Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Candid shot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Candid shot

    Mensen, wat wordt hiermee bedoeld?
    Gewoon een foto op het onverwachts? of je echt verstoppen in de bossen en dan "de paringsrituelen bij de groene brulkikker" fotograferen?

    Want hoe kan je zien dat de persoon de fotograaf niet ziet?
    Ik vind het moeilijk, veel te ingewikkeld voor ne gewone mens
    Jaja, schatje, geef eens wat meer uitleg anders kan ik niet gaan slapen

  • #2
    ik denk dat de helft van de BD members halve stalkers zullen worden.

    onderwerp is toch duidelijk, gewoon van iemand een foto nemen terwijl de persoon het niet door heeft en liefst terwijl hij/zij iets aan het doen is wat hij/zij liever had dat het niemand gezien heeft
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Hallo Act,

      Het is niet de bedoeling dat iedere BD-er nu plotseling een stalker/voyeur wordt .
      Ingewikkeld? Moeilijk? Maar neen meisje ...
      Spannend is al een betere omschrijving .
      Het is zeker niet de bedoeling mensen in compromitterende situaties te verrassen maar wel leuke, onverwachte foto's te krijgen ...
      We zullen wel zien wat de creativiteit, de inspiratie en vaak "het toeval" gaan opleveren.

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Het is zeker niet de bedoeling mensen in compromitterende situaties te verrassen maar wel leuke, onverwachte foto's te krijgen ...
        We zullen wel zien wat de creativiteit, de inspiratie en vaak "het toeval" gaan opleveren.
        ik denk dat je net heel leuke, onverwachte foto's gaat krijgen als je wel gaat stalken en compromitterende situaties gaat vastleggen.

        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

        Comment


        • #5
          stalkers !!
          Simkin.

          portfolio: http://www.megapixel.tk

          Comment


          • #6
            Originally posted by tom314
            Het is zeker niet de bedoeling mensen in compromitterende situaties te verrassen maar wel leuke, onverwachte foto's te krijgen ...
            We zullen wel zien wat de creativiteit, de inspiratie en vaak "het toeval" gaan opleveren.
            ik denk dat je net heel leuke, onverwachte foto's gaat krijgen als je wel gaat stalken en compromitterende situaties gaat vastleggen.
            Ik zou al een voorbeeldje van wat Tom bedoelt, kunnen aanhalen, maar ik ga dat dus niet doen.
            (Het is een foto van op een strand in Lanzarote, dus, inderdaad, het is wat je denkt dat het is. )

            Niet dat ik een voyeur ben, maar ik stel toch vast dat de huidige kleine digicams met grote (maar zo goed als onzichtbare) zooms de ideale tools daarvoor zijn. Zeg nu zelf: of je nu een groothoek landschapsfoto aan het maken bent of inzoomt op een (pikant?) detail in dat landschap; wie ziet het verschil? Met zo'n kanon (Canon?) van 600mm op je toestel is het een heel ander verhaal.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              bijlange nie ge zet u in zo'n birdwatch kastje
              ik zal me op de meir in Antwerpen eens in een grote brievenbus gaan steken sé, met den 400 uit de gleuf

              Comment


              • #8
                bijlange nie ge zet u in zo'n birdwatch kastje
                ik zal me op de meir in Antwerpen eens in een grote brievenbus gaan steken sé, met den 400 uit de gleuf
                Ja en nog eens met de hoofdprijs gaan lopen zeker

                Comment


                • #9
                  Lap, wat doen ze ons toch allemaal aan ? Waar moet ik de eerste weken weer overal gaan rond en tegen lopen ? Waar zijn de gore buurten, en hoe kunnen we daar ongezien komen ? Hoe moet ik weeral gaan uitleggen waar ik ga uithangen ?
                  Hoe bouwen we een digicam in een schoenendoos in en hoe moeten we dat knoppeke laten afgaan ? Hoe doen we dat ding afgaan als moeder de vrouw het deksel van de soepketel eraf neemt ?
                  Hoe krijg ik mijn toestel gekoppeld aan een periscoop ?
                  Hoe overleef ik ongezien enkele dagen onder een tentzeil van Belgacom ? Hoe kan ik me vrij maken ? Hoe vermom ik mij in een standbeeld, hoe krijg ik een 717 onder mijn klak ?
                  Dit en andere vragen houden me de eerste dagen weeral uit mijn slaap...
                  Het zal er weer spannen....thuis ! "wa fotokes zedde nu wer aan 't maken ?"

