Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Challenge foto's zichtbaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Challenge foto's zichtbaar

    Voor het eerst kijk ik in BD's challenge of the month site. Zou er graag een keer mee willen doen. Echter merk ik op dat de inzendigen al zichtbaar zijn. Lijkt me oneerlijk of juist handig als je nog geen foto hebt gestuurd. Zelfs wijziging is dan ook nog mogelijk.
    (kon zo gauw niet zien of dit eerder is gepost)

    Is het nooit getest om de foto's pas te laten zien na sluiting van inzendtermijn en dan bijvoorbeeld een week eruit te trekken om te stemmen en punten te geven. Lijkt mij spannender en eerlijker.

    - alle foto's worden tegelijk getoond.
    - 1 week de tijd om op je beste foto te stemmen
    - geen wijzing van foto's

    Ik merk wel hoe jullie reactie is. In iedere geval ga ik zeker een keer meedoen.

  • #2
    Re: Challenge foto's zichtbaar

    zal weer vele discussie opwerpen......


    voorbeeldje: met de schaduwen heb ik niet meegedaan, omwille van een aantal redenen. zeer weinig tijd, een moeilijk idee, en de foto die ik had, die was eigenlijk al in grote mate door iemand anders uitgewerkt.......om niet van dom plagiaat te worden 'beschuldigd', heb ik die foto dus maar niet ingestuurd. op deze manier die je voorstelt, wordt dit verhindert, dat is dus wel positief...


    anderzijds kan je ook ideeen opdoen, zonder al te veel te gaan plagieren. er worden namelijk vele invalshoeken gevonden, dewelke allemaal interessant zijn. ook met ze te laten zien, zie je al iets van de kwaliteit, en weet je sneller of je foto het zou kunnen halen, of dat je toch beter een andere foto inzendt...

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: Challenge foto's zichtbaar

      Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
      zal weer vele discussie opwerpen......


      voorbeeldje: met de schaduwen heb ik niet meegedaan, omwille van een aantal redenen. zeer weinig tijd, een moeilijk idee, en de foto die ik had, die was eigenlijk al in grote mate door iemand anders uitgewerkt.......om niet van dom plagiaat te worden 'beschuldigd', heb ik die foto dus maar niet ingestuurd. op deze manier die je voorstelt, wordt dit verhindert, dat is dus wel positief...


      anderzijds kan je ook ideeen opdoen, zonder al te veel te gaan plagieren. er worden namelijk vele invalshoeken gevonden, dewelke allemaal interessant zijn. ook met ze te laten zien, zie je al iets van de kwaliteit, en weet je sneller of je foto het zou kunnen halen, of dat je toch beter een andere foto inzendt...
      Om juist te voorkomen van beschuldigingen 'plagiaat' is het naar mijn mening dus spannender en eerlijker om de foto's na de deadline te showen.

      Om juist de kwaliteiten al te zien bij vooraf showing geeft een beginner als ik ook de neiging om dan maar niet mee te doen als ik weet dat ik toch geen kans maak. Als ik de foto's nog niet zie stuur ik eerder mijn foto's op. Het commentaar op mijn foto na de wedstrijd zal voldoende lesmateriaal zijn om mezelf naar een volgend challenge te stormen. Des te meer inzendingen omdat je juist nog niks ziet. Iedereen gelijke kansen vanaf het begin.

      Dat je twijfelt tussen je eigen foto is mogelijk. Maar snel je gestuurde foto wisselen omdat je naar mening betere ziet is weer zo gemanipuleerd.

      Wat ik zo leuk vind van BD is toch de drang om naar elkaars kunstwerken te kijken. Een spannende challenge erbij maakt mijn drang des te groter. Je hebt namelijk 2 deadlines.

      1 je drang om alle inzendingen te mogen zien.
      2 je drang om de uitslag te zien

      Daartussen zit je commentaar periode en je top 10 keuze.

      Vinden jullie niet dat dit de Challenge op BD 10x spannender maakt. Of je nou beginner of pro bent.

