Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Andere manier van ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Andere manier van ...

    Wel een ieder zal wel geschrokken, in ieder geval betrokken zijn geweest bij mijn post van 'mini veel te moeilijk', heb er zelf maar vanaf gezien nog verder te reageren.

    Die cijfergeving van 1 tot 10, wel die werkt voor een wis-, natuur- of scheikunde proefwerk, maar duidelijk niet voor het uitbrengen van de waardering van een foto.

    Een idee is om een ieder die punten gaat toekennen een zakje punten te geven, dat zakje kan dan worden uitgedeeld, misschien ook herverdeeld. Kunnen er tien of honderd of van mijn part 37 zijn, het totaal te vergeven aantal punten doet niet ter zake, maar ieder jurylid heeft maar een beperkt aantal punten te verdelen.

    Om de winaar te vebalen vervalt dan het berekenen van het gemmidedelde, daar de winnar domweg diegenen is met de meeste punten.

    De gegeven punten zijn dan punten van waarderering en geen punten van afkeur. Hetgeen nu maar al te vaak het geval is. En zoals iedereen weet, heb ook ik mij daaraan bezondigd, wel heb gedaan in lijn van het idee van 1 tot 10.

    Het meest simpele zou zijn, dat iedereen slecht 1 punt kan toekennen, maar dat doet denk ik niet het gevoel van het jurylid goed. Een ieder ziet toch en hele goede, een betje mindere, en ook nog op zijn minst en die ook nog een puntje verdient.

    Punt van overweging zou ook nog kunnen zijn, heeft iedereen een x-tal punten te vergeven of alleen diegene die ook een foto in de challenge hebben ingestuurd ?

    Zou er niet bijvoorbeeld de eerste drie weken van de maand alleen maar bijdragen ingestuurd moeten kunnen worden en dan in de laatste wek van de maand de punten toegekend ? (eerste de inzendingen compleet en dan pas het toekennen van de punten) ?

    In de 'mini' serie, gestopt met kritieken, en ook geen punten gegeven.

    Vind fotografisch in het kader van de opdracht alle inzendingen maar zozo, en toch ook zijn alle inzendingen heel dapper, waarmee ik bedoel, dat de inzenders de uitdaging, hoe moeilijk ook, hebben aangedurfd.

    jacques.




  • #2
    Hallo jacques,

    Christian, de bedenker/maker van de forumsoftware, heeft een aantal modellen gemaakt wat betreft de puntentelling voor het bepalen van de winnaar.
    Hij heeft daar heel veel tijd en energie ingestopt.
    Die modellen heeft hij later dan nog eens "losgelaten" op voorbije challenges - en ongeacht welk systeem gebruikt werd, de "eersten" waren steeds de "eersten".

    Ik denk dat het er simpelweg op neerkomt dat iedereen de challenge - en dus ook de inzendingen - met "respect" moet behandelen, en dan tot een waardeoordeel voor elke foto komen.
    "Misbruiken" zijn spijtig genoeg (bijna) niet uit te sluiten, maar het overgrote deel van de mensen gebruikt het gezonde verstand en ziet de challenge in de juiste perspectieven, namelijk die waarvoor hij ooit door de forumleden aangevraagd werd.
    En persoonlijk denk ik dat bij elke challenge steeds een foto gewonnen heeft die ook verdiende van te winnen - zonder afbeuk te doen aan de kwaliteit van de andere inzendingen.

    Het hoofddoel is nog steeds het inzenden rond een bepaald thema - en "het forum" heeft gevraagd om een bepaalde manier van kwoteren te krijgen - dat komt niet van ons.
    We hebben zowel die thema-inzending als de kwotering aangeboden en als (sommige) mensen daar niet correct mee kunnen omgaan, dan is dat erg spijtig ...

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Tja, er zal nog veel over gesproken worden vrees ik en waarschijnlijk zal het systeem zo blijven. Wat ik respecteer ik ben al blij dat er de challenge georganiseerd wordt.

