Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Buggie in de Challenge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Buggie in de Challenge

    ja, echt waar!
    Volgens mij zit er een (weliswaar klijn!) buggie in de challenge!

    Wanneer ik de afbeelding wil sorteren op 'My Rating', komen de 10nen pas als laatst!!!

    Aan jaja (of Christian en Tom): ik denk dat dit komt omdat dit veld in de database is gedefinieerd als karakter, en niet als integer.

    Verders mijn complimenten!
    Album: http://www.webmeester.com/

  • #2
    Och er zit er wel meer dan eentje in... nobody's perfect .
    Maar er is nu alvast eentje minder .

    Voor de duidelijkheid de ratings zitten wel degelijk als een getal in de db maar werden omgezet naar een karakter om een x weer te geven indien je nog geen rating hebt gegeven.
    Dit is nu aangepast, een NULL waarde wordt een 11 . En zo zie je eerst de foto's die je nog niet hebt beoordeeld.
    Een mens moet wat creatief zijn hé.
    Christian D.

    Comment


    • #3
      Hallo Christian,

      Met alweer onze dank voor de verdere verbetering van de challenge-software ...

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Wat mij is opgevallen is dat bij bv de eerste foto (alle foto's hebben het), dat de average rating bij het overzicht verschillend is als de average rating in de foto zelf.


        Bij de miniaturen/thumbnails:
        Average Rating: 7,36
        No. of ratings: 58


        <font color="navy">
        Bij de foto zelf (dus bij klik op de miniatuur/thumbnail):
        IMAGE RATING
        Numer of ratings: 58
        Average Rating: 7,5</font id="navy">
        Tiggy - Nikon Coolpix 4300

        Comment


        • #5
          Originally posted by Tiggy
          Wat mij is opgevallen is dat bij bv de eerste foto (alle foto's hebben het), dat de average rating bij het overzicht verschillend is als de average rating in de foto zelf.
          Dat was mij nog niet opgevallen maar nu je het zegt, dit is idd verschillend voor de meeste foto's. Voor de winnaar maakt het weinig verschil (die stak er toch bovenuit), voor de anderen kan het misschien een plaatsje schelen maar niks dramatisch dus.

          Het heeft mogelijks iets met afronding te maken. Bij de foto zelf wordt er steeds tot op 1 cijfer na de komma afgerond; bij het overzicht is dat tot op 2 cijfers. Maar 7.36 afgerond geeft niet echt 7.5 ...
          een leuke challenge voor Christian (of een collega) ??
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

          Comment


          • #6
            Ik begrijp echt niet waar jullie dat zien .

            En om even serieus te zijn, de reden was dat de pagina die de foto in het groot toont nog de hoogste 2 en laagste 2 ratings niet meetelde in het gemiddelde.
            Wat dus nog maar eens het bewijs is dat deze methode maar weinig verschuivingen geeft...

            Christian D.

            Comment


            • #7
              Originally posted by christian
              Ik begrijp echt niet waar jullie dat zien .

              En om even serieus te zijn, de reden was dat de pagina die de foto in het groot toont nog de hoogste 2 en laagste 2 ratings niet meetelde in het gemiddelde.
              Wat dus nog maar eens het bewijs is dat deze methode maar weinig verschuivingen geeft...
              Inderdaad. Bedankt voor de uitleg Christian ! Weer een argument bij om alles te laten zoals het is ...

              Nu je toch in de buurt bent , vraagt het veel werk om op de overzichtspagina aan te duiden hoeveel comments een bepaalde foto gekregen heeft ? Kwestie van niet telkens opnieuw alle foto's te moeten doorlopen op zoek naar comments. Gewoon maar een vraagje.
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

              Comment

              Working...
              X