Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Challenging Challenge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Challenging Challenge

    Het valt mij op dat dit initiatief de goede richting uitgaat.
    tot op heden voor de Februari editie : (48 hours to deadline)

    Total Images: 80
    No. of ratings: 5211
    No. of comments: 264
    Average rating: 5,25

    Vooral de average rating is relatief sterk de hoogte ingegaan t.o.v Januari.

    motiverend, en ik hoop dan ook dat 2008 "un grand Cru" wordt voor Challenge of the Month.
    Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

  • #2
    Re: Challenging Challenge

    Het is misschien een persoonlijk gevoel maar ik vond het een mooie februari-challenge met veel variatie en een goede kwaliteit van de inzendingen. Ik duim met je mee voor een vervolg op deze goede tendens
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

    Comment


    • #3
      Re: Challenging Challenge

      Ik heb voor de eerste maal meegedaan en vond het heel leuk en leerrijk.
      Wat voor verbetering vatbaar is het aantal commentaren die geplaatst worden.
      Veelal zijn het dezelfde mensen die er een commentaar bij plaatsen.
      Het is daaraan dat je iets hebt.
      Ik heb hier heel mooie inzendingen waar één punt aan gegeven wordt zonder verdere motivatie bij.
      Zou graag ergens willen zien wanneer je een foto minder dan vijf geeft je er ook een commentaar bij zet zo hebben we er allemaal iets aan he.
      Grtz, Patrick
      http://www.trikke.be
      Ik doe het met Canon.

      Comment


      • #4
        Re: Challenging Challenge

        Hey juppekes

        Oorspronkelijk geplaatst door Trikke Bekijk bericht
        Ik heb voor de eerste maal meegedaan en vond het heel leuk en leerrijk.
        Wat voor verbetering vatbaar is het aantal commentaren die geplaatst worden.
        Veelal zijn het dezelfde mensen die er een commentaar bij plaatsen.
        Het is daaraan dat je iets hebt.
        Ik heb hier heel mooie inzendingen waar één punt aan gegeven wordt zonder verdere motivatie bij.
        Zou graag ergens willen zien wanneer je een foto minder dan vijf geeft je er ook een commentaar bij zet zo hebben we er allemaal iets aan he.
        Ik ben blij dat iemand begint over dat 1 punt

        Mijn fotoke staat ook in de top tien, waar ik zeer trots op ben

        Op mijn fotoke heb ik ook één 1 , één 2 en één 3 gekregen

        Die 3 kon ik nog begrijpen maar die 1 en 2 doet mij toch raar nadenken

        En der zijn nog fotokes die die lage scores niet verdienen
        Bootjes

        Comment


        • #5
          Re: Challenging Challenge

          Nu jullie er toch over beginnen ; ik vond het moeilijk om origineel uit de hoek te komen; ik ben blij met men 17de plaats , maar heel eerlijk ,ik had gehoopt iets hoger te scoren . Ik vond het ook moeilijk punten geven met zoveel goeie inzendingen , al bij al lijkt de uitslag me redelijk fair ; tja en die eentjes zullen er wel altijd zijn fotografie is en blijft een subjectief gegeven niets aan te doen

          Comment


          • #6
            Re: Challenging Challenge

            Volledig mee akkoord dat het geven van punten een subjectief gegeven is.
            Wat ik minder vind is dat er slechts heel weinig mensen
            er een commentaar of motivatie bij zetten.
            Het is tenslotte van die commentaar dat iedereen wel degelijk iets heeft.
            Ik weet dat dit wat tijd vraagt, maar positief is dat men dan meer bewuster gaat nadenken voor we zomaar een quotering geven.
            Grtz, Patrick
            http://www.trikke.be
            Ik doe het met Canon.