      Persoonlijk zou ik ook maar punten laten geven als alle inzendingen binnen zijn. Dan kijken hoeveel inzendingen er zijn, zijn er 52 inzendingen dan geef je iedereen die punten wil geven 52 punten ter beschikking van 1 tot 52. Die moet hij dan verplicht allemaal op doen, zodat elke foto evenveel stemmen krijgt.

      Dit is mijn idee, ik wil helemaal niet de bedoeling hebben om te zeggen hoe het zou moeten. De organisatoren hebben voor het huidige systeem gekozen en daar heb ik alle respect voor.


      Groeten,
      Kristof

      Comment


      • #4
        Hallo,

        En dan mag je nog zo'n grote site zijn als je wil, je ontkomt ook niet aan "misbruiken" ...

        Dit staat bij dpreview te lezen momenteel:
        "Sadly today we have had to terminate our poll of 'Which D-SLR would you buy?' simply because of the repeated abuse of our poll system by individuals intent on boosting the result of a particular camera. Despite the fact that we put several security measures in place which check for the correct HTTP headers, repeat posts, cookie validity etc. these determined individuals thought it worthy to waste their time working around these. We have identified the culprits, unfortunately as some of the IP addresses are from dial-up or proxy addresses it won't be possible to block those networks (although we will look these up in our forums database). We may in the future only be able to allow registered users to take part in our polls, which is a pity.

        Poll cheats - hall of shame
        All of the following attempted to post 20 or more votes (some over 100):

        165.124.115.146 - northwestern.edu (Northwestern Univ., US)
        219.93.230.94 - tm.net.my (Telekom Malaysia)
        165.21.83.250 - singnet.com.sg (Singapore) *1
        202.156.2.219 - maxonline.com.sg (Starhub Singapore, Cable) *2
        203.124.2.57 - singnet.com.sg (Singnet / MSN)
        217.136.122.168 - skynet.be (ADSL user)
        217.7.79.250 - telecom.de (Deutsche Telekom)
        80.200.47.17 - skynet.be (ADSL user)
        80.201.160.132 - skynet.be (ADSL user)
        80.201.200.109 - skynet.be (ADSL user)

        *1 Singnet's primary proxy server (murdoch.singnet.com.sg)
        *2 maxonline.com.sg's proxy server
        "

        En dat ondanks alle voorzorgsmaatregelen ...

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          iedereen die punten wil geven 52 punten ter beschikking van 1 tot 52.
          van 1 tot 52 ??

          het systeem zoals het nu is, please.
          ik vind het nu al moeilijk genoeg.

          als ik een reeks vrij goede, maar geen 'geweldige' foto's zie; moet ik dan een 6 geven, of een 7, of die ene, die net iets beter is, een 8 ?

          en die minder goede ?
          een 1, een 4, of iets daartussen ?

          laat staan dat ik moet gaan kiezen of iets nr.34 is, of misschien is nr.35 wel net iets beter en moeten ze van plaats wisselen, of nr. 36-37-38 ook maar een plaats opschuiven dan..

          ofwel geef je punten op gevoel, stuk voor stuk, de één een 6, de ander een 9, nog één een 4

          ofwel zeg je, tussen deze 10 gaat het, de rest: ammehoela.

          ik kan goed begrijpen waarom mensen voor één van deze twee systemen kiezen, 't is gemakkelijk en je bezorgt je er zelf geen massa's overwegingswerk mee (je weet toch dat 'de mens' het meest last heeft met keuzes maken.. (echt waar))

          en als jaja nu nog zegt dat het niet uitmaakt volgens welk systeem, wat weerhoud je dan nog ?

