Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een Challenger stelt te GISTEL ten toon.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een Challenger stelt te GISTEL ten toon.

    Reeds enkele weken loopt te Gistel een mooie beknopte tentoonstelling met een 16-tal foto’s geportretteerd door Joze een trouwe en regelmatige Challenge deelneemster.

    Ik had via een PM bericht Joze belooft haar tentoonstelling indien moegelijk te bezoeken.

    Vandaag was het dan zo ver en vond ik voldoende tijd om naar Gistel te rijden voor bezoek aan het centrum Zomerloos waar de tentoonstelling loopt. Wat een naam voor deze schitterende dag. Toen ik in Gistel aankwam kon ik onmogelijk Gistel binnen met de wagen. Er was daar een Rommelmarkt zodat er heel wat drukte en bedrijvigheid was. Dus de wagen buiten de kern van Gistel geparkeerd en samen met mijn vrouw hebben we er een grote wandeling van gemaakt. Maar het loonde alvast de moeite en we werden bij aankomst in Zomerloos beloont met heel wat mooie foto’s.

    Mijn vrouw wist niet echt wat de bedoeling was voor deze uitstap. Maar zodra ze de opgehangen foto’s zag kwam de spontane reactie van Waw wat een mooie foto’s hangen hier.
    Ikzelf kende de fotografische waarde en kunnen van Joze al een klein beetje via de challenge maar stond ook toch aangenaam verast bij het zien van deze mooie serie foto’s. Bij thuiskomst stuurde ik Joze de onderstaande beoordeling:

    De 16 tentoongestelde foto’s vormen een mooi samenhangend geheel waar ze sterk met elkaar verbonden zijn door de overeenkomsten op gebied van het vangen van het licht en hoe het licht heel sterk speelt via de kleuren. Het zijn een voor als het ware kleine schilderijtjes. Natuurlijk bij de zwart-wit foto’s moeten de kleuren ruimte maken voor het gevangen licht dat dan wordt vertaalt in contrasten van wit, grijs tot diep zwart.

    De eerste foto die ik mocht observeren was de lichtstraat waar de fietser in de verte aan de horizon wordt opgezogen door de mooie gloed van het licht.

    De foto met de koeien in de wei is dan weer prachtig door de heerlijke warme kleuren en het mooie licht.

    Dan de zwart-wit foto van de zetel met daar boven de 3 maskers vind ik dan weer sterk door de weerspiegeling van de 3 maskers in het bovenlichtende dakraam. In deze foto is dan weer wat meer dramatiek te vinden.

    Bij de foto met de paraplu zijn het hier dan weer de mooie kleuren die de foto opmerkelijk maken.

    De foto met het bruggetje is dan weer anders en laat de kijker de romantische gevoelens opborrelen

    Verder waren er 2 foto’s die me door hun vermoedelijke bewerking heel sterk deden denken aan UV - fotografie. Die met de groenachtige kleur benaderd sterk het beeld alsof je door een nachtkijker aan het kijken bent.

    Kortom ik vond de samenbreng van de foto’s een mooie serie. Ik zal proberen je in het oog te houden voor de toekomst wat betreft door jouw ingerichte tentoonstellingen.

    Als suggestie zou ik je aanraden je foto’s een titel mee te geven dit laat de kijker gemakkelijke toe om je foto’s indien hij/zij dat wenst gemakkelijker te bespreken.

    Om te besluiten wens ik je alvast te feliciteren en wie weet tot een volgende tentoonstelling.

    Op bovenstaand relaas kreeg ik van Joze volgende verbeterende aanvulling::

    De tentoonstelling heeft als titel "Speels licht" en is vermeldt op de affiche aan de ingang. De affiche aan de ingang had ik echter niet opgemerkt. Maar uit mijn commentaar kan je al uitmaken dat de boodschap van het speelse licht heel duidelijk werd overgebracht. Joze liet me per PM weten dat ze bij de keuze van de foto’s ze geprobeerd had haar keuze zo te maken dat vooral de foto’s waar het licht in de foto's een prominente rol speelt vooral aan bod kwam. En daar is ze dan wel duidelijk in geslaagd.


    Op de suggestie dat ik haar gaf dat het aangeraden zou zijn bij de foto’s een gepaste titel te vermelden reageerde Joze als volgt:

    Oorspronkelijk waren een plaatjes voorzien per foto met wat uitleg, maar aan het zwembad hebben kinderhandjes de plaatjes weggenomen!!

    Hiermee bewijst Joze dat ze op gebied van het organiseren van tentoonstellingen niet aan haar proefstuk is.

    Voor zij die per toeval in de Omgeving Van Gistel verblijven of vertoeven en die interesse hebben deze tentoonstelling loopt nog tot 30 Jun 06.

    De toegang is gratis.

    Deze loopt in hetCentrum Zomerloos (Zwembad)
    Heyvaertlaan 16
    Gistel

    De openingsuren :

    Maandag: van 17u30 tot 19u00
    Dinsdag van 17u30 tot 20U00
    Woensdag van 14u00 tot 20u00
    Vrijdag van 17u30 tot 21u00
    Zaterdag van 14u00 tot 18u00
    Zondag van 09u00 tot 12u00
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300
Working...
X