Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Piano met twee camera's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Piano met twee camera's

    Chris Henry speelt piano.
    Voorbeeld van een video opgenomen met twee camera's.
    Door twee camera's te gebruiken is het bekijken van de videoclip minder eentonig.
    Een derde camera die af en toe de reacties van het publiek toont zou nog "leuker" zijn. Maar het moet wel beheersbaar blijven voor één cameraman.
    Eigenlijk is video op zijn best een teamsport.....
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

  • #2
    Re: Piano met twee camera's

    dit kan toch ook gewoon met 1 camera, alleen niet in 1 keer.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Piano met twee camera's

      Ik zou de camera's dan wel zo opstellen dat de "samsons" van de micro's niet in beeld staan.
      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

      Comment


      • #4
        Re: Piano met twee camera's

        Oorspronkelijk geplaatst door C. Ruben Bekijk bericht
        Ik zou de camera's dan wel zo opstellen dat de "samsons" van de micro's niet in beeld staan.
        Zo'n dingen zie ik maar als het veel te laat is........
        Toch bedankt voor de opmerking.
        "samsons" = dode katten
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Piano met twee camera's

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          dit kan toch ook gewoon met 1 camera, alleen niet in 1 keer.
          grt,bouk.
          Die mensen spelen hun pianostukje of zingen een liedje en daar blijft het bij.
          De cameraman heeft maar één kans.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Re: Piano met twee camera's

            Heb er met plezier naar gekeken
            Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
            Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

            Comment


            • #7
              Re: Piano met twee camera's

              Zeer tof!
              Waarom gebruik je deadcats binnen? Je zet je microfoon ook beter onder een hoek boven de snaren, dan is het geluid nog veel beter.
              Een andere reden waarom je geen twee keer kan filmen is omdat het zeer moeilijk is om 2 keer precies hetzelfde te spelen.
              Elke keer als ik iets speel is het net ietsje anders dan de vorige keer.

              Comment


              • #8
                Re: Piano met twee camera's

                Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                Elke keer als ik iets speel is het net ietsje anders dan de vorige keer.
                Jij hebt geluk. Als ik iets speel, klinkt het meestal helemaal anders. Ook de eerste keer.
                Maar dat is een gevolg van een beperkte motoriek. Niet dramatisch in het dagelijks leven, maar wanneer ik muziek speel zit ik erg snel aan de grens van mijn mogelijkheden. Ik heb een aantal malen gejamd met beroepsmuzikanten (jazz, ik ben actief in de jazzzolder in Mechelen), en die zeggen allemaal hetzelfde: ik ben een matig (maar ze zijn beleefd, ze bedoelen eigenlijk en terecht lamentabel) instrumentist, maar een goede muzikant.
                Ik moet nu een goede set mics vinden voor de vleugel. De PA is uitstekend, ik wil niet besparen op de microfoons. Iemand een idee? Ik wil wel met een dwarslat werken in de vleugel, niet met statieven, het podium is klein en het oogt ook fraaier/discreter.
                D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                Comment


                • #9
                  Re: Piano met twee camera's

                  Leuke opname. Maar inderdaad, waarom pluche beesten?
                  D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Piano met twee camera's

                    De deadcat is altijd over de microfoonkoppen van de audiorecorder geplaatst.
                    Enerzijds uit gemakzucht maar vooral om de deadcat altijd bij de hand te hebben, klaar voor gebruik buitenshuis.
                    Zo vergeet ik die nooit mee te nemen.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Piano met twee camera's

                      Dat is inderdaad een verdedigbaar argument. Ik heb een tas (waar vroeger een notebookje in zat) waarin ik de Zoom H4n met alle mogelijke (en dus waarschijnlijk overbodige) accessoires stop, kabels, adapters, voeding, extra batterijen, SD kaartjes, mousse plopkap, statiefadapter, ministatiefje...
                      En laatst nam ik de tas mee, goed gekeken of ik alles bij me had voor de opname (enkel audio, ik video niet), en weg. Ik had alles mee, behalve de recorder. Die lag braaf naast mijn mixer te wachten... Gelukkig was het niet ver, dus snel op en af. Het verstand komt met de jaren, zei een wijze ooit, maar mijn geduld raakt stilaan op....
                      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Piano met twee camera's

                        Welke recorder gebruik je eigenlijk?
                        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Piano met twee camera's

                          Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                          Welke recorder gebruik je eigenlijk?
                          De Olympus LS-5 PCM audiorecorder.
                          De Zoom H1 en H4 zijn populairder, vooral in de videowereld.
                          Ik heb jarenlang met Olympus voicrecorders gewerkt voor mijn job, lees gemarteld... , . En vond die steviger. Dat waren de VN-480 en de VN-4100PC. Die nog altijd 100% werken.
                          Daarom mijn keuze voor de Olympus LS-5.
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Piano met twee camera's

                            Ik ben niet vertrouwd met de Olympussen. Ik mag niet klagen over de betrouwbaarheid van Zoom. Ik heb hier nog een oude Zoom MRS4, het equivalent van de originele Portastudio eigenlijk. Dat ding werkt nog steeds, aan 32kHz/16bits weliswaar, maar voor een snel demo'tje volstaat dat ruimschoots. Ik werkte vroeger met een Nagra (van mijn neef, die toen pro geluidsman was).
                            Over de Portastudio: toen dat ding uitkwam, in 1980, mijn neef en ik waren toen 18, wilden we er één kopen. Tot we de prijs hoorden: 60.000 BEF, of, in geldwaarde vandaag, zo'n 4.500 euro. We hebben het toen maar niet gedaan... De Zoom MRS4, die vergelijkbaar is qua kwaliteit, en natuurlijk meer mogelijkheden biedt, kostte in 2000 of zo ongeveer 200 euro.
                            Eigenlijk dankzij digitale techniek en Chinese productie. Ik ben er niet rouwig om.
                            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Piano met twee camera's

                              De Zoom MRS4 ! Prachtige machine.
                              Geluid is heel belangrijk bij video. Met de Zoom MRS4 kan je "betere" microfoons gebruiken die in een goede shockmount opgehangen worden.
                              En je kan geluiden mixen tijdens het opnemen.

                              Maar als amateur "moet" ik alles alleen doen en gebruik ik meestal slechts de extra microfoon die op de camera staat.
                              Ik maak het niet graag te ingewikkeld en hou het graag (lees: noodgedwongen) prijsvriendelijk.

                              De Audiorecorder is dan voor extra achtergrond geluiden die bij de film gemixt wordt.
                              Weliswaar is "geluid" een vak apart is dat niet te onderschatten is....... en video zou een teamsport zijn.
                              Maar ik ben een solitair .

                              Misschien eens een Filmday met Montageday van BD.
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment

                              Working...
                              X