens te mogen lezen.

                    Leuk als je daar ziet hoe ze net als pioniers berge werk en problemen dienden te overwinnen om uit te groeien tot een volwaardige Challengen en forum zoals we deze nu kennen. We moeten in feite deze mannen dankbaar zijn dat zij in hun boosheid volharden.

                    En weet je ik wist ook niet dat in die tijd de servers op nog op stoom werkten

                    Kijk maar wat JaJa schreef:

                    Normaal gezien moet morgen (woensdag) het nieuwe onderwerp verschijnen in dit forum.
                    Eerst even de "servers" klaarstomen
                    Spookys Fotoweb
                    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een Nieuw record

                      Oorspronkelijk geplaatst door spooky
                      En weet je ik wist ook niet dat in die tijd de servers op nog op stoom werkten

                      Kijk maar wat JaJa schreef:

                      Normaal gezien moet morgen (woensdag) het nieuwe onderwerp verschijnen in dit forum.
                      Eerst even de "servers" klaarstomen
                      LOL, BD heeft duidelijk een hele evolutie achter de rug
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een Nieuw record

                        Oorspronkelijk geplaatst door bingel
                        Het forum in het algemeen
                        In dat geval vind ik het ook jammer.

                        Het bedenken en nemen van een challenge-foto + volgen van de challenge neemt zoals spooky aangaf tijd in beslag.
                        Maar in mijn geval bvb toch geen volledige maand. Ik zou het zelfs heel jammer vinden als er geen tijd meer zou overblijven om andere foto's te nemen.

                        Ik ben dus ook wel benieuwd naar de redenen waarom sommigen enkel actief zijn in de challenge en niet in de rest van het forum.
                        Het zou kunnen dat sommigen het misschien gewoon niet zien zitten om hun foto's op internet te plaatsen ?
                        Mijn fotowebsite : www.filover.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een Nieuw record

                          Nog een mogelijkheid kan zijn dat er ook veel mensen zijn die niet weten hoe ze een foto op een web kunnen plaatsen.
                          Spookys Fotoweb
                          BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een Nieuw record

                            Ik heb nu mijn 2de keer deelgenomen aan de challenge en ben van plan om zeker eens fotos binnen te sturen op het forum .
                            Maar eerst moet ik toch een beetje mijn "angst" overwinnen , als ik zie welke prachtig prenten er elke dag binnenkomen .
                            ik denk dat veel beginners zoals ik zich hier laten door afschrikken
                            Look,i'm not an intellectual-i just take pictures .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een Nieuw record

                              Wel simpson, zo zie je maar dat dat van persoon tot persoon verschilt : er zijn er ook die wel op het forum posten, maar niet aan de challenge (durven) deelnemen uit schrik voor de (onverbiddelijke) scores ...
                              Interessant dus om te horen dat het omgekeerde ook mogelijk is

                              Tot de volgende challenge !
                              Mijn fotowebsite : www.filover.be

                              Comment

                              Working...
                              X