      Comment


      • #4
        Re: Challenge foto's zichtbaar

        Voor mij mag het blijven lopen zoals het nu loopt, niet dat ik er tevreden mee ben maar omdat er al veel (te) veel over is gepraat en geschreven.
        Ik maak een foto, zet die in de challenge en wacht dan af.
        Dit is ook voor mij de laatste reactie hierop, misschien kun je eens de mening van anderen zoeken via de search-knop.

        groeten, Jan.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

        Comment


        • #5
          Re: Challenge foto's zichtbaar

          Zal ik doen.
          Was trouwens mijn eerste reactie na het zien van de challenge site

          Comment


          • #6
            Re: Challenge foto's zichtbaar

            Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers
            Ik maak een foto, zet die in de challenge en wacht dan af.
            Is bij mij ook het geval.

            Het zien van de foto's tijdens de instuurperiode stoort mij niet echt. Het vermijdt bvb dat er 5 min of meer gelijke foto's ingestuurd worden, wat niet echt interessant is om naar te kijken en punten te moeten geven.

            En als iemand bij het bekijken van de andere foto's denkt dat hij zijn/haar foto beter vervangt door een ander en beter exemplaar, dan verhoogt het alleen maar de kwaliteit van de inzendingen, wat ook niet slecht is. Het stimuleert deelnemers om telkens beter te doen.

            Je voorstel maakt het misschien wel spannender maar beperkt wel het kijkgenot tot 1 weekje. Nu kan je regelmatig komen kijken naar nieuwe foto's ...

            En als beginnend deelnemer mag je je niet laten afschrikken door hetgeen reeds ingestuurd is. Iedereen is ergens begonnen en als je de challenge op een juiste manier benadert, kan je heel wat bijleren. De challenge is een uitdaging om dingen op een andere manier te bekijken, om foto's te nemen van onderwerpen die je anders nooit zou vastleggen, om zaken uit te proberen, om telkens beter te doen, ... Als het een harde competitie zou worden (wat het nu niet is), dan krijgen we een ongezonde situatie met alleen maar verliezers ... en dat is niet echt de bedoeling.

            We rekenen er op dat je zeker eens meedoet EN blijft meedoen
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

            Comment


            • #7
              Re: Challenge foto's zichtbaar

              Daar zit wat in Filipo. Zo heb ik het nog niet eens bekeken. Het is maar goed dat ik mn vraag toch heb gesteld. Licht veel op en zal het ook hierbij laten. Als het niet aanspreekt was het wel al gewijzigd.

              Ik doe mn best om nog iets te sturen mocht ik iets tegen komen

              Comment


              • #8
                Re: Challenge foto's zichtbaar

                Oorspronkelijk geplaatst door Tjie Thow
                Voor het eerst kijk ik in BD's challenge of the month site. Zou er graag een keer mee willen doen. Echter merk ik op dat de inzendigen al zichtbaar zijn. Lijkt me oneerlijk of juist handig als je nog geen foto hebt gestuurd. Zelfs wijziging is dan ook nog mogelijk.
                (kon zo gauw niet zien of dit eerder is gepost)

                Is het nooit getest om de foto's pas te laten zien na sluiting van inzendtermijn en dan bijvoorbeeld een week eruit te trekken om te stemmen en punten te geven. Lijkt mij spannender en eerlijker.

                - alle foto's worden tegelijk getoond.
                - 1 week de tijd om op je beste foto te stemmen
                - geen wijzing van foto's

                Ik merk wel hoe jullie reactie is. In iedere geval ga ik zeker een keer meedoen.
                Voor 500 % akkoord met het voorgestelde idee.
                Ik heb mijn oorspronkelijke foto ook niet ingezonden wegens 'idee al gebruikt'. Gelukkig heb ik het onderwerp nog langs een andere invalshoek kunnen benaderen.
                Misschien eens een poll opstellen om de mening van de BD'ers te kennen??

                Comment


                • #9
                  Re: Challenge foto's zichtbaar

                  Wat mij betreft mag de challenge blijven zoals hij is. Het stoort me totaal niet om foto's van anderen al te zien. Zoals Filipo zegt, het is een kans om te vermijden dat meerdere gelijkaardige foto's worden ingestuurd. Enige originaliteit mag wel en als je ziet dat iemand anders hetzelfde idee had als jij, dan kan je tenminste iets anders trachten te vinden of het idee gewijzigd uitwerken.
                  En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

                  Comment

                  Working...
                  X