            Comment


            • #7
              Re: Challenging Challenge

              Oorspronkelijk geplaatst door Galamus Bekijk bericht
              Nu jullie er toch over beginnen ; ik vond het moeilijk om origineel uit de hoek te komen; ik ben blij met men 17de plaats , maar heel eerlijk ,ik had gehoopt iets hoger te scoren . Ik vond het ook moeilijk punten geven met zoveel goeie inzendingen , al bij al lijkt de uitslag me redelijk fair ; tja en die eentjes zullen er wel altijd zijn fotografie is en blijft een subjectief gegeven niets aan te doen
              Galamus voor mij was jij 1 van de beste. Ik had toch een top 5 voor je foto verwacht.

              Waar ik me vooral aan ergerde in deze challenge is dat het onderwerp niet al te serieus genomen werd. Voor mij is evenwijdig een wiskundig gegeven en moet het juist zijn. Een foto van de natuur trekken en meedoen aan een challenge over evenwijdige lijnen vind ik met het haar getrokken! (bvb bamboeblad).
              Voor de rest vond ik het ook een leuke challenge, maar ik had graag ook wat comment op mijn foto gehad. Ik deed deze maand nl mee om te leren en zeker niet om te winnen.

              grtz

              Jotto
              Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

              Comment


              • #8
                Re: Challenging Challenge

                Een foto van de natuur trekken en meedoen aan een challenge over evenwijdige lijnen vind ik met het haar getrokken! (bvb bamboeblad).
                Dat bamboeblad is van mij. Vond het net een extra uitdaging om een natuurlijk onderwerp te vinden, en nee helemaal niet ver gezocht!

                Voor mij is evenwijdig een wiskundig gegeven en moet het juist zijn.
                Als je het dan toch wetenschappelijk onderbouwd wil hebben: Een eigenschap van monocotyledonen (éénzaadlobbigen), waaronder de grassen en dus ook bamboe, is dat hun bladen parellelnervig zijn! Er is meer in wetenschap dan wiskunde hoor!

                Gr. KoRi.
                --

                Comment


                • #9
                  Re: Challenging Challenge

                  Oorspronkelijk geplaatst door KoRi Bekijk bericht
                  Dat bamboeblad is van mij. Vond het net een extra uitdaging om een natuurlijk onderwerp te vinden, en nee helemaal niet ver gezocht!



                  Als je het dan toch wetenschappelijk onderbouwd wil hebben: Een eigenschap van monocotyledonen (éénzaadlobbigen), waaronder de grassen en dus ook bamboe, is dat hun bladen parellelnervig zijn! Er is meer in wetenschap dan wiskunde hoor!

                  Gr. KoRi.
                  --
                  Denk dat Jotto mijn bamboeblad bedoelde...
                  wou eens iets anders en dat wordt niet altijd in dank afgenomen hé
                  maar gelukkig zijn er die het toch een knappe foto vonden.
                  'k zal voor de volgende keer meer binnen de lijntjes en hokjes kleuren

                  Comment


                  • #10
                    Re: Challenging Challenge

                    Een foto van de natuur trekken en meedoen aan een challenge over evenwijdige lijnen vind ik met het haar getrokken! (bvb bamboeblad).
                    Als je er al van uit gaat dat natuuronderwerpen niet kunnen omdat die niet perfect evenwijdig zijn moeten we misschien een landmeter op pad sturen om de andere inzendingen te controleren op tot op de milimeter correcte evenwijdigheid. Waarschijnlijk schieten er dan niet echt veel inzendingen meer over.

                    Dit is nu net wat ik met deze http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=198841 post wou aantonen. Voor bepaalde mensen is een inzending enkel goed wanneer deze sterke architecturale elementen bevat en dan nog lieftst in een studio/mini-studio gefotografeerd werd. Laat dat nu voor sommige anderen net de saaiste beelden opleveren.

