Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Challenge gaat even met vakantie!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Challenge gaat even met vakantie!

    Meer dan een jaar geleden begon het BD-team aan de volledige vernieuwing van de IT-infrastructuur, inclusief nieuwe versies van software voor forum, Challenge en administratieve ondersteuning.
    Een behoorlijk complexe opdracht, die véél meer dan verwacht tijd, werk en investeringen heeft gekost …

    Met een beetje geluk nemen we in de laatste week van januari 2022 de nieuwe forumsoftware in gebruik.
    De Challenge krijgt een grondige make-over, met geheel nieuwe software gebaseerd op een WordPress-onderbouw.

    We willen eerst en vooral het forum 100% operationeel en stabiel krijgen. Omdat het technisch moeilijk (en wellicht niet verstandig) is om al het nieuwe in één keer online te brengen, gaat de Challenge eventjes met rust, om zo snel mogelijk in een nieuwe gedaante te herrijzen.

    Er komt daarom niet meteen al een nieuwe opdracht voor een volgende uitdaging, die houdt onze Challenge-administrator nog even in beraad.
    De resultaten van de december-Challenge zullen nog tot midden januari op de vertrouwde plaats beschikbaar blijven, en intussen ook in het archief opgenomen worden.

    Lees meer over dit alles in dit topic.

    We houden jullie verder op de hoogte via het forum, de website en onze Facebook pagina/groep. We rekenen op jullie begrip en steun, en danken jullie alvast voor jullie geduld!

  • #2
    Re: De Challenge gaat even met vakantie!

    Deze vakantie begint nu toch wel heel lang te duren?
    Groeten,
    Fabrice,
    Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

    Comment


    • #3
      Re: De Challenge gaat even met vakantie!

      Neem jullie tijd om de forumsoftware op punt te stellen maar waarom ligt de challenge stil zo lang het eerste doel nog niet 100% bereikt is ?
      Had er trouwens geen reactivatie geweest in april vorig jaar dan was de challenge al meer dan een jaar op vakantie geweest... dus bedankt voor toen maar misschien moet die reactivatie-optie terug eens overwogen worden?
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment


      • #4
        Re: De Challenge gaat even met vakantie!

        Al een ideetje wanneer de challenge terug komt?
        Keyki

        When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

        Comment


        • #5
          Re: De Challenge gaat even met vakantie!

          Oorspronkelijk geplaatst door keyki Bekijk bericht
          Al een ideetje wanneer de challenge terug komt?
          Eerst moet de migratie naar nieuwe forumsoftware achter de rug zijn, en dan staat de Challenge op de agenda. Een datum erop plakken kan ik helaas nog niet, omwille van die afhankelijkheid.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment


          • #6
            Re: De Challenge gaat even met vakantie!

            Dank voor de reactie.
            Keyki

            When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

            Comment


            • #7
              Re: De Challenge gaat even met vakantie!

              Misschien komt de challenge dit jaar terug?
              Groeten,
              Fabrice,
              Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

              Comment


              • #8
                Re: De Challenge gaat even met vakantie!

                Oorspronkelijk geplaatst door Fabrice Delahaye Bekijk bericht
                Misschien komt de challenge dit jaar terug?
                Fabrice,

                Achter de schermen wordt er nog steeds aan gewerkt (ook in Oekraïne). Er is hoop

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Re: De Challenge gaat even met vakantie!

                  Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                  Fabrice,

                  Achter de schermen wordt er nog steeds aan gewerkt (ook in Oekraïne). Er is hoop

                  Jaja
                  Dat zou fantastisch nieuws zijn!
                  Groeten,
                  Fabrice,
                  Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Challenge gaat even met vakantie!

                    Hoe staat het met de hoop?
                    Groeten,
                    Fabrice,
                    Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

                    Comment


                    • #11
                      Re: De Challenge gaat even met vakantie!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fabrice Delahaye Bekijk bericht
                      Hoe staat het met de hoop?
                      Ik heb de hoop vereffend en afgevlakt ...
                      Eind 2021 melding dat er al meer dan een jaar werkzaamheden waren voor de komende update (dewelke ? Forum draait nog steeds vBulletin®, versie 4.2.2. Nu halfweg 2023. Sorry, maar ik reken er niet meer op.
                      Spijtig dat men gewoon de oude versie van de Challenge niet verder is blijven gebruiken (met all pro's encontra's, voor- en nadelen). Nu hebben we helaas niets. En stilaan verdwijnt het in de vergeetput.

                      vBulletin®, versie 4.2.2 is niet bruikbaar met PHP 7.2 en met PHP zit men al aan versie PHP 8.3
                      Ja, ik weet het, upgraden is lastig en moeilijk vooral indien men diversie hoofdversies heeft overgeslagen. Misschien gewoon bij vBulletin®, versie 4.2.2 blijven en een eigen server die nog PHP draait voor 7.2.
                      Met MYsql (indien gebruikt) zitten we ook op het einde van het Latijn en is MariaDB, ... een goed alternatief, mits enkele regels te volgen, maar de overzet wordt ook steeds moeilijker en moelijker.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: De Challenge gaat even met vakantie!

                        Moderator Note: Als nog steeds dienstdoende maar al enige tijd werkloze Challenge Mod kan ik alleen maar hopen dat het bestuur hier enige klaarheid in kan scheppen, of op z'n minst een update kan geven van de werkzaamheden. Ik weet hier echt niets meer over dan de doorsnee Challenge-deelnemer of -fan, of ie nu VZW-lid is of niet.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: De Challenge gaat even met vakantie!

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Moderator Note: Als nog steeds dienstdoende maar al enige tijd werkloze Challenge Mod kan ik alleen maar hopen dat het bestuur hier enige klaarheid in kan scheppen, of op z'n minst een update kan geven van de werkzaamheden. Ik weet hier echt niets meer over dan de doorsnee Challenge-deelnemer of -fan, of ie nu VZW-lid is of niet.
                          Les, je kan misschien een werkloosheidsuitkering aanvragen aan BD, wie weet gaan ze u dan terug activeren

                          Mvg Yves.
                          What you see is what you get

                          Comment


                          • #14
                            Re: De Challenge gaat even met vakantie!

                            Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                            Les, je kan misschien een werkloosheidsuitkering aanvragen aan BD, wie weet gaan ze u dan terug activeren

                            Mvg Yves.

                            Goed idee... alleen was ik stilaan aan het 'uitbollen' (soort van 'landingsbaan' misschien?). Ben intussen 73, en besteed tegenwoordig meer van mijn tijd aan mijn akoestische gitaren, dan aan mijn fototoestel.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: De Challenge gaat even met vakantie!

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht

                              Goed idee... alleen was ik stilaan aan het 'uitbollen' (soort van 'landingsbaan' misschien?). Ben intussen 73, en besteed tegenwoordig meer van mijn tijd aan mijn akoestische gitaren, dan aan mijn fototoestel.
                              Een gat in de zwarte markt. We kopen momenteel een smartphone om mee te fotograferen ... Misschien een fototoestel kopen om gitaar mee te spelen ? En kunnen we als bijzaak gitaren verkopen om mee te bellen.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment

                              Working...
                              X