          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

          Comment


          • #6
            Jacques, dat is nu jammer zie, dat je gestopt bent met kritiek te geven. Niemand heeft wat tegen jouw opmerkingen (denk ik toch), alleen waren die soms een beetje te hard geformuleerd. In je laatste postings vind ik persoonlijk dat je dat goed doet: je formuleert het iets zachter en daardoor komt je zienswijze ook beter over en wordt er dan ook naar geluisterd.
            En laat het puntensusteem maar voor wat het is. Alleen zou het wel beter zijn moest iedereen zijn keuze echt verantwoorden (wat in oorsprong toch de bedoeling was van de makers van BD, nee?). Uit de kritieken kan dan veel geleerd worden, net zoals het met de overige topics het geval is... of zie ik dat verkeerd?
            hoe ouder hoe gekker- there's no fool than an old fool
            member of HanFanClan on http://hanfanclan2.web-log.nl/
            visit my blog on http://gerdayd.web-log.nl/

            Comment


            • #7
              Originally posted by jaja
              Hallo,

              En dan mag je nog zo'n grote site zijn als je wil, je ontkomt ook niet aan "misbruiken" ...

              Dit staat bij dpreview te lezen momenteel:
              "Sadly today we have had to terminate our poll of 'Which D-SLR would you buy?' simply because of the repeated abuse of our poll system by individuals intent on boosting the result of a particular camera. Despite the fact that we put several security measures in place which check for the correct HTTP headers, repeat posts, cookie validity etc. these determined individuals thought it worthy to waste their time working around these. We have identified the culprits, unfortunately as some of the IP addresses are from dial-up or proxy addresses it won't be possible to block those networks (although we will look these up in our forums database). We may in the future only be able to allow registered users to take part in our polls, which is a pity.

              Poll cheats - hall of shame
              All of the following attempted to post 20 or more votes (some over 100):

              165.124.115.146 - northwestern.edu (Northwestern Univ., US)
              219.93.230.94 - tm.net.my (Telekom Malaysia)
              165.21.83.250 - singnet.com.sg (Singapore) *1
              202.156.2.219 - maxonline.com.sg (Starhub Singapore, Cable) *2
              203.124.2.57 - singnet.com.sg (Singnet / MSN)
              217.136.122.168 - skynet.be (ADSL user)
              217.7.79.250 - telecom.de (Deutsche Telekom)
              80.200.47.17 - skynet.be (ADSL user)
              80.201.160.132 - skynet.be (ADSL user)
              80.201.200.109 - skynet.be (ADSL user)

              *1 Singnet's primary proxy server (murdoch.singnet.com.sg)
              *2 maxonline.com.sg's proxy server
              "

              En dat ondanks alle voorzorgsmaatregelen ...

              Jaja

              Eikes! Skynet zit er bij!
              http://www.theafricabug.com

              Comment


              • #8
                Originally posted by gerda
                Jacques, dat is nu jammer zie, dat je gestopt bent met kritiek te geven. Niemand heeft wat tegen jouw opmerkingen (denk ik toch), alleen waren die soms een beetje te hard geformuleerd. In je laatste postings vind ik persoonlijk dat je dat goed doet: je formuleert het iets zachter en daardoor komt je zienswijze ook beter over en wordt er dan ook naar geluisterd.
                En laat het puntensusteem maar voor wat het is. Alleen zou het wel beter zijn moest iedereen zijn keuze echt verantwoorden (wat in oorsprong toch de bedoeling was van de makers van BD, nee?). Uit de kritieken kan dan veel geleerd worden, net zoals het met de overige topics het geval is... of zie ik dat verkeerd?
                @ Gerda : heu weet ik zo nog niet : Eén van de kritieken aan het adres van Elske 's foto voor de mini-challenge :
                "ongeveer het meest tegen de borst stuitende, dat ik ooit heb gezien"
                De foto van Elske eindigde op de 18de plaats, met een gemiddelde van 5,79 ! Proficiat Elske !
                Als het dan toch "ongeveer het meest tegen de borst stuitende, dat ik ooit heb gezien" is, dat er dan ook bij gezegd wordt waarom !
                Denk je dat Elske iets positiefs aan die commentaar heeft over gehouden ?

