Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Video 8 camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Video 8 camera

    Tot gisterenavond kon ik mijn oude video 8 filmkes nog afspelen op TV via de video 8 Sonycamcorder.

    Doch plots viel het beeld uit. Deze morgen nog eens geprobeerd ...beeld kwam terug voor een paar seconden maar toen terug niets meer...
    Dergelijke cameras zijn waarschijnlijk niet meer te koop of misschien toch nog tweedehands?
    Iemand een degelijke oplossing om dit op te lossen aub?
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

  • #2
    Re: Video 8 camera

    Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
    Tot gisterenavond kon ik mijn oude video 8 filmkes nog afspelen op TV via de video 8 Sonycamcorder.

    Doch plots viel het beeld uit. Deze morgen nog eens geprobeerd ...beeld kwam terug voor een paar seconden maar toen terug niets meer...
    Dergelijke cameras zijn waarschijnlijk niet meer te koop of misschien toch nog tweedehands?
    Iemand een degelijke oplossing om dit op te lossen aub?
    U kunt uw video 8 films over laten zetten (digitaliseren) naar het nu gebruikelijke formaat Mpeg4. Het Mpeg 4 formaat is af te spelen op alle moderne TV's en Pc's of telefoons.
    https://scanpaleis.nl/media/video-di...digitaliseren/ Dit is in Nederland maar ook in België zijn er fotozaken die het voor u laten doen zoals ook de MediaMarkt.
    Last edited by Binnenuit; 27 juni 2021, 23:32.

    Comment


    • #3
      Re: Video 8 camera

      Binnenuit, dank voor de informatie.
      ondertussen heb ik de videokop van de camcorder voorzichtig gereinigd en nu werkt deze terug..;hoelang???
      Kan ik nu zelf een paar filmkes op de harde schijf van de PC plaatsen? Hoe doe ik dat dan het best? Met welk programma?
      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
      BD0290BE

      Comment


      • #4
        Re: Video 8 camera

        Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
        Binnenuit, dank voor de informatie.
        ondertussen heb ik de videokop van de camcorder voorzichtig gereinigd en nu werkt deze terug..;hoelang???
        Kan ik nu zelf een paar filmkes op de harde schijf van de PC plaatsen? Hoe doe ik dat dan het best? Met welk programma?
        Zover die nog te verkrijgen zijn heb je daar een capturekaart voor nodig in de pc en de benodigde software. Die zetten je analoge video over naar Mpeg 4.

        Comment


        • #5
          Re: Video 8 camera

          Ik heb mij voor het omzetten een camera gekocht die uit de periode kwam aan het einde van de video-8 casettes. (Sony DCR-TVR330E)
          (Ben er een heel eind voor naar Nederland gereden, en de verkoper deed blijkbaar niets anders dan dergelijke camera's repareren en verkopen)

          Je moet vooral opzoek gaan naar een camcorder die Video-8 cassettes kan afspelen maar ook een firewire uitgang of andere digitale uitgang heeft.
          Via die uitgang kan ik rechtstreeks met een (oudere) laptop en PC verbinden die ook een Firewire aansluiting heeft. (Firewire komt in veel verschillende aansluitingen, beide pc's hebben een andere aansluiting, maar werken beide indien je de juiste kabel hebt)

          Ik heb Sony Vegas, Daar zit een extra programma bij waarmee je de afgespeelde beelden kan opnemen en digitaal kan opslaan.
          Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
          Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

          Comment


          • #6
            Re: Video 8 camera

            Magix:Red uw Video's.
            Met adapter inbegrepen:50 eu
            Doet zijn werk.

            Comment

            Working...
            X