                    Iedereen kan enkele houten latten of ijzeren palen evenwijdig leggen maar niet iedereen ziet diezelfde lijnen in de natuur of in zijn omgeving. Ikzelf ben geen fan van foto's waaraan je duidelijk ziet dat ze in scene zijn gezet.Toch zal ik deze foto's vaak wel een vrij hoge score geven wanneer de foto technisch goed is. Eigen voorkeur kan een reden zijn om een foto een betere score te geven. Maar een technisch goede foto die aan de challengevoorwaarden voldoet een 1 of twee te geven enkel en alleen omdat het onderwerp je niet aanstaat, dat gaat me wat te ver.

                    Als ik mijn eigen beoordelingen toets aan de gemiddelde scores valt het me op dat deze punten niet zover uiteenlopen. Voor mij een bewijs dat ik in éér en geweten punten toeken zonder persoonlijke voorkeur van onderwerp alles laten te bepalen. Misschien moesten meer mensen deze oefeninging eens doen.

                    Overigens vond ik deze maand het niveau van de inzendingen erg goed en kijk ik al uit naar de inzendingen van volgende maand, hopelijk met veel variatie.

                    Mvg,

                    Luc
                    Last edited by digiluc; 3 maart 2008, 13:06.
                    Neem ook even een kijkje op : http://www.lucvercammen-natuurfotografie.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Challenging Challenge

                      Oorspronkelijk geplaatst door Greyhorse Bekijk bericht
                      Denk dat Jotto mijn bamboeblad bedoelde...
                      wou eens iets anders en dat wordt niet altijd in dank afgenomen hé
                      maar gelukkig zijn er die het toch een knappe foto vonden.
                      'k zal voor de volgende keer meer binnen de lijntjes en hokjes kleuren
                      Greyhorse,

                      Ik stelde jouw foto inderdaad als voorbeeld.
                      Niet dat ik de foto niet mooi vond, dat was absoluut wel het geval, maar ik vond hem niet passen. Om andere niet te willen beïnvloeden, heb ik niet meegedaan aan de discussie of hij al dan niet beantwoordde.

                      Kori,

                      Bij jou lag het anders.
                      Dit was voor mij wel een natuurfoto met evenwijdige lijnen.
                      Als je lage punten had, waren die niet van mij (zelfde geldt voor digiluc, maar bij hem heb ik wel getwijfeld )


                      grtz

                      Jotto
                      Last edited by Jotto; 3 maart 2008, 12:58.
                      Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

                      Comment


                      • #12
                        Re: Challenging Challenge

                        Oeps, sorry voor de verwarring.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Challenging Challenge

                          Wegens gebrek aan technische kennis hou ik meestal mijn comments voor mezelf ; ik geef punten in eer &geweten op alle inzendingen met als prioriteit het naleven van het thema zonder te kijken naar de gegeven commentaren ; ik kan me voorstellen dat veel mensen klakkeloos de comments navolgen van hun idolen en naargelang punten geven , een spijtig maar menselijk fenomeen.
                          Jotto bedankt , 't is fijn om te horen
                          Groetjes Galamus

                          Comment


                          • #14
                            Re: Challenging Challenge

                            Om even terug in te pikken op het begin van dit forum, vind ik het ook niet eerlijk, dat foto's die in de top 10 belanden, een 1 of een 2 krijgen.
                            Ik beoordeel foto's volgens 3 aspecten, fototechnisch, creativiteit en voldoen aan de opdracht. Hoe kan dan een goede foto een 1 krijgen? Waar zit de eerlijkheid??
                            Het is toch de bedoeling om hier iets te leren, tis niet dat je hier spectaculaire prijzen mee kan winnen.

                            Om dan tot het verschil tussen naruurfotografie en studiofotografie te komen, gaat mijn voorkeur ook naar natuurfotografie uit. Studiofotografie kan je manipuleren maar als je erop uit trekt heb je een hoop waar je geluk moet mee hebben, je moet zoeken naar iets wat je dan nog goed in beeld moet brengen met het licht dat door de natuur op dat moment wordt gegeven en zo kan ik nog wel wat verder mijn interesse verduidelijken maar ik denk wel dat je mijn punt wel hebt begrepen.