                Comment


                • #9
                  zucht, same discussion over and over ...
                  1. @jacques, this niet aan de bezoekers om critiek uit te oefenen, ze zijn te gast. Kga toch ook ni zeggen welke kleur uwe auto moet hebben.
                  2. aan een succesformule moet ge niets veranderen.
                  Tiggy - Nikon Coolpix 4300

                  Comment


                  • #10
                    Helemaal akkoord met jou, Sonyke : de foto van Elske was echt origineel en niet zo slecht... Een zo harde kritiek was waarlijk overdreven ! Ga door, Elske, en veel succes voor de zwart/wit challenge van juli !

                    Comment


                    • #11
                      Heb dit alleen maar naar voren gebracht, daar er een aantal mensen problemen hebben met het krijgen van enen, tweeen en drieen.

                      Is een kritiek naar de crew, gewoon een suggestie.

                      Punten uitdelen uit een aan jou toegekent puntentotaal is totaal verschillend van cijfers geven van 1 to 10, zonder dat het iets 'kost'.

                      Ga nu kijken naar de posting van Elske, heb mijn originele commentaar geschreven, zonder te weten dat het een foto van Elske was !!

                      Overigens fijn artikel in NRC van zaterdag, gaat over liegen. Kunstwerken moesten worden beoordeeld, eerst zonder kennis van en daarna met kennis van en confrontatie met de maker. He een heel groot verschil.

                      Wel ik ben zo oprecht, dat ik ook commentaar en ook negatief commentaar geef indien ik de maker ken. Kan ook oprecht fijn verder praten en een drankje drinken, ook als je mijn foto's afbrandt.

                      Post niet om stroop te ontvangen noch om uit te delen,

                      jacques.

                      Comment


                      • #12
                        Ben nog even gaan kijken naar de foto van Elske en blijf bij mijn commentaar.

                        Ik vind dit nog weerzinwekender dan een Japanner die zich met behulp van de zelfontspanner vereeuwigd voor de Eifeltoren.

                        En iedereen, die niet ziet dat dit werkelijk een fotografisch wan product is, wel die heeft zijn ogen dicht, misschien kunnen we daarnaast toch interessante gespekken hebben of gewoon genieten van een paar pintjes,

                        jacques.

                        Comment


                        • #13
                          Ik vind dit nog weerzinwekender dan een Japanner die zich met behulp van de zelfontspanner vereeuwigd voor de Eifeltoren.

                          En iedereen, die niet ziet dat dit werkelijk een fotografisch wan product is, wel die heeft zijn ogen dicht, misschien kunnen we daarnaast toch interessante gespekken hebben of gewoon genieten van een paar pintjes,

                          interessante gesprekken met iemand die in feite niet liever doet dan anderen afbreken, lijken me een tegenstelling van jewelste..

                          leer toch eens bij man, denk je nu echt iets te zullen bereiken met het posten van dergelijke onzin.
                          kijk liever naar jezelf en post enkel super-toppers, maar opvallen gaat makkelijker op deze manier zeker ?
                          ToM.___ //Fuji s602.
                          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                          It goes to 11 you know? 1 louder.

                          Comment


                          • #14
                            Volgens mij is de relativistische kijk van Elske op het onderwerp "Mini" net iets te ingewikkeld voor bepaalde BD-geesten .
                            Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                            Comment


                            • #15
                              Vreemde reacties van iemand die niet kan lezen wat er staat.

                              jacques.

                              Ik denk, dat ik een foto in de challenge van uw hand in de grond heb getrapt, wel wist niet dat die van u was, had hem anders hogelijk geprezen.

                              Doe niet zo stom, of mis je werkelijk een deel van je capaciteiten ?

                              jacques.

                              In dit geval wil ik liever geen pintje drinken.]

                              Comment

                              Working...
                              X