                  Misschien eerst voor een doktersbriefke zorgen.....beetje voor een overspannen toestand zorgen, dat kan al veel verklaren...
                  Ik begin al iets te voelen....
                  Toch een mooie uitdaging vind ik. Bedankt BD en Jaja !!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Sonyke
                    Lap, wat doen ze ons toch allemaal aan ? Waar moet ik de eerste weken weer overal gaan rond en tegen lopen ? Waar zijn de gore buurten, en hoe kunnen we daar ongezien komen ? Hoe moet ik weeral gaan uitleggen waar ik ga uithangen ?
                    Hoe bouwen we een digicam in een schoenendoos in en hoe moeten we dat knoppeke laten afgaan ? Hoe doen we dat ding afgaan als moeder de vrouw het deksel van de soepketel eraf neemt ?
                    Hoe krijg ik mijn toestel gekoppeld aan een periscoop ?
                    Hoe overleef ik ongezien enkele dagen onder een tentzeil van Belgacom ? Hoe kan ik me vrij maken ? Hoe vermom ik mij in een standbeeld, hoe krijg ik een 717 onder mijn klak ?
                    Dit en andere vragen houden me de eerste dagen weeral uit mijn slaap...
                    Het zal er weer spannen....thuis ! "wa fotokes zedde nu wer aan 't maken ?"

                    Misschien eerst voor een doktersbriefke zorgen.....beetje voor een overspannen toestand zorgen, dat kan al veel verklaren...
                    Ik begin al iets te voelen....
                    Toch een mooie uitdaging vind ik. Bedankt BD en Jaja !!
                    Woehaa! Prachtvoorbeelden, sonyke!

                    Ikzelf dacht aan hetvolgende: ik kruip bij een vriend in de kast in de slaapkamer, zijn vrouwtje in het bed. Dan komt hij thuis, zijn vrouw doet alsof ze verschoten is. Op het moment dat hij begint te voelen dat er iets niet pluis is val ik zogezegd uit de kast. En DAN neem ik de foto.

                    Dat ik win staat vast, als ik de foto tenminste achteraf nog kan posten.

                    Jaja, als het fout gaat: kan ik evt. een verzekering van BD aanspreken?
                    http://www.theafricabug.com

                    Comment


                    • #11
                      Jochen, zouden we niet beter van jou een foto nemen als jij uit de kast komt?

                      Comment


                      • #12
                        deze maand wel opletten, je zou wel enige bd members kunnen tegenkomen in de struiken
                        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Act
                          Jochen, zouden we niet beter van jou een foto nemen als jij uit de kast komt?
                          Gebruik dan maar een goeie breedhoek! Stoefstoef, kolleke openzetten...
                          http://www.theafricabug.com

                          Comment


                          • #14
                            Mss een moeilijk onderwerp maar ik zie er maar weinig candid shots tss staan......
                            Het onderwerp van de challenge zou toch het belangrijkste punt moeten zijn, vind ik dan toch
                            "Alive and Kicking"

                            http://www.pbase.com/tinnew

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Tinne
                              Mss een moeilijk onderwerp maar ik zie er maar weinig candid shots tss staan......
                              Het onderwerp van de challenge zou toch het belangrijkste punt moeten zijn, vind ik dan toch
                              Volledig akkoord Tinne, met héél veel goede wil zie ik er tot op heden slechts 2 à 3 die daarvoor in aanmerking komen.

                              Comment

                              Working...
                              X