Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VHS video naar PC of DVD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • VHS video naar PC of DVD

    Hallo iedereen,
    Ik heb een een 20-tal jaar reisfilms opgenomen met een Panasonic M7, dit met gewone VHS banden.
    Deze zou ik nu graag willen digitaliseren naar PC of DVD.
    Ik had zo een omzette van Magix, Red uw video's, maar ben daar op de een of andere manier niet tevreden over. Soms gaat hij en soms gaat hij niet en heb ik een blauw scherm met strepen. De laatste tijd heb ik ook een ruis in de klank. Daarom ben ik op zoek naar een andere van een ander merk.
    Nu heb ik al enkele winkels afgelopen, Fnac, Mediamarkt...., maar daar krijg ik te horen dat deze niet meer te verkrijgen zijn. In de Mediamarkt zelfs al 2,5 jaar.
    Ik kreeg te horen dat ik deze op het internet moest gaan zoeken om nog iets te vinden.
    Nu heb ik gekeken, maar daar zijn zovele soorten, van enkele euro's tot in het onneindige.

    Daar ik echt niet weet welke ik moet nemen en in welke prijsklasse ik een degelijk ding moet gaan zoeken richt ik me tot jullie.
    Misschien heeft hier nog iemand ervaring mee en kan me enkele nuttige tips meegeven om toch iets degelijks te vinden, om me wegwijs te maken bedoel ik hiermee welke ik het best zou moeten nemen. Het moet niet de goedkoopste zijn, maar natuurlijk ook niet de duurste.

    Kan iemand me helpen?

    Fijne kerstgroeten voor iedereen.

  • #2
    Re: VHS video naar PC of DVD

    Die Magix-video grabber, en enkel andere op de markt heb ik van mijn grootvader geërfd, en daar heb ik eigenlijk geen goed ervaring mee, op gebied van kwaliteit en gebruiksgemak.

    Ik heb me voor het omzetten van HI-8 video cassettes, tweedehands een specifieke oude videocamera gekocht.
    Deze camera heeft een "digitale" firewire uitgang. Die ik rechtstreeks op een oude laptop kan aansluiten en dan rechtstreeks via sony vegas digitaal kan opslaan.

    Ik zou zoeken naar een VHS-speler met digitale uitgang, zoals HDMI of die Firewire output. Die je dan met een PC met HDMI-in of firewire-in kan koppelen.
    Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
    Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

    Comment

    Working...
    X