                            Misschien ook een goed discussiepunt: 2 challenges op een maand - 1 voor studio en 1 voor natuur, dan kan het misschien beter beoordeeld worden, iemand hier al over nagedacht want dit is maar een gedachte die bij mij te opkomt.

                            @ Mriya, ik vind dat dit inderdaad eens zou moeten herbekeken worden, want dit zou niet mogen, ook al vind iemand je foto niet creatief dan nog mag dit geen 1tje opleveren want jouw foto is technisch in orde en voldoet aan de opdracht.
                            Dus mijn steun heb je.

                            Zoals sommige hier ook zeggen dat fotografie een subjectief gegeven is, daar ga ik maar voor de helft mee akkoord.
                            Creativiteit daar heeft natuurlijk ieder zijn mening, maar technisch is toch standvastig volgens de regels van de kunst.
                            Keyki

                            When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Challenging Challenge

                              Eigenlijk ben ik blij dat het punten geven nog eens aangekaart wordt. Iedereen mag gerust weten dat ik kort na de uitslag van de challenge een bericht heb verzonden naar de moderators Nestor en Spooky waarin ik hen mede deelde dat ik op het punt sta om me volledig uit de challenge terug te trekken.

                              Het is niet zo zeer ( of niet alleen ) de slechte commentaar die goede foto’s doet kelderen ( zoals sommige mensen gretig beweren in vorige topics ) , maar het punten geven in eigen belang zoals ik al meerdere keren heb aangehaald. Ik heb er echt een probleem mee en vraag me af wat de mensen bezield bij het geven van een lage score aan een foto waarvan die uiteindelijk toch terecht komt in de top 10. Dit kan niet anders zijn dan dat ze het gemiddelde omlaag willen brengen om zelf hoger te scoren.

                              De moderator heeft me de laatste tijd heel wat op de vingers getikt voor commentaren die te grof zouden zijn. Ik weet dat en hij had ook dikwijls gelijk. Daarvoor mijn excuses , het is nooit de bedoeling geweest om iemand te kwetsen. Ik ben een persoon die rechtuit zegt wat hij denkt. Ik weet ook dat hij volop bezig is met onregelmatigheden op te sporen zoals het te veel aantal 1tjes geven. Dit is blijkbaar niet genoeg want het probleem zit hem niet enkel in de grote aantallen 1tjes die gegeven worden , het zit hem in de lage scores die gegeven worden aan de betere foto’s.

                              Als je kijkt naar de opmerkingen die ik bij mijn inzending heb gekregen waren dit stuk voor stuk positieve en lovende opmerkingen ( waarvoor ook mijn dank ). Maar als je dan gaat kijken naar de score zijn er toch enkele mensen die de foto kunnen onderuit halen. Als je 11 keer 10 en 15 keer 9 behaald dan kan ik niet anders oordelen dat de mensen die een 2 of dergelijke geven, dit doen uit eigen belang. Daar zou moeten naar gekeken worden en het motief van deze puntengevers moet in vraag gesteld worden.

                              Het is zeker niet de bedoeling om uit de hoek te komen als slechte verliezer. Niets is minder waar. De top 10 heeft deze plaatsen zeker verdiend.
                              Ik heb hier meer dan eens over nagedacht en gepraat met de moderators en zelfs in topics nog vóór de uitkomst van deze challenge. Dit is dus geen impulsief schrijven ( zoals ik wel al eens durf doen )

                              Zolang dit soort toestanden kunnen gebeuren , en zolang de manier van punten geven niet op een andere manier kan verlopen is de overweging zeer groot om me terug te trekken uit heel het challenge gebeuren.
                              Dit is met pijn in het hart want ik heb hier heel veel geleerd en heel veel plezier aan beleefd.
                              To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                              Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                              Comment

                              Working...
                              X